Τόσα χρήματα δεν ήθελε να πληρώσει ο πρώην υπουργός Μιχάλης Λιάπης με τις πλαστές πινακίδες του

Από χθες παίζει παντού η είδηση πως ο πρώην υπουργός Μιχάλης Λιάπης πιάστηκε να κυκλοφορεί με το VW Touareg του 4.200 κ.εκ με πλαστές πινακίδες (φήμες αναφέρουν πως στο ΣΔΟΕ υπήρχε ανώνυμη τηλεφωνική καταγγελία που έλεγε πως ο πρώην υπουργός κυκλοφορεί με πλαστές πινακίδες), λέγοντας πως το έκανε αυτό επειδή τον έχει αγγίξει η οικονομική κρίση, αλλά και γιατί ήθελε απλά να φορτίσει τη μπαταρία του SUV

του.

Ας αφήσουμε όμως στην άκρη τις αστείες δικαιολογίες που επικαλέστηκε ο πρώην υπουργός. Σε δηλώσεις του, ο Μιχάλης Λιάπης μίλησε για “απερισκεψία” και “ανθρώπινο λάθος” από πλευράς του, λέγοντας:

Έσφαλα και πρέπει να πληρώσω το τίμημα της απερισκεψίας μου. Ανθρώπινα τα λάθη, το ομολογώ. Τι να πω περισσότερο. Λυπάμαι. Δεν το κυκλοφόρησα ποτέ με πλαστές (σ.σ. πινακίδες). Το είχα σε αποθήκη και το κυκλοφόρησα μόνο και μόνο για να γεμίσω τις μπαταρίες. Δεν το κυκλοφορούσα. Έκανα λάθος.

Όλοι πολύ καλά γνωρίζουμε, όπως και ο ίδιος, πως με τη πράξη του αυτή ήθελε να γλιτώσει να πληρώσει τον φόρο πολυτελείας, το τεκμήριο, την ασφάλεια αλλά και τα τέλη κυκλοφορίας του Touareg του.

“Είμαι ένας συνταξιούχος που με έχει αγγίξει η οικονομική κρίση”, τον άκουσα να λέει μπροστά τις τηλεοπτικές κάμερες αλλά ρίχνοντας μια ματιά στο Πόθεν Έσχες του, που ανακοινώθηκε προ ημερών είδα πως ο Κος Λιάπης δήλωσε:

109.000 ευρώ εισοδήματα29.000 ευρώ εισόδημα (σύζυγος)32.679 ευρώ κατάθεση Εθνική Τράπεζα6.255 ευρώ κατάθεση Τράπεζα Πειραιώς7.753 ευρώ κατάθεση Alpha Bank3 αυτοκίνητα (μεταχειρισμένα)28 ακίνητα (Αθήνα, Μύκονος, Ευρυτανία)

Δεν νομίζω πως με τα παραπάνω εισοδήματα δεν μπορεί να συντηρήσει ένα αυτοκίνητο 4.200 κ.εκ για το οποίο ο ίδιος κατέθεσε τις πινακίδες κυκλοφορίας του τον Αύγουστο, υποβάλλοντας και υπεύθυνη δήλωση ακινησίας στην εφορία. Για την συντήρηση ενός τέτοιου οχήματος απαιτούνται κάθε χρόνο 1.320 ευρώ σε τέλη κυκλοφορίας, 2.254 ευρώ σε φόρο πολυτελούς διαβίωσης και περίπου 600 σε ετήσια ασφάλιστρα.

Δηλαδή κάπου κοντά στα 4.174 ευρώ χρειάζεται κάποιος συνολικά να δώσει, ώστε να μπορεί να κινήσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο στην Ελλάδα εν έτη 2013. Ναι, οι φόροι πλέον είναι αρκετοί και η χρήση/συντήρηση ενός τέτοιου οχήματος δυσβάστακτη για πολλούς, αλλά με τα παραπάνω εισοδήματα του Κου Λιάπη δεν νομίζω πως δυσκολεύεται να τους πληρώσει.

Το αυτοκίνητο αυτό επίσης βαρύνεται και με ετήσιο τεκμήριο διαβίωσης 22.540 ευρώ, το οποίο προστίθεται στα υπόλοιπα τεκμήρια που βαρύνουν τον φορολογούμενο (κατοικίες, δίδακτρα ιδιωτικών σχολίων κτλ).

Τι θα πρέπει να πληρώσει πλέον ο Κος Λιάπης; Σύμφωνα με τον νόμο, ο φορολογούμενος που συλλαμβάνεται να έχει γλιτώσει παρανόμως τις παραπάνω επιβαρύνσεις καλείται να πληρώσει πρόστιμο ισόποσο των τελών κυκλοφορίας, δηλαδή 1.320 ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας και άλλα 1.320 ευρώ ως πρόστιμο.

Επιπλέον, αντιμετωπίζει κυρώσεις για την υποβολή ψευδούς δήλωσης ακινησίας στην εφορία, ενώ θα κληθεί να υποβάλλει και τροποποιητική δήλωση φορολογίας εισοδήματος λόγω του ότι γλίτωσε το τεκμήριο διαβίωσης. Για τον πρόσθετο φόρο που αντιστοιχεί στο τεκμαρτό εισόδημα που απεκρύβη θα κληθεί να πληρώσει ως και 200% προσαύξηση.

Σε βάρος του ασκήθηκε ποινική δίωξη για ψευδή δήλωση στην εφορία και πλαστογραφία, ενώ του επιβλήθηκε και διοικητικό πρόστιμο 500 περίπου ευρώ για ανασφάλιστο όχημα.

To Twitter έχει πάρει φωτιά με το #free_liapis να χαρίζει μερικά άκρως ευφάνταστα και πετυχημένα tweets!

Keywords
Τυχαία Θέματα