Η Ελλάδα εξάγει... Ι.Χ. πολυτελείας

Μπορεί να μην κατασκευάζουμε ούτε βίδα για αυτοκίνητα, αλλά η χώρα μας αναδεικνύεται σταδιακά σε εξαγωγέα μεταχειρισμένων Ι.Χ. πολυτελείας - μέχρι πριν από λίγα χρόνια κάναμε εισαγωγή τέτοιων μοντέλων από το εξωτερικό. Η οικονομική ύφεση και η επιβολή πρόσθετων φόρων και τεκμηρίων οδήγησε την ελληνική αγορά αυτοκινήτου σε βίαιη προσαρμογή από τα μέσα του 2008 και ένα από τα μεγαλύτερα θύματά της είναι τα ακριβά αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού, τα οποία δεν βρίσκουν πλέον εγχώριους αποδέκτες.
Η κάθετη πτώση των τιμών στα αυτοκίνητα πολυτελείας από δεύτερο χέρι προκαλεί πλέον το ενδιαφέρον και ξένων
αγοραστών, κυρίως εμπόρων από το Βέλγιο, το οποίο ειδικεύεται σε εισαγωγές και....
εξαγωγές μεταχειρισμένων Ι.Χ. και τα διοχετεύει σε άλλες ευρωπαϊκές ή αφρικανικές χώρες.
Οι πρώτοι ενδιαφερόμενοι έμποροι από το εξωτερικό ήρθαν ήδη σε επαφή κυρίως με ελληνικές εταιρείες λίζινγκ που διαθέτουν μεγάλους στόλους ακριβών Ι.Χ., για τους οποίους δεν υπάρχει ζήτηση στην ελληνική αγορά. Οι προσφορές των ξένων εμπόρων κινούνταν γύρω στο 50% της εμπορικής αξίας παρόμοιων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο Βέλγιο, γι' αυτό και πολλές απορρίφθηκαν. Αρκετοί όμως αναγκάστηκαν να πουλήσουν έστω και πολύ φτηνά, για να ξεφορτωθούν το στοκ τους και να γλιτώσουν μεταξύ των άλλων το διαχειριστικό κόστος του, που διαμορφώνεται γύρω στα 2 ευρώ την ημέρα.
Αν υπολογίσουμε το ημερήσιο κόστος επί ένα διάστημα πολλών μηνών και το πολλαπλασιάσουμε με τον αριθμό εκατοντάδων αυτοκινήτων, προκύπτει ένα σεβαστό εξαψήφιο ποσό, από το οποίο επιθυμούν να απαλλαγούν οι ιδιοκτήτριες εταιρείες.
Να τονίσουμε επίσης ότι η αξία ενός αυτοκινήτου απομειώνεται γρηγορότερα όταν είναι ακινητοποιημένο, καθώς φθείρονται τα λάστιχα, οι τσιμούχες, αδειάζουν οι μπαταρίες κ.λπ.

Αρνούνται ανταλλαγές. Οι έμποροι αυτοκινήτων στη χώρα μας αρνούνται εδώ και καιρό να αγοράσουν ή να δεχτούν μεταχειρισμένα Ι.Χ. άνω των 2.000 κ.εκ. για ανταλλαγή και έχουν ξεσκαρτάρει τον στόλο τους τα τελευταία χρόνια από τέτοια μοντέλα, έστω και με ζημιές.
Το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται στους ιδιώτες κατόχους μεταχειρισμένων μοντέλων μεγάλου κυβισμού, για τα οποία είναι σχεδόν αδύνατον να βρουν αγοραστές όσο και να ρίξουν τις τιμές τους.
Η ρευστότητα στο πολιτικό σκηνικό και η αβεβαιότητα για την αυριανή ημέρα προκαλούν πανικό και οι τιμές των μεγάλων Ι.Χ. καταρρέουν, οπότε γίνονται δελεαστικές για όλες τις ευρωπαϊκές αγορές. Αρχιτέκτονας από τη Γλυφάδα πούλησε για παράδειγμα ένα VW Touareg 3.2 του 2004 προς 9.000 ευρώ, όταν πέρυσι του έδιναν 17.000 ευρώ και ζητούσε 22.000 ευρώ ακατέβατα! Στον πίνακα που δημοσιεύουμε επιβεβαιώνεται η ελεύθερη πτώση των τιμών για τα μεταχειρισμένα μοντέλα υψηλού κυβισμού στην Ελλάδα, η οποία είναι δραματική, αν υπολογίσουμε ότι είχαν κοστίσει πολύ ακριβότερα ως καινούργια από ό,τι στο εξωτερικό.
Να τονίσουμε επίσης ότι όλες οι περιπτώσεις παζαρεύονται και η τελική τιμή πώλησης είναι συνήθως 10% έως 15% χαμηλότερη από την αρχική, ενώ σημαντικό ρ
Keywords
Τυχαία Θέματα