Netflix: Οικονομική «αιμορραγία» λόγω παράτυπης χρήσης κωδικών – Έρχονται εξτρά χρεώσεις

Από το νέο έτος το Netflix θα αρχίσει να ζητά από τους συνδρομητές του να πληρώνουν επιπλέον χρήματα, εάν διαπιστώσει ότι μοιράζονται τον λογαριασμό τους (και τους κωδικούς πρόσβασης) με άτομα εκτός του νοικοκυριού τους, κατά παράβαση των όρων χρήσης της συνδρομητικής υπηρεσίας διαρκούς ροής περιεχομένου.

Οι χρήστες, όμως, που είναι αποφασισμένοι να συνεχίζουν να παραβιάζουν τους κανόνες κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης του Netflix

προς το παρόν δεν θα βρεθούν αντιμέτωποι με αυστηρές επιπτώσεις. Η εταιρεία δεν θα καταργήσει τον λογαριασμό κάποιου ακόμα κι αν μοιράζεται κωδικούς πρόσβαση, ούτε είναι πιθανό το Netflix να επιβάλει επιπρόσθετες χρεώσεις χωρίς τη συγκατάθεση του πελάτη.

Πλην όμως στις αρχές του 2023 το Netflix σχεδιάζει να αναπτύξει μια «μελετημένη προσέγγιση νομισματοποίησης διαμοιρασμού κωδικών/λογαριασμών», μέτρο που θα επεκταθεί και σε αγορές πέρα από εκείνες της Λατινικής Αμερικής στις οποίες είχε από καιρό ανακοινωθεί η δοκιμαστική εφαρμογή του.

Σκοπός του μέτρου αυτού είναι, κατά το σκεπτικό της OTT, να ενθαρρύνει τους χρήστες του Netflix που μοιράζονται τους κωδικούς τους, να δημιουργήσουν δευτερεύοντες λογαριασμούς για «εξτρά μέλη» και να πληρώνουν για τα άτομα εκείνα που δεν βρίσκονται στο ίδιο σπίτι αλλά έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενο της συνδρομητικής πλατφόρμας.

Προσφάτως, τίτλοι δημοσιευμάτων σε έντυπα ή και ηλεκτρονικά ΜΜΕ όπως «Το τέλος της κοινής χρήσης κωδικού πρόσβασης του Netflix πλησιάζει» (Wall Street Journal) και «Το τέλος του ελεύθερου διαμοιρασμού κωδικών του Netflix έρχεται» (CNET), δημιούργησαν την αίσθηση ότι η εταιρεία θα εφάρμοζε τιμωρητικά μέτρα για την παραβίαση του κανόνα που απαγορεύει τη κοινή χρήση λογαριασμού συνδρομής.

Το Netflix προς ώρας δεν έχει αποκαλύψει τί αντίτιμο θα έχει ένας δευτερεύον λογαριασμός (ή υπο-λογαριασμός) για «εξτρά μέλος» στις ΗΠΑ ή σε άλλες νέες αγορές. Στη Χιλή, την Κόστα Ρίκα και το Περού η χρέωση αυτή κυμαίνεται μεταξύ 23% και 29% της στάντραρ υπηρεσίας του Netflix για δύο ροές, στοιχείο που υποδηλώνει ότι στις ΗΠΑ για παράδειγμα ένας υπο-λογαριασμός μπορεί να έχει μηνιαία συνδρομή κάπου μεταξύ 3,5 και 4,5 δολάρια.

Πιλοτική εφαρμογή

Στις τρείς αγορές της Λατινικής Αμερικής το Netflix έχει ενημερώσει τα μέλη που φαίνεται να μοιράζονται τους λογαριασμούς τους εκτός του νοικοκυριού τους (εντοπίζονται με βάση δεδομένα IP, αναγνωριστικά συσκευών και δραστηριότητα λογαριασμού από συσκευές που έχουν συνδεθεί στο Netflix) σχετικά με τις νέες επιλογές πληρωμής. Επίσης η συνδρομητική πλατφόρμα ζητά από τους χρήστες να επαληθεύσουν τα στοιχεία τους στέλνοντας κωδικό εξακρίβωσης στον κύριο κάτοχο του λογαριασμού.

Εύλογα απορεί κάποιος: τί γίνεται αν κάποιος χρήστης δεν πληρώσει για εκείνους που έχει εκχωρήσει χρήση κωδικών για πρόσβαση στο Netflix;

Οι μέχρι τώρα ενδείξεις συνηγορούν ότι η συνδρομητική πλατφόρμα δεν θα κάνει κάποια ουσιαστική επιθετική ενέργεια και ότι η αυστηρότητα που θα είναι επιπέδου υπενθύμισης και προειδοποίησης προς τους παραβάτες μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

«Το Netflix δεν θα σας χρεώσει αυτόματα αν μοιραστείτε τον λογαριασμό σας με κάποιον που δεν ζει μαζί σας», αναφέρει η σελίδα βοήθειας της πλατφόρμας όσον αφορά στην κοινή χρήση κωδικού πρόσβασης. Για την ώρα… Πιθανόν όμως να αλλάξει το «satus» στο εγγύς μέλλον. Που όμως δεν είναι απλό όσο ίσως φαίνεται. Διότι αν το Netflix εισπράξει αυτομάτως νέες χρεώσεις για κοινή χρήση λογαριασμού, εκτός από το να εξοργίσει τους πελάτες του- οι οποίοι χρησιμοποιούν τον κοινόχρηστο κωδικό πρόσβασης εδώ και χρόνια με την έγκριση του- θα προκαλέσει τον έλεγχο των ρυθμιστικών αρχών σχετικά με πιθανές αντικαταναλωτικές πρακτικές χρέωσης.

Το γεγονός ότι η στρατηγική νομισματοποίησης της παράνομης χρήσης κωδικών, δια της νομιμοποίησης της με υπολογαρισμούς και χαμηλή χρέωση, έχει προαιρετική βάση, υπογραμμίζει την αβεβαιότητα για το χρηματικό ποσό που θα αποκομίσει από την αποκαλούμενη «καταστολή» της επικρατούσας συνθήκης.

Η εταιρεία έχει διάθεση να αναπτύξει νέες πηγές εσόδων καθώς ο ρυθμός αύξησης συνδρομών έχει επιβραδυνθεί- «στην πραγματικότητα έχει συρρικνωθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022», αναφέρει μεταξύ άλλων το περιοδικό «Variety».

Το Νοέμβριο το Netflix έσπευσε- σε περιβάλλον διαρκώς κλιμακούμενου ανταγωνισμού- να λανσάρει το πακέτο υπηρεσιών του το οποίο όμως περιλαμβάνει και διαφημίσεις και μέχρι τώρα η ζήτηση που έχει παρουσιάζει αργούς ρυθμούς.

Σημαντικές απώλειες από την κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης

Το Netflix εκτιμά ότι η πρακτική κοινής χρήσης κωδικών κατά παράβαση των κανονισμών του εφαρμόζεται από περισσότερα από 100 εκατ. νοικοκυριά παγκοσμίως, τα οποία βλέπουν Netflix τζάμπα. Αλλά φαίνεται πως δεν θα καταφέρει να μετατρέψει όλη αυτή τη δραστηριότητα σε έσοδα.

Σύμφωνα με εταιρεία ερευνών και ανάλυσης δεδομένων αγορών και χρηματιστηρίου το Netflix θα μπορούσε από τον διαμοιρασμό κωδικών πρόσβασης να αποκομίσει άλλα 15 εκατ. συνδεδεμένους χρήστες επι πληρωμή μέσω των υπολογαριασμών και να προσθέσει ένα εκατ νέους συνδρομητές σε ΗΠΑ και Καναδά το 2023. Αυτά τα στοιχεία μεταφράζονται σε εν δυνάμει 721 εκατ. δολάρια επιπλέον έσοδα.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα αγοράς που διενήργησε η εταιρεία Wall Street Cowen τον περασμένο Αύγουστο σε αντιπροσωπευτικό δείγμα πληθυσμού χρηστών που μοιράζονται κωδικούς πρόσβασης του Netflix και οι μισοί απάντησαν ότι είτε οι ίδιοι είτε ο κύριος χρήστης της υπηρεσίας θα πλήρωναν τα επιπλέον τρία δολάρια το μήνα για τον υπολογαρισμό. Βέβαια υπάρχει απόσταση από τα λόγια στις πράξεις.

Στο μεταξύ το Netflix έχει ενεργοποιήσει πρόσθετες λειτουργίες σε μια προσπάθεια να ενθαρρύνει όσους κάνουν κοινή χρήση κωδικών «να κάνουν το σωστό». Να πληρώσουν δηλαδή για νόμιμη πρόσβαση στο λογαριασμό της OTT. Το φθινόπωρο μάλιστα πρόσθεσε τη δυνατότητα στους συνδρομητές να μετατρέπουν τα προφίλ χρηστών σε νέους, ξεχωριστούς, λογαριασμούς και ένα πίνακα που επιτρέπει στους χρήστες να αποσυνδέονται εξ αποστάσεως από τις συσκευές τους.

«Ποτέ δεν θα διαμορφώναμε «πιεστικές συνθήκες» σε ανθρώπους που μοιράζονται κωδικούς» δήλωσε ο συνδιευθύνων σύμβουλος του Netflix, Ρίντ Χάστινγκς. Βέβαια ήταν εκείνος που κάποτε έλεγε ότι το Netflix δεν θα έχει υπηρεσία με διαφημίσεις…

Διαβάστε επίσης:

Μαυρίδης κατά κυβέρνησης για τον επαρχιακό τύπο

Ρεβεγιόν με Πάολα – Πλούταρχο στο Mega και Χριστούγεννα με ειδήσεις Alpha και Νίκο Μάνεση

Επέστρεψε στο «Βήμα» η Δήμητρα Κρουστάλλη

Keywords
Τυχαία Θέματα