Οι Τούρκοι σκότωσαν τον Ελληνα πιλότο Κώστα Ηλιάκη για μια φωτογραφία; Ατύχημα ή κατάρριψη;

Τι πραγματικά συνέβη το μεσημέρι της 23ης Μαίου 2006 πάνω από την Κάρπαθο; Αγνωστες πτυχές της ιστορίας!
Γιώργος Αδαλής
Θυμάστε τις περίφημες αγορές του αιώνα σε πολεμικά αεροσκάφη ; Τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, έχουν «χαθεί» πάνω από δυο τέτοιες αγορές από τις πτώσεις αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας, του.....
Στρατού και του Ναυτικού!

Σύμφωνα με τους πιο συντηρητικούς υπολογισμούς οι Ελληνες πιλότοι έχουν εκτελέσει πτήσεις συνολικής διάρκειας 1.500.000 ωρών!!! Το συνολικό κόστος σε κάυσιμα θα το βρείτε αν πολλαπλασιάσετε κάθε ώρα τέτοιας πτήσης με 20.000 ευρώ που
κοστίζει μέσο όρο η κάθε τέτοια πτήση σε καύσιμα!!!

Σε μια μέρα χωρίς αυξημένη τουρκική προκλητικότητα, κοστίζει στον Ελληνα φορολογούμενο πολίτη, 1.300.000 ευρώ!!! Κόστος αναχαίτισης των τούρκων και εκπαίδευσης των πιλότων μας!

Η ελληνική Πολεμική Αεροπορία, η Αεροπορία Στρατού και η Αεροπορία Ναυτικού έχουν «χάσει» πάνω από 100 αεροσκάφη και ελικόπτερα από το 1990. Από αυτά, σύμφωνα με τα επίσημα δεδομένα, τα δύο μόνο έπεσαν κατά τη διάρκεια αναχαίτισης τουρκικών αεροσκαφών, ενώ αντιθέτως τα υπόλοιπα αποδίδονται σε ανθρώπινο λάθος ή αστοχία υλικού (μηχανική βλάβη). Στο τέλος του κειμένου παταθέτουμε πίνακα με τις απώλειες του ακήρυχτου Ελληνοτουρκικού πολέμου.

Το ένα αφορά στην 18 Ιουνίου 1992, όταν ο Ν. Σιαλμάς σκοτώθηκε πιλοτάροντας ένα Mirage F1CG το οποίο έπεσε στο Αιγαίο κοντά στον Άγιο Ευστράτιο. Το περιστατικό συνέβη μετά από εμπλοκή με τουρκικό F-16 ανώτερων επιδόσεων και κατά την διάρκεια ακραίου ελιγμού.
Το δεύτερο στις 23 Μαίου 2006 ένα F-16 Block 52+ συνετρίβη κοντά στην Κάρπαθο μετά από σύγκρουση με τουρκικό F-16, με αποτέλεσμα τον θάνατο του χειριστή Κ. Ηλιάκη, στον οποίο οφείλεται και το σημερινό αφιέρωμα.
Η τουρκική πολεμική αεροπορία (turk hava kuvetleri) κατά το χρονικό διάστημα 1977 - 2006 έχει χάσει 91 Τούρκοι χειριστές σε 141 δυστυχήματα κατά τα οποία έχουν συντριβεί 146 μαχητικά.

Το γεγονός είναι ότι υπάρχουν κι άλλες περίεργες αναφορές για ατυχήματα που χρεώθηκαν σε «δήθεν μηχανικές βλάβες» αλλά στην πραγματικότητα ήταν αποτέλεσμα σκληρών αερομαχιών («dogfights») ενώ σε κάποιες από αυτές ερευνάται η συμμετοχή πιλότων σε τουρκικά αεροσκάφη, από άλλες χώρες!

Τι συνέβη όμως πραγματικά στην περίπτωση του ήρωα Ηλιάκη;

Επεσε μετά από σύγκρουση ή κατερρίφθη από τουρκικό βλήμα;

Είναι γεγονός ότι τα καθεστωτικά ΜΜΕ, τα οποία «λογάριαζε» πολύ στους υπολογισμούς του ο Ακης Τσοχατζόπουλος σύμφωνα με ο ημερολόγιό του, παρουσιάζουν πάντοτε «ατέλειες» ή «αστοχίες» στις αναφορές τους, ειδικά όταν αυτές διασταυρώνονται με ανεξάρτητες πηγές!

Αλλά ας δούμε μερικές πτυχές του ατυχήματος που δεν έχουν εστιαστεί επαρκώς από τους αναλυτές.

Πριν δέκα χρόνια ακριβώς, είχαμε δημοσιεύσει ένα άρθρο για την «παράνομη» κίνηση της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας, να μετασταθμεύει από την 151 μοίρα (aJU) που βρίσκεται στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας, πολεμι
Keywords
Τυχαία Θέματα