Τι γίνεται τελικά με τα υδροπλάνα στη Μαγνησία;

Μετά από χρονοβόρες διαδικασίες, οι οποίες έβαζαν τροχοπέδη στην δημιουργία υδατοδρομίων στη Μαγνησία, συζητείται επιτέλους στο Υπουργικό συμβούλιο το θέμα. Παρόλα αυτά, εξαιρείται το πιο απομακρυσμένο νησί των Σποράδων,
η Αλόννησος από το πλάνο του υπουργείου, καθώς, οι περιορισμοί του Natura μπλοκάρουν την δημιουργία υδατοδρομίου στο νησί...Έτσι, παρ όλες τις αντίθετες απόψεις, τόσο από επιχειρηματική-οικονομική σκοπιά, όσο και από οικολογική, φαίνεται πως ....
παραμένουν τα εμπόδια στην σύνδεση των νησιών των
Σποράδων με υδοπλάνα, προοπτική που θα λειτουργούσε ευεργετικά για τον τουρισμό και την οικονομία της περιοχής. Στην επιστολή που ακολουθεί, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, αναδεικνύει το ζήτημα και προτρέπει το υπουργείο σε άμεση ψήφιση του σχετικού νόμου, ώστε να μη χαθεί ακόμη μια τουριστική περίοδος.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ
ΤΗΛ: 2413 506552-4
FAX: 2410 253734
Email:periferiarxis@thessaly.gov.gr

Λάρισα, 05-04-2011
Αρ. Πρωτ.
ΠΡΟΣ: κ. Δ. Ρέππα
Υπουργό Υποδομών
Μεταφορών & Δικτύων



ΘΕΜΑ: Επίσπευση διαδικασιών σχεδίου νόμου για τα Υδατοδρόμια

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Πληροφορηθήκαμε ότι η ίδρυση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων στη χώρα μας θα απασχολήσει σύντομα το Υπουργικό Συμβούλιο. Έπειτα από πολλά χρόνια καθυστέρησης στη διαμόρφωση του κατάλληλου νομικού πλαισίου, που οδήγησε επενδυτές σε απίστευτη ταλαιπωρία και οικονομική εξόντωση, χαιρετίζουμε την πρωτοβουλία εκπόνησης σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια από το υπουργείο Υποδομών, ενσωματώνοντας απόψεις που συγκεντρώθηκαν από τη δημόσια διαβούλευση.
Όπως ήδη γνωρίζετε στον Λιμένα Βόλου λειτουργεί υδατοδρόμιο το οποίο χρησιμοποιήθηκε από ιδιωτική εταιρία, από τον Οκτώβρη του 2009 έως τον Μάρτιο του 2010, στη γραμμή Βόλου – Σκιάθου. Λόγω της ασάφειας του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου Ν. 3333/05 (ΦΕΚ 91 Α’/12-4-05) τα υδροπλάνα δεν μπορούσαν να προσθαλασσωθούν και να αποθαλασσωθούν στα υπόλοιπα νησιά των Β. Σποράδων, ενώ στη Σκιάθο (λόγω της μη ύπαρξης υδατοδρομίου) ήταν αναγκασμένα να προσγειώνονται στο αεροδρόμιο της Σκιάθου, καθιστώντας το κόστος της πτήσης ουσιαστικά ασύμφορο.
Μας βρίσκει σύμφωνους επίσης το γεγονός ότι πέρα από τα υδατοδρόμια, το νομοσχέδιο θα εισαγάγει και την έννοια των «υδάτινων πεδίων», δηλαδή εκείνων των θαλάσσιων περιοχών, στις οποίες θα μπορεί να γίνεται περιστασιακή χρήση υδροπλάνων για προσθαλάσσωση και αποθαλάσσωση για μη τακτικές πτήσεις, όπως αυτές της γενικής αεροπορίας ή των αεροταξί.
Πληροφορηθήκαμε επίσης ότι στο προς ψήφιση σχέδιο νόμου θα απαγορεύεται η προσθαλάσσωση υδροπλάνων σε περιοχές NATURA, κάτι το οποίο θα καταδικάσει την Αλόννησο θέτοντας την ουσιαστικά εκτός σύνδεσης. Εμείς κ. Υπουργέ ζητούμε:
1. Να επιταχυνθούν οι διαδικασίες επαναδειοδότησης των υδατοδρομίων όπου αυτές υπήρχαν στο παρελθόν και να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία αδειοδότησης
Keywords
Τυχαία Θέματα