ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου

Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος παράγει κυριολεκτικά θεολογία. Επισημαίνει καίρια σημεία τα οποία διαφεύγουν της προσοχής των υπολοίπων λόγω ευφυίας, γνώσεων και αγώνα πνευματικού.

Οι υψίστης θεολογικής σημασίας δηλώσεις του Παναγιότατου Οικουμενικού Πατριάρχη κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Καβάλα θα περνούσαν απαρατήρητες αν ο Σεβασμιότατος δεν τις πρόβαλλε και δεν τις σχολίαζε στην “Εκκλησιαστική Παρέμβαση” το...
περιοδικό της Ιεράς Μητροπόλεως Ναυπάκτου.

Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ

Η δήλωση του Παναγιότατου είναι ουσιαστικά υδρογονική βόμβα κατά των μεταμοσχεύσεων από εγκεφαλικά νεκρό δότη.

Είναι διαφορετικό πράγμα να διατυπώνει ένας γιατρός την άποψή του για το τι συνιστά την ουσία του θανάτου, από ιατρικής σκοπιάς, και εντελώς διαφορετικό πράγμα να έρχεται αυτός ούτος ο Οικουμενικός Πατριάρχης και να λέγει ότι από καθαρά θεολογικής σκοπιάς είναι απαράδεκτος ο ορισμός του εγκεφαλικού, και όχι του καρδιακού θανάτου, ως του αληθινού θανάτου του ανθρώπου.

ΒΑΘΥΤΗΤΑ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΟΤΑΤΟΥ

Ομολογώ ότι έπεσα από τα σύννεφα όταν διάβασα το περιεχόμενο των δηλώσεων του Παναγιότατου. Ηταν το τελευταίο πράγμα στον κόσμο που περίμενα να ακούσω από τον Παναγιότατο. Δηλαδή ότι θα έκανε μια δήλωση για το θέμα με θεολογική υποδομή καθαρά ασκητική και με ορολογία που παραπέμπει στην ανάλυση της πατερικής σκέψης που μας κληροδότησε ο μακαριστός π. Ιωάννης Ρωμανίδης.

Περιττόν να αναφέρω ότι πρόκειται για μια πολύ γενναία πράξη του Παναγιότατου, η οποία προδικάζει ίσως και τη στάση της Μητέρας Εκκλησίας στη μέλλουσα να συνέλθει Αγία και Μεγάλη Σύνοδο.

ΟΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΗΤΑΝ ΣΤΗΡΙΓΜΕΝΕΣ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

Μέχρι τώρα οι αναλύσεις που ακούαμε (και του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου και του Σεβασμιότατου Μεσογαίας και των διαπρεπών ψυχίατρων που γνωμοδότησαν για τη φύση του εγκεφαλικού θανάτου), ήταν στηριγμένες σε αποκλειστικά ιατρικά δεδομένα. Δηλαδή: Αν η επιστήμη είναι όντως σε θέση να πει ότι ο εγκεφαλικός θάνατος είναι ο πραγματικός θάνατος του ανθρώπου δεν υπάρχει πρόβλημα να γίνουν δεκτές οι μεταμοσχεύσεις από εγκεφαλικά νεκρούς δότες.

Ο Παναγιότατος όμως ανατρέπει πλήρως την αρχή αυτή και διακηρύττει δημόσια ότι ο καρδιακός θάνατος είναι ο μόνος θάνατος που μπορεί να γίνει θεολογικά δεκτός από την Εκκλησία.

ΔΕΝ ΠΗΡΕ ΘΕΣΗ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΩΝΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ;

Εκείνο που δεν αντελήφθηκα είναι γιατί ο Σεβ. Ναυπάκτου, στο σχετικό σχόλιό του στην "Εκκλησιαστική Παρέμβαση" αναφέρει ότι “η “επίσημη” θέση της επιτροπής βιοηθικής της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος τείνει να παραδεχθεί τη θεωρία του εγκεφαλικού θανάτου.”

Ημουν με την εντύπωση ότι, όχι μόνον η επιτροπή βιοηθικής της Συνόδου, αλλά ότι και η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος είχε αποδεχθεί αυτή τη θέση
Keywords
Τυχαία Θέματα