Και ποιος φιλαργυρεύεται προς τους αποθαμένους?

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΙΚΑΣ

"…Και ο κήρυκας (ο Ιδαίος) γλυκόφωνος στην μέση εστάθη κι είπε:
«(…)Και άλλο να ειπώ με πρόσταξαν, ο πόλεμος να παύση,αν θέλετε, ο κατάρατος, ωσότου τους νεκρούς μαςνα καύσωμε. Μετέπειτα θα κτυπηθούμε πάλιώσπου να δώση ένας θεός την νίκην σ’ όποιον θέλει.». (…)Και στον Ιδαίον έλεγεν ο μέγας Αγαμέμνων: «Τον λόγον συ των Αχαιών τώρ’ άκουσες, Ιδαίε,πως σου αποκρίνονται. Κι εγώ την ίδια έχω γνώμην.Και ως προς την καύσιν των νεκρών δεν θα την στερηθήτε.Και ποιος φιλαργυρεύεται προς τους αποθαμένουςπαρηγοριά
με την πυράν στο πνεύμα τους να δώση; Στον όρκον έχω μάρτυρα τον ύψιστον Κρονίδην.».Είπε και εις όλους τους θεούς ύψωσε αυτός το σκήπτρον…"ΟΜΗΡΟΥ ΙΛΙΑΔΑ Ραψωδια Η Στίχοι 383 – 412 (Μετάφραση : ΙΑΚΩΒΟΥ ΠΟΛΥΛΑ)Αυτά ανέφερε ο Όμηρος 800 χρόνια προ Χριστού. Αυτές οι αξίες ίσχυαν για τον λαό που θεωρούσε ιερό το σώμα του νεκρού μαχητή ακόμα κι αν εκείνος ήταν εχθρός του! Αξίες που επέβαλαν ανακωχή προκειμένου να γίνει περισυλλογή των νεκρών ακόμα στους πιο λυσσαλέους πολέμους όπως περιγράφεται ακόμη και στην Ιλιάδα! Αν υπάρχει ηθική του ......
πολέμου, όσο και αν ο όρος ακούγεται οξύμωρος, οι ρίζες της φτάνουν στα χρόνια του Αρχαίου Ελληνικού μεγαλείου, τότε που ακόμα και οι θριαμβευτές στο πεδίο της μάχης στρατηγοί καταδικάζονταν σε θάνατο απ την ίδια τους την πατρίδα γιατί δεν περισυνέλεξαν τους νεκρούς τους (όπως συνέβη με τους νικητές επί των Λακεδαιμονίων Αθηναίους πολέμαρχους στην ναυμαχία των Αργινουσών,) η τότε που στρατοί ολόκληροι έβαζαν τους νεκρούς τους πάνω και από την νίκη (όπως συνέβη με τους Λακεδαιμόνιους που δεν δίσταζαν να χάσουν «στα χαρτιά» την ισόπαλης έκβασης μάχη της Μαντινειας υποβάλλοντας στους αντίπαλους Θηβαίους αίτημα ανακωχής για ταφή των νεκρών τους έστω κι αν τούτο για τις Σπαρτιάτικες αντιλήψεις της εποχής (371ΠΧ) σήμαινε παραδοχή ήττας! )Και να αυτός ο ίδιος λαός, που προσέφερε τα μέγιστα στην θεμελίωση του ανθρώπινου πολιτισμού , περισσότερα από δυόμισι χιλιάδες χρόνια μετά, ΛΕΗΛΑΤΕΙ τον οίκο των νεκρών ηρώων του, με άλλοθι την λεηλασία της τσέπης του!Λες και το ιερό πολεμικό μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη είναι μια μάζα από μάρμαρα Πεντέλης που προορίζονται να καλλωπίσουν την χτισμένη με μαύρο χρήμα βίλλα κάποιου κομματικά βολεμένου παράσιτου. Λες και το χαραγμένο περίγραμμα του νεκρού στρατιώτη είναι γκράφιτι σε μάντρα δρόμου με κόκκινα φανάριαΈχετε καταλάβει ρε πυρομανείς ντενεκέδες τι σημαίνει Άγνωστος Στρατιώτης? Έχετε καταλάβει ρε ξεφτιλισμένοι παρτάκηδες αν υπάρχουμε σήμερα σαν χώρα της οποίας την «κατάληψη» από ξένες δυνάμεις επικαλείστε ως άλλοθι για να πυρπολείτε ιερά πολεμικά μνημεία σε ποιους το οφείλουμε? Μήπως έχετε την εντύπωση ότι το οφείλουμε σε τίποτα σουπερ–σταρς που θεωρούν πως το Αιγαίο ανήκει στα ψάρια του, σε τίποτα σκυλιά της νύχτας που αντί για κόκαλα τους πετάνε πανέρια, ή σε τίποτα επώνυμους φυγόστρατους που μια ζωή με την πουλημένη ψήφο σας τους στέλνετε στην Βουλή να σας κυβερνούν?Σε αυτό το λιτά χαραγμένο «περίγραμμα» του νεκρ
Keywords
Τυχαία Θέματα