Στο εσωτερικό του νέου V8 κινητήρα του Ford Shelby GT350

Μέχρι σήμερα, οι V8 κινητήρες με επίπεδο στροφαλοφόρο (flat plane) βρίσκονταν συνήθως σε Ferrari και σε άλλα εξωτικά αυτοκίνητα Ευρωπαϊκής προέλευσης, κυρίως λόγω του δυνατού τους ήχου, της ευστροφίας τους και της υψηλής ισχύος που αποδίδουν.

Πλέον, η Ford προσφέρει ένα οικονομικό Αμερικάνικο σπορ coupe με ένα ογκώδη V8 flat plane κινητήρα, το Ford Shelby Mustang

GT350 και την πιο γρήγορη έκδοση GT350R, με $56.495 και $63.995 αντίστοιχα.

Πρόκειται για ένα καινούριο κινητήρα 5.2-λίτρων, κατασκευασμένο από το μηδέν, καθώς μοιράζεται ελάχιστα μηχανικά μέρη με τους 5.0 λίτρων V8, που εξοπλίζουν την υπόλοιπη γκάμα της εταιρείας. Ο αρχιμηχανικός του αυτοκινήτου, Eric Ladner, αναφέρει για τον κινητήρα:

Μόνο οι ασφάλειες των βαλβίδων, το καπάκι στεγανοποίησης του στροφάλου και μερικοί κοχλίες αποτελούν “δάνειο” από άλλους κινητήρες V8 της Ford. Η επιλογή διαφορετικής διαμέτρου κυλίνδρων, νέων υγρών χιτωνίων και η διαφορετική κοχλίωση της κεφαλής, μας οδήγησαν στην κατασκευή νέου μπλοκ κινητήρα, στραφαλοφόρου, διωστήρων, ρουλεμάν, κυλινδροκεφαλής, βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, κάρτερ, φλαντζών και τσιμούχας στροφάλου.

Παρά τη μεγαλύτερη χωρητικότητα από τον 5,0-λιτρο, και την κατά 20% αυξημένη απόδοση, ο νέος κινητήρας είναι πιο ελαφρύς κατά περίπου 6 κιλά. Επίσης αναπτύσσει μεγαλύτερη συμπίεση (12.0:1 έναντι 11.0:1), έχει 10% μεγαλύτερη ογκομετρική απόδοση, λιγότερες τριβές και κόφτη στις 8.250 σ.α.λ.. Η ταχυστροφία του κινητήρα και ο μεγάλος όγκος αναρροφούμενου αέρα, αποτελούν τους κυριότερους λόγους για την επιλογή, του μοναδικού για μη εξωτικό αυτοκίνητο, επίπεδου στροφαλοφόρου άξονα.

Keywords
Τυχαία Θέματα