Πτωχεύστε, αλλά φιλικά…


Επιμέρους βελτιώσεις επιχειρούνται, ώστε η διαδικασία να γίνει ταχύτερη και αποτελεσματικότερη, πιο φιλική για τους πιστωτές και τους εργαζομένους και λιγότερο ευεπίφορη σε καταχρήσεις..... Οι προτεινόμενες με το παρόν νομοσχέδιο τροποποιήσεις, λέει το υπουργείο, «έχουν ως στόχους την επιτάχυνση των διαδικασιών, την καλύτερη προστασία των εργαζομένων και την αναθεώρηση της διάταξης για την εξάλειψη του αξιόποινου.Στις αλλαγές, λοιπόν, που προωθούνται περιλαμβάνονται τα εξής:- Περιορίζεται η δυνατότητα επικύρωσης νεότερης συμφωνίας εξυγίανσης (σ.σ.: ένταξη στο 99) αν δεν έχει παρέλθει τουλάχιστον
πενταετία από την επικύρωση της πρώτης. Η προτεινόμενη διάταξη, εξηγεί το υπουργείο, αποτελεί καθεαυτήν μέτρο περιορισμού κατάχρησης, δίνει όμως κατ’ εξαίρεση δυνατότητα στον οφειλέτη, αν έχει και πάλι δυσκολίες, να καταφύγει εκ νέου στο άρθρο 99 επ. μόνο όμως στη βάση του άρθρου 106β, δηλ. την απευθείας επικύρωση συμφωνίας που έχει ήδη συναφθεί. Με τον τρόπο αυτόν ευνοούνται οι συμφωνίες που συνάπτονται και είναι έτοιμες ήδη πριν από την έναρξη της διαδικασίας και που συντελούν στην αποφυγή των καθυστερήσεων.- Στη συζήτηση για την επικύρωση της συμφωνίας ακούγεται και εκπρόσωπος των εργαζομένων. «Εύλογο, όμως, είναι να είναι δυνατή η παρουσία εκπροσώπου των εργαζομένων και κατά τη συζήτηση της αίτησης για έναρξη της διαδικασίας εξυγίανσης» τονίζει του υπουργείο και προσθέτει ότι προς τούτο προτείνεται η συμπλήρωση του σχετικού άρθρου.- Συντέμνεται ο διαθέσιμος χρόνος για τη σύναψη συμφωνίας του οφειλέτη με τους πιστωτές του. Ενώ δηλαδή η προθεσμία για τη σύναψη συμφωνίας (και την κατάθεση της αίτησης επικύρωσης) είναι κατά την ισχύουσα διάταξη 4 μήνες, μπορεί δε να παραταθεί ακόμη για έναν ή και για 3 ακόμη μήνες, υπό τις διακρίσεις και προϋποθέσεις του άρθρου 101 § 1 (πβ. και 104 § 1), προτείνεται η συντόμευση των προθεσμιών σε δύο (2) μήνες, με δυνατότητα εφάπαξ μηνιαίας παράτασης.- Το ισχύον άρθρο 102 § 5 προβλέπει τη δυνατότητα δικαστικής ανάκλησης της απόφασης που άνοιξε τη διαδικασία, αν ο μεσολαβητής διαπιστώσει (και ενημερώσει περί αυτού το δικαστήριο) ότι η συμφωνία είναι ανέφικτη ή ότι ο οφειλέτης εγκαταλείπει την προσπάθεια εξυγίανσης. Όμως, μεσολαβητής μπορεί να μην υπάρχει, στο μέτρο όπου ο διορισμός του είναι προαιρετικός (άρθρο 102 § 1). Επίσης, ο μεσολαβητής μπορεί να είναι ο ίδιος μέρος του προβλήματος, αν καθυστερεί ή καλύπτει την κωλυσιεργία του οφειλέτη. Προτείνεται συνεπώς η συμπλήρωση της διάταξης του άρθρου 102 § 5, ώστε να προβλέπεται ότι, αν δεν υπάρχει μεσολαβητής ή αν ο μεσολαβητής παραλείπει να ενημερώσει το δικαστήριο, σε υποβολή σχετικής αίτησης για ανάκληση μπορεί να προβεί οποιοσδήποτε πιστωτής.- Για αποφυγή απολύσεων εργαζομένων με το πρόσχημα της έναρξης της διαδικασίας, προτείνεται η προσθήκη διάταξης στο άρθρο 103 (προληπτικά μέτρα), κατά την οποία το δικαστήριο μπορεί να διατάξει τη διατήρηση των αναγκαίων θέσεων εργασίας μέχρι να επικυρωθεί ή να απορριφθεί το σχέδιο εξυγίανσης.- Ο κανόνας του άρθρου 103 § 5 που
Keywords
Τυχαία Θέματα