Η ΕΛΛΑΔΑ στο ΚΑΤΩΦΛΙ της ΛΕΣΧΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ

Η απόφαση για το ποιο δρόμο θα ακολουθήσει, ΕΠΕΙΓΕΙ… δεν δικαιολογεί καθυστερήσεις

Πολλοί είναι οι οιωνοί, που μαρτυρούν ότι η Ελλάδα βρίσκεται στο κατώφλι της εισόδου στη Λέσχη Φυσικού Αερίου στην περιοχή της και πέραν ταύτης. Σε μερικούς από αυτούς έχουμε ήδη αναφερθεί. Όμως, αυτό που καθυστερεί αφόρητα είναι οι βέλτιστες αποφάσεις για το προσπέρασμα του κατωφλιου της Λέσχης του....
Φυσικού Αερίου.
Συνειδητοποιώντας καθυστερημένα και υπό την πίεση της κρίσης που βιώνει η χώρα, ότι η αξιοποίηση του ορυκτού
πλούτου της και η συμμετοχή της στις χαράξεις αγωγών στην περιοχή, ότι αποτελούν όρο γεωπολιτικής επιβίωσης και οικονομικής ανάκαμψης, το τελευταίο διάστημα επιχειρεί να σταθμίσει και να χαράξει νέα πορεία, για την οποία ακόμη προβληματίζεται ποιο δρόμο πρέπει να ακολουθήσει.
Στις Συσκέψεις που πραγματοποιήθηκαν αυτήν την εβδομάδα στο Υπουργείο Εξωτερικών και στην κοινή Συνεδρίαση Πολιτικής Ηγεσίας και Υπηρεσιακών Παραγόντων μεταξύ ΥΠΕΞ και Υπουργείου Περιβάλλοντος, εξετάστηκαν τα δεδομένα τόσο στο πεδίο των ερευνών, όσο και στα διάφορα υπό εξέλιξη «projects» αγωγών, χωρίς όμως όπως φαίνεται να έχουν παρθεί ακόμη αποφάσεις για το τι πρέπει να κάνει και ποιον δρόμο να ακολουθήσει.
Αυτό γιατί αφενός μεν θεωρεί – τουλάχιστο μέχρι αυτή τη στιγμή – ως πιο εφικτό και ώριμο για υλοποίηση σχέδιο τον Αγωγό ITGI, ο οποίος θα μεταφέρει αέριο στην Ευρώπη μέσω Τουρκίας-Ελλάδας-Ιταλίας, ενώ από την άλλη πλευρά ο άλλος δρόμος, που έχει πια ήδη μπροστά της – και για τον οποίο μέχρι στιγμής η Ελληνική πλευρά έχει επιδείξει πρωτοφανή καθυστέρηση και έλλειψη αντανακλαστικών – είναι εκείνος που εμφανίστηκε οψιγενώς μετά την ανακάλυψη υποθαλάσσιων κοιτασμάτων φυσικού αερίου στις περιοχές των ΑΟΖ Ισραήλ-Κύπρου-Ελλάδος και για τον οποίο τα προφανή πλεονεκτήματα είναι μεν αναμφισβήτητα και αυτόδηλα, ο οποίος όμως εκδηλώθηκε καθυστερημένα και οψιγενώς και ενώ οι παλαιότερες επιλογές είχανε ήδη κλίνει υπέρ της πρώτης επιλογής.
Το ΥΠΕΚΑ δια του Υπουργού Γιώργου Παπακωνσταντίνου δηλώνει, ότι «η χρηματοδότηση για το υλικό σκέλος είναι εγγυημένη από το ευρωπαϊκό σχέδιο οικονομικής ανασυγκρότησης στον τομέα της ενέργειας με περίπου 150 εκ. ευρώ από το ΕΣΠΑ, με περίπου 800 εκ ευρώ και από τραπεζική χρηματοδότηση εταιρειών, ενώ η εταιρεία ΠΟΣΕΙΔΩΝ Α.Ε. – που έχει δημιουργηθεί για αυτόν τον σκοπό έχει ήδη συγκροτηθεί και έχει καταθέσει στην εταιρεία πετρελαίου του Αζερμπαϊτζάν (ΣΟΚΑΡ) τη σχετική πρόταση για τον Αγωγό, ο οποίος θα έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 12 δις κ. μ. φυσικού αερίου.
Ίσως θα πρέπει να αναφερθεί ότι το κόστος του Αγωγού υπολογίζεται σε 1,14 δις ευρώ και οι βασικοί μέτοχοι της εταιρείας ΠΟΣΕΙΔΩΝ – η Ελληνική ΔΕΠΑ και η Ιταλική EDISON – υποστηρίζουν ότι υπάρχει δυνατότητα περαιτέρω χρηματοδότησης με εξεύρεση κεφαλαίων αρκετών δεκάδων ίσως και εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ από ευρωπαϊκούς πόρους.
Απέναντι σε αυτήν την επιλογή εμφανίστηκε με μορφή ανταγωνιστικής πρότασης η εκ των υστέρων αναφανείσα διέξοδος μέσα από την ε
Keywords
Τυχαία Θέματα