Από σήμερα ελεύθερα τα diesel σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη

Με μόλις 90 λέξεις, απελευθερώνεται από σήμερα η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σε μόλις 90 λέξεις διορθώνεται μία παράφορη αδικία, από ένα νόμο που ισχύει από την δεκαετία του ’90.

Δημοσιεύτηκε λοιπόν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η απόφαση απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης
σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ετσι σύμφωνα με το νόμο 4030 /2011 και το....
άρθρο 50, από σήμερα μπορούν να ταξινομούνται αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρα στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, ενώ επιτρέπεται παράλληλα και η μετακίνηση αυτών των αυτοκινήτων στις δύο πόλεις. Η μόνη προϋπόθεση που τίθεται είναι να διαθέτει κινητήρα προδιαγραφών ρύπων Euro 5, 6.

Συγκεκριμένα, το άρθρο 50 αναφέρει:

«1. Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης μικτού βάρους μέχρι τεσσάρων χιλιάδων (4.000) χιλιογράμμων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης εξαιρούνται των περιορισμών κυκλοφορίας στις περιοχές των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, που καθορίστηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν.1959/1991 (Α΄ 123), εφόσον η τεχνολογία τους πληροί εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του Κανονισμού (ΕΚ) 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 (Euro V και Euro VI) ή μεταγενέστερου.
2. Οι διατάξεις του παρόντος αρχίζουν από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.»
Η Ελλάδα, μέχρι σήμερα, ήταν μόνη χώρα στην Ευρώπη με περιορισμούς στη χρήση των κινητήρων ντίζελ και μία από τις ελάχιστες που έχουν σε εφαρμογή τέτοια την απαγόρευση. Για παράδειγμα, περιορισμοί υπάρχουν και στην Ιαπωνία. Όμως εκεί ουσιαστικά ισχύει η απαγόρευση ώστε να καθοδηγήσουν εμπορικά τους υποψήφιους αγοραστές προς τις δικές τους αυτοκινητοβιομηχανίες, αφού αυτές δεν έχουν ακόμα τόσο εξελιγμένους πετρελαιοκινητήρες, όσο έχουν οι Ευρωπαίοι. Αυτοί έχουν άλλωστε τα υβριδικά συστήματα.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, χάρη στην εφαρμογή των αυστηρότατων προδιαγραφών των ρύπων για κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης, που είναι γνωστές ως Euro 5, Euro 6 κλπ, έχει αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, εφόσον θέλουν να πουλάνε αυτοκίνητα εντός της Ε.Ε., να επενδύουν τεράστια ποσά στην τεχνολογική εξέλιξη των κινητήρων τους. Ιδιαίτερα οι πετρελαιοκινητήρες έχουν μία τεχνολογική… έξαρση την τελευταία δεκαετία, η οποία πλέον τους έχει ανακηρύξει ως οι πιο οικονομικοί και «πράσινοι» κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις μοντέλων εκπέμπουν λιγότερους ρύπους ακόμα και από υβριδικά αυτοκίνητα!
Παράλληλα η χρήση φίλτρων άνθρακα στις εξατμίσεις, έχουν μηδενίσει την εκπομπή μικροσωματιδίων από αυτή, δηλαδή καπνού. Όλα τα παραπάνω βέβαια προϋποθέτουν τη σωστή συντήρηση των κινητήρων, όπως αυτή ορίζεται από τον κατασκευαστή, αλλά και τη χρήση «καθαρού» πετρελαίου κίνησης. Ιδιαίτερα στη δεύτερη περίπτωση, κι επειδή το κράτος είναι ανήμπορο να πατάξει τη νοθεία, πρέπει οι ίδιοι οι κάτοχοι των αυτοκινήτων πετρελαίου να αυτοπροστατευτούν, επιλέγοντας συγκεκριμένα-έμπιστα πρατήρια για τον ανεφοδιασμό τους. Αυτή είναι η μόνη λύση προς το παρόν…

Ο «
Keywords
Τυχαία Θέματα