Η κυβέρνηση αποφασίζει για το Λιμενικό

Χάρης Παμπούκης Αν. Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας: «Στόχος η ενίσχυση της ελληνικής σημαίας με νέα κίνητρα».

Ενας νέος άνεμος πνέει τις τελευταίες ημέρες μετά τον κυβερνητικό ανασχηματισμό στην Ακτή Μιαούλη. Η κάθοδος στην Ακτή Βασιλειάδη του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη ως υπουργού και του κ. Χάρη Παμπούκη ως αναπληρωτή υπουργού χαρακτηρίσθηκε ως θετική εξέλιξη, καθώς οι δυο θεωρούνται ως πολιτικοί που είναι κοντά στη...
ναυτιλία, παρά το γεγονός ότι η τοποθέτηση αυτή δεν συνοδεύτηκε προς το παρόν
τουλάχιστον με την επιστροφή και του Λιμενικού Σώματος στο νέο υπουργείο.

Ωστόσο η εβδομάδα που αρχίζει σήμερα θεωρείται ως εβδομάδα εξελίξεων σε ό,τι αφορά το διοικητικό φορέα της ναυτιλίας. Δεν είναι λίγοι στον Πειραιά αυτοί που εκτιμούν ότι ωρίμασαν οι συνθήκες για επανασύνδεση του Λιμενικού με την ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία.

Η πολιτική ηγεσία του νέου διοικητικού φορέα της ναυτιλίας, ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, και ο αναπληρωτής υπουργός, Χάρης Παμπούκης, εγκαταστάθηκαν ήδη στο κτήριο της Ακτής Μιαούλη και έπιασαν δουλειά με στόχο, όπως δήλωσε πρόσφατα ο αρμόδιος για τη ναυτιλία κ. Παμπούκης, την ενίσχυση της σημαίας με νέα κίνητρα όχι μόνο φορολογικά. Παράλληλα πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι σε εξέλιξη διεργασίες σε κυβερνητικό επίπεδο, τα αποτελέσματα των οποίων αναμένεται να φανούν τις επόμενες ημέρες.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου θα λάβει σύντομα τις τελικές αποφάσεις σε σχέση με το μέλλον του Λιμενικού Σώματος.

Υστερα από ένα αποτυχημένο πείραμα που κράτησε περίπου 20 μήνες, όλο και περισσότεροι εντός της κυβέρνησης αναγνωρίζουν ότι η διάλυση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και κυρίως η απόσχιση του Λιμενικού Σώματος από το διοικητικό φορέα της, ήταν μια άστοχη ενέργεια που υπονόμευσε την καθημερινή ομαλή λειτουργία του υπό ελληνική σημαία πλοίου.

Δύο είναι διαχρονικά τα θέματα που θέτει ο ελληνικός εφοπλισμός στην ελληνική πολιτεία προκειμένου, μεταξύ άλλων, η ελληνική ναυτιλία να διατηρεί τη διεθνή πρωτοπορία και ανταγωνιστικότητά της:

- σταθερό θεσμικό πλαίσιο ανταγωνιστικό σε σύγκριση με άλλες ναυτιλιακές χώρες και

- υποστήριξη των «μετόπισθεν» με ένα ισχυρό διοικητικό φορέα με κύρος στο διεθνή διπλωματικό στίβο, όπως είναι ένα υπουργείο, το οποίο θα στελεχώνεται από ένα αξιόμαχο και έμπειρο σώμα, το Λιμενικό. Ενα υπουργείο, που καταρτίζει μια ναυτιλιακή πολιτική με βάση πρωτίστως τις ανάγκες του πλοίου, γιατί πλοία διαθέτει κυρίως η χώρα, και όχι των ναυπηγείων, ή των υπηρεσιών, τομείς στους οποίους διακρίνονται άλλες χώρες στο πλαίσιο ενός διεθνούς καταμερισμού εργασίας της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες του Οκτωβρίου του 2009 και όσες επακολούθησαν (διάλυση ΥΕΝ δημιουργία υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, απόσχιση Λιμενικού) δημιούργησαν αναμφίβολα ένα ρήγμα στο οικοδόμημα της ελληνικής
Keywords
Τυχαία Θέματα