Η ανασύσταση αυτόνομου Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας: Mια ιδανική ευκαιρία τόνωσης του κλάδου και οι ευκαιρίες ανάκαμψης της Ελληνικής Οικονομίας

Γράφει η Χριστίνα Τσιμιδάκη

Εντάσεις και αναταράξεις που οδήγησαν μέχρι και στην παραίτηση τον Χ. Παμπούκη προκάλεσε, η πρότασή του για εκ νέου ίδρυση αυτόνομου Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας με ταυτόχρονη επαναφορά του Λιμενικού Σώματος στις αρμοδιότητές του.

Ο τομέας της....
ναυτιλίας ανέκαθεν είναι αναπόσπαστο κομμάτι της οικονομίας της χώρας μας. Μέσω της ναυτιλίας εξασφαλίζεται η εισροή συναλλάγματος που αποτελεί μέσο τόνωσης της οικονομίας.

Παράλληλα δημιουργείται θετική εικόνα της χώρας στις διεθνείς αγορές με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζεται ως υπολογίσιμη
δύναμη από άλλες χώρες. Αξίζει να αναφερθεί η μεγάλη σημασία ύπαρξης και στήριξης της ναυτιλίας καθώς πρόκειται για έναν κλάδο που εξασφαλίζει θέσεις εργασίας σε μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού. Εν μέσω περιόδου οικονομικής κρίσης, η στήριξη και η περαιτέρω ανάπτυξη της ναυτιλίας αποτελεί επιτακτική ανάγκη καθώς θα προκύψουν νέες προοπτικές για την ελληνική οικονομία. Η επαναδημιουργία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας με στόχο την ανάκαμψη και την ενίσχυση του κλάδου αποτελεί καλό οιωνό για την οικονομική πορεία του κράτους.

Ο πειραματισμός και οι συνεχείς αλλαγές στο τομέα αυτό είναι επιζήμιες καθώς πρόκειται για τομέα στρατηγικής σημασίας για την οικονομία και το έθνος. Ιστορικά όμως, δεν έχει αντιμετωπισθεί με τον σεβασμό που αρμόζει. Οι πολλές αλλαγές που έχει υποστεί η ναυτιλία μας, το καταμαρτυρούν, ενώ για την ποντοπόρα ναυτιλία τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα!

Αλλά ας δούμε μερικά ιστορικά σημεία που αξίζουν την προσοχή μας!

Αρχικά ,το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, ιδρύθηκε το 1936 ως υφυπουργείο. Το 1944 μετονομάσθηκε, βάση νόμου, σε Υπουργείο. Στη συνέχεια συγχωνεύθηκε με το Υπουργείο Συγκοινωνιών, το 1971, και ονομάσθηκε Υπουργείο Ναυτιλίας- Μεταφορών και Επικοινωνιών. Επανέρχεται 2 χρόνια αργότερα ως Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, όπως και θα παραμείνει έως το 2007, που μετά από συγχώνευση με το Υπουργείο Αιγαίου, μετατρέπεται σε Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Το φθινόπωρο του 2009, το τελευταίο Υπουργείο μετατρέπεται, επίσης μέσω συγχώνευσης, σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ενώ ταυτόχρονα αποσπώνται από το εσωτερικό του η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας, η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής και το Λιμενικό Σώμα, και υπάγονται στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Τέλος, το 2010 δημιουργείται και πάλι αυτόνομο υπουργείο με το όνομα Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας.

Γυρίζοντας στο 2011 έχουν καταγραφεί διάφορες απόψεις υπέρ της επανίδρυσης του:

Η ΝΔ τάσσεται υπέρ της ίδρυσης του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας χαρακτηρίζοντας την ελληνική ναυτιλία «ως έναν από τους βασικούς πρωταθλητές της οικονομίας». Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της, κ. Γ. Πλακιωτάκης τάσσεται ηχηρά υπέρ της δημιουργίας του Υπουργείου Ναυτιλίας καθώς,
Keywords
Τυχαία Θέματα