Η απόφαση των Πρυτάνεων

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της 67ης Συνόδου των Πρυτάνεων που συνήλθε στις 1 και 2 Ιουλίου 2011, στο Βόλο. Κατά τη διάρκεια της Συνόδου εκδόθηκε ψήφισμα – απάντηση επί των αρχών του νομοσχεδίου του οποίου επίκειται η κατάθεση. Επίσης, αποφασίστηκε η σύσταση Συντονιστικού Οργάνου για τη διαχείριση της...
κρίσης ενόψει της κατάθεσης του νομοσχεδίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το Συντονιστικό Όργανο αποτελείται από το σημερινό και το επόμενο Προεδρείο της Συνόδου των Πρυτάνεων και συγκεκριμένα από τους Πρυτάνεις των Πανεπιστημίων Θεσσαλίας, Πελοποννήσου,
Κρήτης, Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Ιωαννίνων, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και τους Πρυτάνεις των τριών αρχαιότερων και μεγαλύτερων Πανεπιστημίων της Ελλάδας και συγκεκριμένα του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Η απόφαση της Συνόδου των Πρυτάνεων

Ακολουθεί δήλωση του Πρύτανη του Α.Π.Θ., Καθηγητή Γιάννη Μυλόπουλου.

«Η πρόταση του υπουργείου Παιδείας για τη "μεταρρύθμιση" στην τριτοβάθμια εκπαίδευση:

1. Στερείται ακαδημαϊκού οράματος. Αντί δηλαδή η προτεινόμενη μεταρρύθμιση να διαθέτει ένα συνεκτικό ιστό μέτρων που να διαπνέονται από ένα όραμα για την Παιδεία, αυτή εξαντλείται σε σειρά αποσπασματικών ρυθμίσεων που στην πλειοψηφία τους αποτελούν άκριτη αντιγραφή από διεθνή μοντέλα ιδιωτικών κατά βάση ιδρυμάτων, με μοναδικό σκοπό τη χειραγώγηση και την κηδεμόνευση των ΑΕΙ. Ο περιορισμός των ακαδημαϊκών ελευθεριών όμως είναι η ασφαλέστερη οδός για την υπονόμευση των ακαδημαϊκών λειτουργιών της παραγωγής και της μετάδοσης της επιστημονικής γνώσης.

2. Στερείται στρατηγικής για την εκπαίδευση, ως συγκροτημένης ακαδημαϊκής λειτουργίας για τη μετάδοση της επιστημονικής γνώσης. Η εκπαίδευση συχνά συγχέεται με την κατάρτιση, γεγονός που αποδεικνύεται από τα προτεινόμενα ταχύρρυθμα προγράμματα σπουδών.

3. Στερείται στρατηγικής για τη βασική και την εφαρμοσμένη έρευνα, με γενικόλογες και μόνο αναφορές σ' αυτήν. Δεν υπάρχει καμία αναφορά για την υποχρέωση της Πολιτείας να χρηματοδοτεί την έρευνα στα πανεπιστήμια.

4. Καταργεί το δημόσιο χαρακτήρα των πανεπιστημίων. Η θεσμοθέτηση ανεξάρτητης αρχής και η εισαγωγή προϋποθέσεων για τη χρηματοδότηση των ιδρυμάτων ακυρώνει τη συνταγματικά κατοχυρωμένη υποχρέωση της Πολιτείας να χρηματοδοτεί τα δημόσια πανεπιστήμια της χώρας, με ταυτόχρονη επιβάρυνση της ελληνικής οικογένειας σε μια οικονομικά δύσκολη εποχή.

5. Καταργεί τη συνταγματικά κατοχυρωμένη αυτοδιοίκηση των πανεπιστημίων.

α) Η μεταφορά αρμοδιοτήτων από τα αιρετά σήμερα συλλογικά όργανα σ' ένα ολιγομελές σώμα, το Διοικητικό Συμβούλιο, που κατά το ήμισυ αποτελείται από διορισμένα εξωτικά μέλη,

β) η συγκέντρωση των διοικητικών και οικονομικών αρμοδιοτήτων στο Συμβούλιο και στον διορισμένο και υποχρεωτικά εξωτικό πρόεδρό του,

γ) ο διορισμ
Keywords
Τυχαία Θέματα