Τα αυτοκίνητα με την μεγαλύτερη (εργοστασιακή) ισχύ ανά κατηγορία

18:34 2/8/2013 - Πηγή: AutoBlog

Μιλώντας για αυτοκίνητα, η ερώτηση «ποιο είναι το ισχυρότερο στην κατηγορία του» έρχεται πολύ συχνά στο προσκήνιο. Τις περισσότερες φορές δεν σημαίνει τίποτα αφού δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία το πόσα άλογα βγάζει ένα αυτοκίνητο αλλά το πόσα περνάει στον δρόμο και πως αλλά όπως και να έχει, η ερώτηση και η απάντηση που την συνοδεύει, έχουν να κάνουν με αυτό που οι αγγλόφωνοι φίλοι μας ονομάζουν “bragging rights”. Το δικαίωμα να παινεύεσαι δηλαδή, να κοκορεύεσαι, ακόμα και αν ο λόγος για τον οποίο κοκορεύεσαι

είναι ασήμαντος. Η λίστα αυτή λοιπόν, αφορά στα δυνατότερα μοντέλα στην κατηγορία τους. Μιλάμε πάντα για εργοστασιακά μοντέλα αφού όσο «εύκολη» και να είναι η βελτίωση με aftermarket εξαρτήματα σε εξωτερικά συνεργεία ή βελτιωτικούς οίκους, πρώτον δεν είναι για όλους και δεύτερον περιπλέκει υπερβολικά την κατάσταση. Χωρίς να χρονοτριβούμε λοιπόν, ας ξεκινήσουμε:

A Segment

Παρότι ακριβής ορισμός του τι εστί το A Segment δεν υπάρχει, η βιομηχανία κατέληξε σε έναν κοινώς αποδεκτό συμβιβασμό: το A Segment περιλαμβάνει οχήματα που δεν ξεπερνούν τα 3,6 μέτρα σε μήκος. Σε αυτήν την κατηγορία λοιπόν, ανάλογα με το πόσο αυστηροί είστε με τον ορισμό, έχουμε δύο διαφορετικούς νικητές. Ο πρώτος, δεν είναι άλλος από το Mini Cooper S JCW GP, το οποίο αποδίδει 218 ίππους. Από την άλλη, αν είστε από αυτούς που λένε πως ξεπερνάει τα 3,6 μέτρα και άρα δεν συμπεριλαμβάνεται στο A Segment τότε το ισχυρότερο αυτοκίνητο σε αυτήν την κατηγορία είναι το Renault Twingo RS με τα 133 ατμοσφαιρικά του άλογα!

B Segment

Τα αυτοκίνητα αυτού του segment, τα λεγόμενα superminis, «κάθονται» ανάμεσα στα αυτοκίνητα πόλης του A Segment και τα μικρά, οικογενειακά του C. Μιλάμε για μοντέλα όπως το Ford Fiesta, το Peugeot 208, το Opel Corsa. Μιλάμε για αυτοκίνητα, που στις hot εκδόσεις τους, προσφέρουν ισχυρούς κινητήρες και επιδόσεις που παλιότερα έβρισκες σε μεγαλύτερα και ακριβότερα αυτοκίνητα. Τα περισσότερα hot παραδείγματα της κατηγορίας, κυμαίνονται κάπου ανάμεσα στα 180 και τα 200 άλογα. Αυτό όμως που ξεχωρίζει και κερδίζει τον τίτλο του ισχυρότερου supermini παρά το «ειδικό» της έκδοσής του, είναι το Opel Corsa OPC Nurburgring Edition με απόδοση που αγγίζει τα 210 άλογα. Ξέρετε, αυτό που οδηγήσαμε…

C Segment

Εδώ τα πράγματα αρχίζουν να σοβαρεύουν γρήγορα. Αλλά παρότι σοβαρεύουν, μία νέα άφιξη στην κατηγορία, ήρθε να διαλύσει τον ανταγωνισμό και να κάνει τα πράγματα υπερβολικά εύκολα για εμάς. Mercedes-Benz A45 AMG λοιπόν. Μέχρι να εμφανιστεί η A45 AMG, οι κατασκευαστές στην κατηγορία «παίζανε» με 200, 220, 240 άλογα… άντε 250 στην καλύτερη. Η Merc όμως, με έναν δίλιτρο κινητήρα κάτω από το καπό που αποδίδει 360 άλογα, ήρθε όχι απλά να ανεβάσει τον πήχη, αλλά να τον σπάσει στα δύο και να βαράει με αυτά τα δύο κομμάτια τον ανταγωνισμό μέχρι αυτός να βρει τρόπο να αντισταθεί. Ίσως να χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι να παρουσιαστεί το καινούριο Audi RS3 για να έχουμε ανταγωνιστή…

D Segment

Πάμε τώρα σε μία ακόμα άκρως ανταγωνιστική κατηγορία. Εδώ, μέχρι πρότινος, έπαιζε σχεδόν μόνη της η BMW M3, κυρίως λόγω άριστων δυναμικών χαρακτηριστικών. Όμως για αυτή τη λίστα δεν μας ενδιαφέρουν τέτοια φλώρικα πράγματα. Μας ενδιαφέρει μόνο η δύναμη και ως εκ τούτου μόνο ένα αυτοκίνητο μπορεί να ανακυρηχθεί νικητής: Mercedes-Benz C63 AMG Edition 507. Η συνταγή είναι απλή όταν έχεις τα υλικά. Πάρε τον γνωστό V8 των 6,3 λίτρων, πάρε από το ράφι των μπαχαρικών πιστόνια, στρόφαλο και μπιέλες, παίξε λίγο με την ECU και έχεις ένα ατμοσφαιρικό τέρας που αποδίδει 507 άλογα όπως υποδηλώνει και το όνομά του. Το πιάτο σερβίρεται με άφθονο καμένο λάστιχο και βροντερή ηχητική υπόκρουση.

Υ.Γ. Δεν βάζω το Volvo S60 Polestar γιατί μονάχα το Concept απέδιδε 508 άλογα, η έκδοση παραγωγής αποδίδει σαφώς λιγότερα.

E Segment

Executive saloons λοιπόν… Κατηγορία στην οποία εντάσσονται αυτοκίνητα όπως η BMW M5, το Audi RS6, η Cadillac CTS-V και άλλα. Για άλλη μία φορά, εκεί που παίζανε όμορφα και ωραία τα «παιδάκια», ήρθε ο βάρβαρος με τη βαριοπούλα για να τα σπάσει όλα. Για άλλη μία φορά, η Mercedes-Benz ήρθε για να κοιτάξει με οίκτο τους ανταγωνιστές και να τους πει: «νομίζετε ότι παράγετε αρκετή δύναμη;». Σοβαρά τώρα, κάτι παίζει με την Merc και την ισχύ και νομίζω πρέπει να το κοιτάξει. Όπως και να έχει, ξεκάθαρος νικητής σε αυτή την κατηγορία, η Mercedes-Benz E63 AMG S που χάρη στα δύο turbos που πλαισιώνουν τον 5,5 λίτρων V8 της, αποδίδει 585 άλογα. Ευτυχώς που υπάρχει και η τετρακίνηση και το θηρίο τιθασεύεται λίγο…

F Segment

Τα λεγόμενα luxury cars ή oberklasse αν ζείτε στην Γερμανία. Με ανταγωνισμό που ξεκινάει από την BMW 760, συνεχίζει με την Maserati Quattroporte και περιλαμβάνει και το Audi A8 W12, ο νικητής πρέπει να έχει κάτι ξεχωριστό να προσφέρει. Μέχρι και την στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές, νικητής ήταν η Bentley Continental GT Speed με 625 άλογα όμως μαντέψτε ποιος αποφάσισε πως δεν είναι δυνατόν να χάσει τη νίκη και σε αυτή την κατηγορία; Σωστά υποθέσατε. Η Mercedes-Benz με την S65 AMG. Κλασικά πράγματα. Εξάλιτρος V12 με απόδοση 630 ίππων. Που μας πάει αυτός ο πόλεμος των ιπποδυνάμεων…;

Compact SUV

Γενικά δεν έχω κρύψει την απέχθεια που έχω απέναντι στα SUV οποιουδήποτε μεγέθους, όμως για χάρη της ιπποδύναμης, κάνω τα στραβά μάτια και σας παρουσιάζω τον νικητή αυτής της κατηγορίας. Για άλλη μία φορά από την Γερμανία, το Audi RS Q3, το πρώτο RS SUV στην ιστορία της Audi, κατακτά την πρώτη θέση με τα 310 άλογά του, νικώντας στο νήμα την X1 xDrive35i που αποδίδει «μόλις» 306 άλογα. Τι να κάνεις τόσα άλογα σε ένα μικρό SUV, ένας θεός ξέρει…

Mid SUV

Από ότι φαίνεται, η Audi έχει βάλει άτυπο στόχο την κορυφή όσον αφορά στην ιπποδύναμη στην κατηγορία των SUV. Έτσι, και στα μεσαία SUVs, νικητής ανακυρήσεται και πάλι ένα Audi, αυτή τη φορά το βενζινοκίνητο Audi SQ5 με τον τρίλιτρο, V6 TFSI, να αποδίδει 354 άλογα. Η νίκη αυτή τη φορά ήταν πιο εύκολη αφού η δεύτερη BMW X3 xDrive35i, αποδίδει κοντά στα 50 άλογα λιγότερα… τς τς τς…

Full-size SUV

Τα μεγαθήρια… Porsche Cayenne Turbo S, Mercedes-Benz ML63 AMG, Audi Q7 V12 TDI… όλα αυτά ωχριούν μπροστά στην BMW X5M/X6M με τα 555 άλογά της. Σοβαρά τώρα, που πάτε κύριοι με 550, 525 και 500 άλογα αντίστοιχα; Φέρατε μαχαίρι και ο αντίπαλος έχει πιστόλι…

Pickups

Αυτή είναι μία κατηγορία που δεν έχει ιδιαίτερο κοινό στην Ευρώπη. Τουλάχιστον όχι τόσο αφοσιομένο και φανατικό όσο αυτό στην Αμερική. Εκεί τα pickups εκτός από κάτι πρακτικό και χρηστικό είναι θρησκεία, είναι τρόπος ζωής. Γι’ αυτό και ο νικητής μας προέρχεται από τις Η.Π.Α. Το Ford F-150 SVT Raptor είναι ίσως το μοναδικό pickup που αν είχα λεφτά θα αγόραζα, μόνο και μόνο επειδή θα μπορούσα. Είναι τρελό, είναι πανέμορφο και με έναν κλασικό αμερικάνικο V8, 6,2 λίτρων και απόδοσης 411 αλόγων, νομίζω δεν θα έχει πρόβλημα στο να μεταφέρει 2-3 κασόνια μπύρες…

Υπερ πολυτελείς λιμουζίνες

Δεν ξέρω πως ακριβώς ονομάζεται αυτό το segment. Έχω βρει κάπου να αναφέρεται ως L Segment αλλά επειδή δεν κατάφερα να εξακριβώσω την αρτιότητα του όρου, το παραθέτω ως δεύτερη, ανεπίσημη ονομασία. Όπως και να έχει, μιλάμε για αυτοκίνητα όπως η –νεκρή πλέον- Maybach, η Bentley Mulsanne και άλλα τέτοια παρόμοια. Στην κορυφή όμως αυτής της κατηγορίας, βρίσκεται η Rolls Royce Wraith με τα 630 άλογά της και τον ανταγωνισμό να προσπαθεί να την πιάσει ιδρωμένος. Ξέρω, στην συγκεκριμένη κατηγορία η ιπποδύναμη δεν έχει τόση σημασία όση έχει η πολυτέλεια σε κάθε της μορφή αλλά το να κατέχεις το στέμμα του ισχυρότερου L Segment αυτοκινήτου, κάτι είναι…

Αυτά λοιπόν κυρίες και κύριοι. Να σας ενημερώσω πως δεν ασχολήθηκα με supercars/hypercars γιατί το θέμα έχει εξαντληθεί… Σας αφήνω με την λαχτάρα της ιπποδύναμης. Γιατί όπως λέω συχνά: δύο πράγματα στη ζωή δεν είναι ποτέ αρκετά: Τα λεφτά και τα άλογα!

Keywords
Τυχαία Θέματα