Ο "Αδάκρυτος" του Παλαμά και η "ραγιαδωσύνη"
20:31 11/5/2011
- Πηγή: Ksipnistere
Του πολίτη Παναγιώτη Παπαγαρυφάλλου
Προσπαθώντας να ερμηνεύσω την πολιτική και κοινωνική συμπεριφορά των εκατομμυρίων ψηφοφόρων ετούτων των χρόνων της βοθροποιημένης πολιτικής, στάθηκα σε τούτους τους παλαμικούς στίχους, που αναδεικνύουν την εθολοδουλεία τους, που συνοδεύεται και από την κοπριτοκρατία.
Ο "Αδάκρυτος", για να.....
χτίσει τη σωστή κοινωνία σκοτώνει τον βασιλιά και ο λαός, ο "μέχρι χθες εχθρός του, προσφέρει εις αυτόν την βασιλείαν", την οποίαν όμως αυτός αρνείται, λέγοντας:
"Δεν την θέλω! Δεν ήρθα να γίνω σε ραγιάδες, ραγιάς βασιλιάς. Ο λαός μου ειν' αλλού.
Τώρα θρόνος μου το κοντρί στα πλατειά της ερμιάς".
Ο ερμηνευτής του Παλαμικού έργου Δ. Βεζανής, γράφει γι' αυτή την άρνηση: "Διατί δεν γίνεται βασιλεύς δια να εξυψώση τον λαόν, απαντά ο Υπεράνθρωπος με την αλήθειαν, ότι από "ραγιάδες" και φύσει δούλους δεν δύναται να γεννηθή το ισχυρόν και υπερήφανον γένος", προσθέτοντας: "Με αυτά, δηλούται συγχρόνως, ότι "η φύσις της "ραγιαδωσύνης" δεν είναι "εξωτερική", δεν οφείλεται μόνον εις το περιβάλλον ώστε να υπάρχει ελπίς να εκλείψει. Αποτελεί αύτη μίαν βιολογικήν ιδιότητα και συνεπώς κακόν αδιόρθωτον" και συνεχίζοντας λέει: "Τοιουτοτρόπως βλέπομεν, την διδασκαλίαν του Αριστοτέλους περί της διαιρέσεως των ανθρώπων εις φύσει ελεύθερους και φύσει δούλους, ήτις τόσην αγανάκτησιν εξήγειρεν εις τους ανθρωπιστάς και τους σοσιαλιστάς και εθεωρείτο το άκρον άωτόν της, υπό των κοινωνικών συνθηκών, περιωρισμένης αντιλήψεως, να ανασύρεται και να αναζή".
Προς άρσιν πάσης παρεξηγήσεως ο ερμηνευτής προσθέτει: "Όχι ότι οι δούλοι είναι φύσει δούλοι και οι ελεύθεροι, φύσει ελεύθεροι, αλλ' ότι υπάρχουν άνθρωποι φύσει περιωρισμένοι, φύσει ανίκανοι δια την ανωτερότητα, ενώ άλλοι είναι φύσει περιωρισμένοι δια την μεγάλην εξέλιξην, είναι το βαθύτερον νόημα της Αριστοτελείου Διδασκαλίας" (βλ. Δ. Βεζανή: "Ο Παλαμάς φιλόσοφος", εκδ. "Ελεύθερη Σκέψις", Αθήναι, 2007, σελ. 207-208. Είναι προφανές ότι στις κοινωνίες των ανθρώπων όλοι οι άνθρωποι δεν είναι ίσοι από απόψεως ψυχικών και πνευματικών ικανοτήτων, γιατί υπάρχουν και εκείνοι, οι "φύσει προωρισμένοι" για μεγάλες αναζητήσεις, μεγάλα έργα και μεγάλες κοινωνικές, επιστημονικές και ιστορικές πραγματώσεις, κι εκείνοι οι οποίοι περιορίζονται στις καθημερινές απολαύσεις βιώνοντας το "δως ημίν σήμερον".
Υπάρχουν οι ελάχιστοι υπεράνθρωποι στους οποίους απευθύνεται ο Γερμανός φιλόσοφος Φ. Νίτσε (βλ. το έργο του: "Τάδε έφη Ζαρατούστρας", εκδ. "Παγκόσμια Λογοτεχνία", Αθήνα, 1988) και υπάρχουν οι πολλοί, οι άνθρωποι της καθημερινότητας, οι οποίοι, λόγω περιορισμένων δυνατοτήτων και ενδιαφερόντων, εντάσσονται στο στρατόπεδο των εθελόδουλων (τους τρόπους αυτής της ένταξης και τις χρησιμοποιούμενες μεθόδους βλ. Μ. Στασινοπούλου: "Ελευθερία και Εκούσια δουλεία", εκδ. "Άλμα", Αθήνα 1975).
Σε αυτό το σημείο είναι χρήσιμο και αναγκαίο να επισημανθεί, εντελώς επιγραμματικά, η επί του προκειμένου θεωρία του Αριστοτέλους "περί του φύσει δούλου", τον οποίο εντάσσει στην υπηρ
Προσπαθώντας να ερμηνεύσω την πολιτική και κοινωνική συμπεριφορά των εκατομμυρίων ψηφοφόρων ετούτων των χρόνων της βοθροποιημένης πολιτικής, στάθηκα σε τούτους τους παλαμικούς στίχους, που αναδεικνύουν την εθολοδουλεία τους, που συνοδεύεται και από την κοπριτοκρατία.
Ο "Αδάκρυτος", για να.....
χτίσει τη σωστή κοινωνία σκοτώνει τον βασιλιά και ο λαός, ο "μέχρι χθες εχθρός του, προσφέρει εις αυτόν την βασιλείαν", την οποίαν όμως αυτός αρνείται, λέγοντας:
"Δεν την θέλω! Δεν ήρθα να γίνω σε ραγιάδες, ραγιάς βασιλιάς. Ο λαός μου ειν' αλλού.
Ο ερμηνευτής του Παλαμικού έργου Δ. Βεζανής, γράφει γι' αυτή την άρνηση: "Διατί δεν γίνεται βασιλεύς δια να εξυψώση τον λαόν, απαντά ο Υπεράνθρωπος με την αλήθειαν, ότι από "ραγιάδες" και φύσει δούλους δεν δύναται να γεννηθή το ισχυρόν και υπερήφανον γένος", προσθέτοντας: "Με αυτά, δηλούται συγχρόνως, ότι "η φύσις της "ραγιαδωσύνης" δεν είναι "εξωτερική", δεν οφείλεται μόνον εις το περιβάλλον ώστε να υπάρχει ελπίς να εκλείψει. Αποτελεί αύτη μίαν βιολογικήν ιδιότητα και συνεπώς κακόν αδιόρθωτον" και συνεχίζοντας λέει: "Τοιουτοτρόπως βλέπομεν, την διδασκαλίαν του Αριστοτέλους περί της διαιρέσεως των ανθρώπων εις φύσει ελεύθερους και φύσει δούλους, ήτις τόσην αγανάκτησιν εξήγειρεν εις τους ανθρωπιστάς και τους σοσιαλιστάς και εθεωρείτο το άκρον άωτόν της, υπό των κοινωνικών συνθηκών, περιωρισμένης αντιλήψεως, να ανασύρεται και να αναζή".
Προς άρσιν πάσης παρεξηγήσεως ο ερμηνευτής προσθέτει: "Όχι ότι οι δούλοι είναι φύσει δούλοι και οι ελεύθεροι, φύσει ελεύθεροι, αλλ' ότι υπάρχουν άνθρωποι φύσει περιωρισμένοι, φύσει ανίκανοι δια την ανωτερότητα, ενώ άλλοι είναι φύσει περιωρισμένοι δια την μεγάλην εξέλιξην, είναι το βαθύτερον νόημα της Αριστοτελείου Διδασκαλίας" (βλ. Δ. Βεζανή: "Ο Παλαμάς φιλόσοφος", εκδ. "Ελεύθερη Σκέψις", Αθήναι, 2007, σελ. 207-208. Είναι προφανές ότι στις κοινωνίες των ανθρώπων όλοι οι άνθρωποι δεν είναι ίσοι από απόψεως ψυχικών και πνευματικών ικανοτήτων, γιατί υπάρχουν και εκείνοι, οι "φύσει προωρισμένοι" για μεγάλες αναζητήσεις, μεγάλα έργα και μεγάλες κοινωνικές, επιστημονικές και ιστορικές πραγματώσεις, κι εκείνοι οι οποίοι περιορίζονται στις καθημερινές απολαύσεις βιώνοντας το "δως ημίν σήμερον".
Υπάρχουν οι ελάχιστοι υπεράνθρωποι στους οποίους απευθύνεται ο Γερμανός φιλόσοφος Φ. Νίτσε (βλ. το έργο του: "Τάδε έφη Ζαρατούστρας", εκδ. "Παγκόσμια Λογοτεχνία", Αθήνα, 1988) και υπάρχουν οι πολλοί, οι άνθρωποι της καθημερινότητας, οι οποίοι, λόγω περιορισμένων δυνατοτήτων και ενδιαφερόντων, εντάσσονται στο στρατόπεδο των εθελόδουλων (τους τρόπους αυτής της ένταξης και τις χρησιμοποιούμενες μεθόδους βλ. Μ. Στασινοπούλου: "Ελευθερία και Εκούσια δουλεία", εκδ. "Άλμα", Αθήνα 1975).
Σε αυτό το σημείο είναι χρήσιμο και αναγκαίο να επισημανθεί, εντελώς επιγραμματικά, η επί του προκειμένου θεωρία του Αριστοτέλους "περί του φύσει δούλου", τον οποίο εντάσσει στην υπηρ
Keywords
οφείλεται, σελ, αθηνα, γερμανος, κοινωνια, αωτον, νιτσε, γινεται, υπαρχει, εκουσια, εργα, εχθρος, ημιν, θεωρια, νοημα, οφείλεται, παλαμας, περιβαλλον, σελ, ηρθα, σκοτωνει
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Blogs
- ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΜΕΝΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΦΑΕΙ ΓΙΟΥΧΑ!
- ΣΕ ΒΑΘΥ ΚΩΜΑ Ο ΑΤΥΧΟΣ ΔΙΑΔΗΛΩΤΗΣ
- Μάθε να παίζεις Μονόπολη και θα καταλάβεις πώς λειτουργεί το Ευρώ και σε τι αποβλέπει!!
- Ρατσισμός
- Σοβαρά τραυματίας στο χειρουργίο βρίσκεται διαδηλωτής
- Αποδοχές Τούρκων Αξιωματούχων και υπαλλήλων για Σύγκριση με τις Αποδοχές των Δικών μας!!!
- Πίτες µε γλυκοκολοκύθα και κύµινο
- Σοκ στις απεργιακές πορείες: τραυματισμένος διαδηλωτής σε κώμα
- Επεισόδια στο Σύνταγμα, αλλά το θέμα είναι αλλού
- Συνεχίζεται η καθιστική διαμαρτυρία στο Σύνταγμα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Ksipnistere
- Μάθε να παίζεις Μονόπολη και θα καταλάβεις πώς λειτουργεί το Ευρώ και σε τι αποβλέπει!!
- Αποδοχές Τούρκων Αξιωματούχων και υπαλλήλων για Σύγκριση με τις Αποδοχές των Δικών μας!!!
- Oλοι στο σύνταγμα τώρα!!!Σε κρίσιμη κατάσταση διαδηλωτής
- ΜΑΝΟΛΗΣ ΔΡΕΤΤΑΚΗΣ:ΕΠΡΕΠΕ ΝΑΥΠΑΡΧΕΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
- Ο "Αδάκρυτος" του Παλαμά και η "ραγιαδωσύνη"
- ΜΕ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΑ ΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΤΗΣ Hellenic Seaways
- Ο 1ος διαγωνισμός του xestock.gr
- ΚΑΤΕΒΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ! - 300 ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΕΚΕΙ, ΔΕΝ ΦΕΥΓΟΥΝΕ, ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝΕ ΕΚΕΙ!
- Τα ΜΑΤ άνοιξαν τα κεφάλια σε γυναίκες
- Οι πολίτες αποδοκιμάζουν τα ΜΑΤ
- Τελευταία Νέα Ksipnistere
- Ο "Αδάκρυτος" του Παλαμά και η "ραγιαδωσύνη"
- «Κόλαση» για Ελλάδα σε ΕΕ - ΗΠΑ
- ΕΛΛΑΔΑ : Πετροπόλεμος και μολότοφ στην Αθήνα
- Καταγγέλλουν ιερέα ότι τους διέλυσε τις οικογένειες
- Τα ΜΑΤ άνοιξαν τα κεφάλια σε γυναίκες
- Στη θέα του Καρατζαφέρη έπιασε τα..αχαμνά του ο Μεϊμαράκης!
- Οι πολίτες αποδοκιμάζουν τα ΜΑΤ
- Μάθε να παίζεις Μονόπολη και θα καταλάβεις πώς λειτουργεί το Ευρώ και σε τι αποβλέπει!!
- ΝΕΑ ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ
- Oλοι στο σύνταγμα τώρα!!!Σε κρίσιμη κατάσταση διαδηλωτής
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Blogs
- Ζωή… Αντίο!
- Ο Αντώνης Ρέμος καλεσμένος του πρίγκιπα Κάρολου!
- Τρεις νεκροί από πυροβολισμούς σε πανεπιστήμιο των ΗΠΑ
- Η κρίσιμη Δευτέρα για την ελληνική οικονομία
- Δείτε σήμερα στο «Πενήντα-πενήντα»
- Μπήκαν σε μάντρα και βγήκαν με... τετραξονικό
- Τελειώνει την Παρασκευή του Πάρντο
- λόγω Γενικής Απεργίας, σήμερα
- Αφιέρωμα | Ο απόηχος της εξαγοράς του Skype από τη Microsoft!
- Συνεχίζεται η καθιστική διαμαρτυρία στο Σύνταγμα