Όταν ο Αλέξανδρος κατέλυσε το Περσικό κράτος του Δαρείου το 329π.Χ και μπήκε στα παλάτια των Περσών βρέθηκε μπροστά στους μεγαλύτερους θησαυρούς της Ιστορίας.

Όταν ο Αλέξανδρος κατέλυσε το Περσικό κράτος του Δαρείου το 329π.Χ και μπήκε στα παλάτια των Περσών βρέθηκε μπροστά στους μεγαλύτερους θησαυρούς της Ιστορίας.Οι θησαυροί αυτοί καθόρισαν τελικά και την Ελληνική Ιστορία, γιατί αυτοί ήταν που "χρηματοδότησαν"τους ατελείωτους πολέμους μεταξύ των διαδόχων του Μεγάλου Αλεξάνδου. Αποτελούν ακόμα "σταθμό"και στην Ιστορία της οικονομίας...Η ύπαρξη και η κυκλοφορία τετοιάς ποσότητας χρήματος δημιούργησε για πρώτη φορά "πληθωριστικές τάσεις".Η ιστορία του
πληθωρισμού αρχίζει τη στιγμή που ο Αλέξανδρος ξεκίνησε να βγάζει το χρυσάφι του Δαρείου απο τις αποθήκες και να το μοιράζει στους Έλληνες!Αυτά όμως με την ιστορία της Κιβωτού έχουν χαλαρή μόνο σχέση. Δείχνουν ότι .....
τα πολύτιμα αντικείμενα ήταν τόσα πολλά που μαι "κιβωτός" θα μπορούσε να είχε χαθεί ανάμεσα τους. Ο θησαυρός του Δαρείου ήταν ουσιαστικά οι θησαυροί όλων των κρατών της Μεσοποταμίας συσσωρευμένοι απο την αυγή της ιστορίας τους.Το χρυσάφι 3.000 χρόνων! Απο τα χρόνια των Σουμερίων, και καθώς, ο ένας λαός κατακτούσε τον άλλο, και τα κράτη και οι αυτοκρατοριές της περιοχής διαδεόταν το ένα το άλλο, το χρυσάφι και οι θησαυροί του καθενός 'αλλαζαν συχνά χέρια. Ο Δαρείος είχε θησαυρούς και λάφυρα που προερχόταν απο την Ελλάδα και απο τους διάφορους λαούς που αυτός και οιπροκάτοχοι του είχαν κατακτήσει.Αυτά όμως ήταν τα λιγότερα. Υπήρχαν οι θυσαυροί που είχε βρεί ο Κύρος, ο πρώτος βασιλιάς των Περσών απο τους Μήδους. Και οι θυσαυροί που είχαν αρπάξει οι Μήδοι απο τους Βαβυλώνιους, όταν κατάστρεψαν την Βαβυλώνα. Και βέβαια οι Βαβυλώνιοι είχαν θησαυρούς και λάφυρα από τουςλαούς που εκείνοι είχαν κατακτήσει, Ασσύριους και άλλους, ανάμεσα στους οποίους και οι Ιουδαίοι.Την στιγμή λοιπον που ο Αλέξανδρος και οι Έλληνες αντίκριζαν το χρυσάφι του Δαρείου, η ιστορία και η τύχη της χαμένης κιβωτού ενώθηκε μετην Ελλάδα. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ίσως εντάσσονται οι αναφορές του Ιώσηπου ότι οι Ιουδαίοι της Ιερουσαλήμ και ο μέγας αρχιερέας τους δέχτηκαν με τιμές τον Αλέξανδρο (Ιουδαική αρχαιολογία ια΄ 325...) Πρόκειτε για διήγηση που υπάρχει μόνο στον Ιώσηπο, άρα ανεπιβεβαίωτη, αλλά θα μπορούσε να είχε συμβεί.Πάντως στις διηγήσεις για τον Αλέξανδρο υπάρχει αναφορά σε ένα πολύτιμο κιβώτιο. Ο Πλούταρχος γράφει (Αλέξανδρος 26, 1) ότι έφεραν ένα πολύτιμο "κιβώτιο" στον Αλέξανδρο που βρέθηκε στις αποσκευές του Δαρείου. Όσοι το είδαν αναρωτήθηκαν τι άραγε θα ήταν άξιο να φυλαχτεί εκεί μέσα και ο Αλέξανδρος είπε ότι μόνο το βιβλίο της Ιλιάδας θα άξιζε τέτοια τιμή. Να ήταν άραγε η κιβωτός της Διαθήκης ;Γνωρίζουμε ότι όλα τα ιερά αντικείμενα των Ιουδαίων που άρπαξαν οι Βαβυλώνιοι κατακτητές απο την Ιερουσαλήμ έφτασαν στα χέρια των Περσών. Ο ίδιος ο βασιλιάς των Περσών Κύρος τα "κληρονόμησε" και έδωσε μέρος αυτών στους Ιουδαίους, όταν τους επέτρεψε να γυρίσουν στην Παλαιστίνη και να ξανακτίσουν την Ιερουσαλήμ και τον Ναό της. Η κιβωτός, αν δεν είχε χαθεί, θα παρέμεινε στα χέρια του Κύρου ακ των Περσών.Ο Κύρος δέν ήταν άσχετος με την Ιουδαική θρησκεία. Αν και είχε την
Keywords
Τυχαία Θέματα