Η ιστορία του Quadrifoglio Verde!

Δεν υπάρχει σύμβολο πιο βαθιά χαραγμένο στις καρδιές των Alfisti όλου του κόσμου, από το περίφημο τετράφυλλο τριφύλλι. Ένα σύμβολο τύχης σε διάφορους πολιτισμούς που όταν τοποθετείται σε ένα αυτοκίνητο της Alfa Romeo αποκτά ένα εντελώς διαφορετικό νόημα. Ποια είναι όμως η ιστορία του; Πότε τοποθετήθηκε για πρώτη φορά σε Alfa Romeo, από ποιον και γιατί; Αυτό το σύντομο άρθρο θα δώσει απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα και όπως μας αρέσει,

θα θυμίσει τους ανθρώπους της ιστορίας. Γιατί χωρίς τους ανθρώπους, τα αυτοκίνητα είναι απλά αντικείμενα. Χωρίς πάθος, χωρίς ταυτότητα και χωρίς χαρακτήρα…

Θα σε ταξιδέψω στην πολύ μακρινή δεκαετία του ’20, για να σου διηγηθώ την ιστορία ενός Ugo Sivocci. Ο Sivocci ήταν ένας οδηγός αγώνων από το Salerno της Ιταλίας. Ένας έμπειρος και ικανός οδηγός που για διάφορους λόγους είχε την φήμη του “loser”… του “αιώνιου δεύτερου”. Ο βαθιά προληπτικός Sivocci, προσελήφθη από την Alfa Romeo για να ενσωματωθεί στην εργοστασιακή ομάδα που θα προσπαθούσε μεταξύ άλλων, να κατακτήσει τη νίκη στον θρυλικό αγώνα Targa Florio. Και τι ομάδα ήταν αυτή… dream team από τις λίγες: εκτός από τον Sivocci, η ομάδα αποτελούνταν από τους Antonio Ascari, Giulio Masetti και Enzo Ferrari.

Οι οδηγοί όμως, χρειάζονταν αυτοκίνητο. Κάπου εδώ, πρέπει να παρουσιάσω την Alfa Romeo RL. Το πρώτο sports car της Ιταλικής φίρμας μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Τον σχεδιασμό του, είχε αναλάβει ο Giuseppe Merosi και βγήκε σε 4 διαφορετικές εκδόσεις: Normale, Turismo, Sport και Targa Florio. Η τελευταία, ήταν αγωνιστική και απαλλαγμένη από οτιδήποτε περιττό, ζύγιζε περίπου το μισό σε σύγκριση με τις άλλες εκδόσεις. Έτσι, μπορούσε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τον εξακύλινδρο εν σειρά που την κινούσε.

Και φτάνουμε στο 1923. Ο Ascari παίρνει το #10, ο Masetti παίρνει το #11 και ο Ferrari παίρνει το #14. Ο Sivocci; Ο προληπτικός Sivocci; Το #13. Όμως είχε σχέδιο. Για να ξορκίσει το κακό, ο Sivocci έβαψε στο εμπρός μέρος της RL Targa Florio του ένα λευκό τετράγωνο με ένα τετράφυλλο τριφύλλι μέσα του. Υπάρχει η θεωρία που λέει ότι αυτό έγινε για να ξεχωρίζει το αυτοκίνητο του από τις άλλες Alfa Romeo στην σκόνη του αγώνα, αλλά είμαι ρομαντικός και επιλέγω να πιστέψω την άλλη εκδοχή. Ο αγώνας ξεκίνησε και ο Ascari φαινόταν πως θα κατακτήσει μία “εύκολη” νίκη. Δεύτερος… ποιος άλλος; Ο αιώνιος δεύτερος, Ugo Sivocci. Όμως στην τελευταία στροφή της τεράστιας διαδρομής, ο κινητήρας του Ascari σβήνει! Αυτός και ο μηχανικός του καταφέρνουν να ξαναβάλουν μπροστά τον κινητήρα αλλά μέχρι τότε, είχαν περάσει 10+ λεπτά και ο Sivocci πήρε πρώτος τη σημαία του τερματισμού! Photo finish σε έναν αγώνα-θρίλερ 7 ωρών και 18 λεπτών! Δεν υπάρχει αμφιβολία… το τετράφυλλο τριφύλλι στο ρύγχος της Alfa Romeo RL Targa Florio, του χάρισε τη νίκη!

Όμως ο Ugo Sivocci, έχασε τη ζωή του μερικούς μήνες μετά την απίστευτη νίκη του στο Targa Florio, όταν κατά τη διάρκεια δοκιμών για το Ιταλικό Grand Prix στη Monza, ο Sivocci έχασε τον έλεγχο της Alfa Romeo P1 του. Δύο λεπτομέρειες. Πρώτον, η P1 που οδηγούσε ο Sivocci, φορούσε το #17. Συμπτωματικά, ακριβώς τον ίδιο αριθμό φορούσε το αυτοκίνητο με το οποίο είχε χάσει τη ζωή του Biaggio Nazzaro έναν χρόνο πριν. Δεύτερον, η P1 που οδηγούσε ο Sivocci, δεν είχε το τυχερό του τετράφυλλο τριφύλλι. Δεν υπήρχε χρόνος βλέπεις… Έτσι, ενώ ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του, γεννήθηκε ένας θρύλος. Μετά τον χαμό του Sivocci, οι Ferrari, Ascari και Masetti υιοθέτησαν το τετράφυλλο τριφύλλι. Με μία σημαντική διαφορά όμως: ενώ το τριφύλλι στην RL Targa Florio του Sivocci περιέχονταν σε ένα τετράγωνο, το τριφύλλι των υπολοίπων περιέχονταν σε ένα τρίγωνο με την γωνία που λείπει να συμβολίζει την απώλεια του φίλου τους.

Από τότε, το τετράφυλλο τριφύλλι κοσμούσε μερικά από τα πλέον θρυλικά αγωνιστικά. Όπως η Alfa Romeo P2 που κέρδισε το πρώτο Automobile World Championship της ιστορίας αλλά και η Tipo 159 που μία με τον Nino Farina το 1950 και μία με τον Juan Manuel Fangio το 1951 κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1. Άλλες φορές, ήταν μικρότερο, όπως στην Alfa 33 TT 12 ή στην 155 V6 που έπαιξε με τους Γερμανούς και τους νίκησε στην έδρα τους (DTM). Όσον αφορά στα “πολιτικά” αυτοκίνητα, έπρεπε να φτάσουμε στην δεκαετία του ’60 και πιο συγκεκριμένα στην Giulia Ti Super – a.k.a. Giulia Quadrifoglio– για να δούμε το τετράφυλλο τριφύλλι στον δρόμο. Έκτοτε το θρυλικό σήμα έχει φορεθεί από διάφορα μοντέλα μεταξύ των οποίων η Giulia GTA της δεκαετίας του ’60, η “τα-λόγια-δεν-μπορούν-να-περιγράψουν-πόσο-όμορφη-είναι” 33 Stradale, η Sprint και η 8C Competizione. Τώρα, περιμένουμε την επιστροφή του “quadrifoglio verde” με την ολοκαίνουρια Giulia.

Keywords
Τυχαία Θέματα