Ο turbo V6 κινητήρας του Audi R18

Η Audi έδωσε λεπτομέρειες για τον V6 κινητήρα 3.7-λίτρων που φοράνε τα αγωνιστικά της R18 που θα συμμετέχουν στον 24-ωρο αγώνα του Le Mans. Ο κινητήρας, παρότι είναι διάταξης V, διαθέτει ένα turbo τεχνολογίας VTG.

Οι μηχανικοί της Audi ετοίμασαν μια μεγάλη τουρμπίνα η οποία τοποθετήθηκε στο κέντρο του κινητήρα και σε συνδυασμό με τις πολλαπλές εξαγωγής, κάνει μια σωστή χρήση των αρχών της φυσικής. Η μεγάλη τουρμπίνα αυξάνει την απόδοση,

μειώνοντας δραστικά τις απώλειες. Όλα τα καυσαέρια περνάνε μέσα από μια τουρμπίνα, αυξάνοντας έτσι την απόδοση, έχοντας παράλληλα ομοιόμορφη φόρτιση των καυσαερίων από υπερτάσεις. Σε συνδυασμό με τη μικρή σε μήκος εξάτμιση, χάνεται μικρό ποσοστό θερμικής ενέργειας. Αυτό αυξάνει τόσο την απόδοση όσο και την θερμοκρασία των καυσαερίων του turbo λόγω του υψηλότερου ενεργειακού περιεχομένου των καυσαερίων. Περίπου 2.000 κυβικά μέτρα αέρα ανά ώρα, μπορούν να συμπιεστούν για να γίνει αποδοτικότερη η καύση. Έτσι ο κινητήρας μπορεί να αποδώσει 510 άλογα, μόλις 40 λιγότερα από τα 550 άλογα που παρήγαγε ο V10 TDI.

Μέχρι σήμερα η Audi κρατούσε μυστικό τον σχεδιασμό αυτό. Οι πολλαπλές εξαγωγής βρίσκονται στο εσωτερικό του V6 κινητήρα. Το περίβλημα της τουρμπίνας έχει δυο εισόδους για τη ροή των καυσαερίων και μια κεντρική έξοδο. Η τουρμπίνα είναι μεταβλητής γεωμετρίας (VTG) και το σύστημα χρησιμοποιεί 2 intercooler. Παράγονται έως και 1.050 βαθμοί κατά την λειτουργία και για να μπορέσει να αντέξει την θερμότητα αυτή, είναι κατασκευασμένη από ανθεκτικό κράμα χάλυβα. Το καύσιμο εγχύεται  μέσα στον θάλαμο καύσης με πίεση 2.600 bar, μειώνοντας τη μέση κατανάλωση, αλλά αυξάνοντας τις θερμικές και μηχανικές καταπονήσεις, ιδιαίτερα στον θάλαμο καύσης.

Η Audi δηλώνει ότι πολλές από τις τεχνολογίες του κινητήρα αυτού θα περάσουν στους πετρελαιοκινητήρες που τοποθετούνται στα μοντέλα παραγωγής της. Περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες για τον κινητήρα μπορείς να βρεις στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.


Διαβάστε Περισσότερα »

Keywords
Τυχαία Θέματα