Το άγχος για τα Μαθηματικά. Ρηξικέλευθες λύσεις.

Μέσα στο πλαίσιο της ανάπτυξης του γυναικείου κινήματος ανεπτύχθησαν έρευνες
με στόχο την εξήγηση της χαμηλής επίδοσης των γυναικών στα
μαθηματικά τεστ και της χαμηλής συμμετοχής τους στα τμήματα μαθηματικών.
Μελετήθηκαν εκτενώς και αυτό οδήγησε στο να διερευνηθούν οι παράγοντες που επηρεάζουν ώστε να δοθεί τουλάχιστον μια εξήγηση στους ισχυρισμούς για γυναικείο έλλειμμα στην επίδοση και τη συμμετοχή των μαθηματικών.
Η σημασία του όρου Άγχος για τα....
Μαθηματικά ήταν αποφασιστική. Η ιδέα διαδόθηκε Την ίδια περίοδο μια ομάδα μελετητών, αναπτύσσει τεχνικές για διάγνωση και θεραπεία των συμπτωμάτων της αποφυγής των μαθηματικών μεταξύ θηλέων και αρρένων σπουδαστών. Εκείνη τη περίοδο
κατασκευάσθηκαν
ερωτηματολόγια για τη μέτρηση του φόβου των μαθηματικών.
Το άγχος για τα μαθηματικά περιγράφεται ως
«συναισθήματα που εμπεριέχουν φόβο και ανησυχία που εμποδίζουν τον επιδέξιο
χειρισμό των αριθμών και τη λύση προβλημάτων σε καταστάσεις της
καθημερνής και της σχολικής ζωής.»
Μελετητές αναφέρουν, ότι ο όρος άγχος για τα μαθηματικά
χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον πανικό, την αίσθηση αδυναμίας
τη νοητική αδυναμία που εκδηλώνονται σε κάποια άτομα όταν τους
ζητηθεί να λύσουν κάποιο μαθηματικό πρόβλημα.
Eρευνήτρια όρισε το άγχος για τα μαθηματικά ως ένα αίσθημα ανησυχίας που
δεν προέρχεται από κάποιο πραγματικό φόβο, αλλά εκδηλώνεται ως αντίδραση
προς μια κατάσταση.
Κατά τη πρώτη αντίδραση το παιδί αλλά και ο ενήλικας, εμφανίζει
άρνηση σε μαθηματικές καταστάσεις, πράγμα που μπορεί να οφείλεται σε
αρνητικές βιωματικές εμπειρίες σχετικά με τα μαθηματικά, και οδηγείται στη
δεύτερη αντίδραση, κατά την οποία αποφεύγει τα μαθηματικά. Αυτή η
αποφυγή οδηγεί στη τρίτη αντίδραση της μη ενασχόλησης με τα
μαθηματικά, η οποία οδηγεί στη τέταρτη
της χαμηλής επίδοσης. Αυτό γεννά περισσότερες αρνητικές
εμπειρίες για τα μαθηματικά και οδηγεί πάλι στη πρώτη αντίδραση. Και
αυτός ο κύκλος αυθυποβάλλει το άτομο ότι είναι ανίκανο να λύσει τα
μαθηματικά.
Ας λάβουμε υπόψη ότι είναι και θέμα γονιδίων. Μερικά κορίτσια
αντιμετωπίζουν με ευκολία τα μαθηματικά, ( κορίτσια από πατέρα
μαθηματικό, πολλές φορές είναι καλύτερα από αγόρια ), Αν οι γονείς
δουν τάση άρνησης και σε κορίτσια και σε αγόρια για τα μαθηματικά,
μπορούν να εμφυτέψουν ένα σπόρο αγάπης για το μάθημα. Μπορούν να τους
λένε ότι τα μαθηματικά δεν είναι όπως θεωρείται απτον πολύ κόσμο, για
έξ-υπνα άτομα (εκτός ύπνου ετυμολογικά) αλλά για άτομα που το μυαλό
τους ακολουθεί μόνο μια κατεύθυνση, πεισματικά. Πολλές φορές οι
αριθμοί έχουν μια απολυτότητα που δεν ισχύει στην πραγματικότητα.
(π.χ. ξέρω ότι τα ζώα είναι τόσα, αλλά την ώρα που το λές γεννιέται
και άλλο ένα , και δεν είναι τόσα, αλλά είναι τόσα σύν ένα. Οπότε δεν
ισχύει η απολυτότητα σε μερικές περιπτώσεις)Για μερικά άτομα είναι π
Keywords
Τυχαία Θέματα