ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ για το Πανεπιστήμιο Πατρών

Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ:
Ώδινεν όρος και έτεκε μυν….

Ύστερα από μήνες συσκέψεων και διαβουλεύσεων δημοσιοποιήθηκε πριν λίγες μέρες το Προσχέδιο νόμου για την «Ανώτατη Εκπαίδευση». Πριν καλά καλά στεγνώσει το μελάνι αποσύρονται ή αλλάζουν ρυθμίσεις, υποτίθεται καινοτόμες, όπως η.....
εισαγωγή σε κοινό εισαγωγικό έτος, στις Σχολές.
Το Προσχέδιο περιλαμβάνει προτάσεις που παραβιάζουν βασικές ακαδημαϊκές αρχές, θίγουν τον δημόσιο χαρακτήρα της ανώτατης εκπαίδευσης και καταστρατηγούν το αυτοδιοίκητο
του Πανεπιστημίου. Διαπνέεται από φοβική και τιμωρητική αντιμετώπιση της πανεπιστημιακής κοινότητας, η οποία εμφανίζεται ανεπαρκής. Ακόμη, πρέπει να σημειωθεί ότι είναι εμφανής η τάση για μετακύληση μέρους του κόστους του Πανεπιστημίου στους φοιτητές και τις οικογένειές τους.
Η θέσπιση του Συμβουλίου: κατάργηση της αυτοδιοίκησης
Στο Προσχέδιο είναι εμφανής η δυσπιστία απέναντι στα μέλη της Πανεπιστημιακής κοινότητας. Η Κυβέρνηση θεωρεί ότι στα ΑΕΙ δεν υπάρχει η δυναμική για αυτοδιοίκηση και αυτοαξιολόγηση. Γι’ αυτό θεσπίζει ένα παντοδύναμο Συμβούλιο Διοίκησης, από πανεπιστημιακούς και μη, το οποίο, ενάντια στην αρχή της λογοδοσίας που επικαλείται το νομοσχέδιο, δεν λογοδοτεί σε κανένα, ούτε στην Σύγκλητο ούτε στα Μέλη της Κοινότητας, διορίζει τον Πρύτανη, τους Κοσμήτορες και τον Μάνατζερ που θα διαχειρίζεται την Επιτροπή Ερευνών και την Περιουσία του Πανεπιστημίου. Έτσι, ανοίγεται διάπλατα η πόρτα για πελατειακές σχέσεις, αδιαφανείς πρακτικές και κατάχρηση εξουσίας.

Η κατάργηση του Τμήματος: εξαφάνιση των γνωστικών αντικειμένων
Το Τμήμα καταργείται, αντικαθίσταται από Πρόγραμμα Σπουδών, οι φοιτητές μπαίνουν σε κοινό προπαρασκευαστικό έτος. Την Πέμπτη η κα Υπουργός πήρε πίσω το τελευταίο μέτρο. Να δούμε τι άλλο θα ακολουθήσει. Πίσω από τις μάλλον ασαφείς και αμφιλεγόμενες αυτές διακηρύξεις μήπως απλώς κρύβεται η πρόθεση κατάργησης και συγχώνευσης Τμημάτων; Και γιατί να χρειάζεται γι’ αυτό μια τεράστια επιχείρηση αναδιάρθρωσης του Πανεπιστημίου με τεράστιο κόστος και άγονα αποτελέσματα;

Η αναδιαμόρφωση των βαθμίδων: οπισθοδρόμηση στο σύστημα της Έδρας
Ο Φοιτητής δεν συμμετέχει σχεδόν πουθενά, ο Λέκτορας καταργείται, ο Επίκουρος δεν μπορεί να μονιμοποιηθεί, ο Αναπληρωτής δεν έχει δικαίωμα σε καμία θέση ερευνητικής και διοικητικής ευθύνης. Μένει ο Καθηγητής. Παρά κάποιες θετικές διατάξεις, ιδιαίτερα στη διαδικασία των εξελίξεων, τη σύνθεση των εκλεκτορικών σωμάτων και την αξιολόγηση των Καθηγητών, μήπως ξαναγυρνάμε στη συντηρητική παντοδυναμία της Έδρας;
Έρευνα και Μεταπτυχιακά: χωρίς όραμα
Παρά τις πομπώδεις διακηρύξεις, στο Προσχέδιο δεν διαφαίνεται κανένα όραμα και καμία στρατηγική έρευνας. Το Προσχέδιο περιορίζεται σε ευχές και αφήνει την έρευνα στον πατριωτισμό των ερευνητών ΔΕΠ.
Πιο συγκεκριμένη είναι η πρόταση στο ζήτημα των Μεταπτυχιακών Σπουδών. Προτείνεται Σχολή Μεταπτυχιακών Σπουδών και αναδιοργάνωση των μεταπτυχιακών. Η πρόταση περί Σχολής
Keywords
Τυχαία Θέματα