Πώς τα φρένα έκαναν τον Bombassei δισεκατομμυριούχο

Brembo. Το όνομα που θα σου πει η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου αν τους ρωτήσεις για μία μάρκα φρένων. Φυσικά δεν είναι ο μοναδικός κατασκευαστής συστημάτων πέδησης, μπορεί να μην είναι καν ο καλύτερος αλλά σίγουρα είναι ο πιο γνωστός.

Η εταιρία ξεκίνησε από τον Emilio Bombassei και τον Italo Breda το 1961, όταν οι δύο συνεργάτες έστησαν μία επιχείρηση που θα κατασκεύαζε εξαρτήματα για αυτοκίνητα. Η πρώτη μεγάλη επιτυχία/πρόκληση στην μικρή μέχρι τότε ιστορία της εταιρίας, συνέβη το 1975, όταν ο μεγάλος Enzo Ferrari,

ζήτησε από την Brembo να κατασκευάσει τα φρένα για το μονοθέσιο F1 της Scuderia. 5 χρόνια μετά, η Brembo κατασκεύαζε την πρώτη αλουμινένια δαγκάνα της ενώ το 2002, ήταν από τους πρωτοπόρους στην ανάπτυξη των carbon-ceramic δίσκων. Η επιτυχία της Ιταλικής εταιρίας αντικατοπτρίζεται και από το πελατολόγιο της. Η Brembo εξοπλίζει με φρένα τις 7 από τις 11 ομάδες της F1 ενώ αντίστοιχη είναι και η υπεροχή της, τόσο όσον αφορά στις υπόλοιπες μορφές motorsports όσο και στα πολιτικά αυτοκίνητα.

Αυτά όμως λίγο ή πολύ είναι γνωστά. Αυτό που ίσως να μην ξέρουν πολλοί, είναι ότι ο κολοσσός που λέγεται Brembo είναι ακόμα οικογενειακή επιχείρηση. Το 53.5% των μετοχών της εταιρία είναι υπό τον έλεγχο του γιού του Emilio Bombassei, τον 73 ετών πλέον, Alberto. Αυτό το 53.5% ελέγχεται μέσω της holding company Nuova Fourb. Οι μετοχές αυτής, είναι μοιρασμένες εξίσου σε αυτόν και τους δύο γιους του αλλά τυπικά, ο πάτερ-φαμίλιας Alberto έχει τον έλεγχο, αφού ακόμα και τώρα, καρπώνεται το 80% των κερδών που αποφέρει η εταιρία.

Για την ιστορία, οι δουλειές της Brembo πηγαίνουν από το καλό στο καλύτερο αφού ο τζίρος της Brembo αυξήθηκε κατά 11% το 2013, φτάνοντας τα 1.4 δισεκατομμύρια ευρώ.

[Πηγή: Bloomberg]

Keywords
Τυχαία Θέματα