Έξυπνοι τρόποι να ανανεώσετε την γκαρνταρόμπα σας, χωρίς να τινάξετε στον αέρα τον προϋπολογισμό σας

Τα τελευταία δύο χρόνια ο Στίβεν Λίαν παραδίδει μαθήματα ραπτικής σε φίλους, από το διαμέρισμά του στο Λονδίνο. Στόχος να τους πείσει ότι μπορούν να ανανεώσουν την γκαρνταρόμπα τους με οικονομικό και βιώσιμο τρόπο. Υπό δύο προϋποθέσεις: όποιος ενδιαφέρεται θα πρέπει να είναι παρών όση ώρα εξηγεί πως γίνεται καινούριο ένα ρούχο και έναντι αμοιβής θα του στέλνουν ένα μπουκάλι κρασί.

«Κάθομαι στην ραπτομηχανή μου όση ώρα οι φίλοι μου φέρνουν παλιά παντελόνια, φορέματα που έχουν στενέψει, τζιν που δεν τους αρέσει πλέον το στυλ.

Το διαμέρισμά μου γεμίζει ζωντάνια και υπάρχει η αίσθηση της κοινότητας, που ένας επαγγελματίας επιδιορθωτής ρούχων δεν μπορεί να δώσει. Προσπαθώ να εξηγώ στους φίλους μου τι κάνω, για να μαθαίνουν κάποια πρακτικά θέματα. Τους προειδοποιώ πάντως ότι όσο περνά η ώρα και ρέει το κρασί, μειώνεται και η δημιουργικότητα», λέει ο Στίβεν Λίαν.

Ο Στίβεν Λίαν εργάζεται σε μία επενδυτική τράπεζα και πήρε δώρο την ραπτομηχανή του όταν έγινε 21 ετών, για να διοχετεύσει σε αυτή τη δημιουργικότητά του. Αλλά ακόμα και σε αυτούς που δεν έχουν τέτοιες ανησυχίες, ο Λίαν λέει πως είναι χρήσιμο να μάθουν κάποια μυστικά για διορθώσεις ρούχων.

Με την επέμβαση που κάνει ο Λίαν στα παλιά ρούχα, αυξάνεται η διάρκεια ζωής τους και έτσι μειώνεται η «δίψα» των φίλων του για την αγορά καινούριων ρούχων.

Μάλιστα λέει πως τα αγαπημένα του ρούχα, τα συνοδεύει και μια ιστορία που είναι πιο ενδιαφέρουσα από το να ψάχνει για καινούρια ρούχα σε ένα κατάστημα. Είναι μάλιστα μια διαδικασία που έχει και θετικό αποτύπωμα στο περιβάλλον.

Η βιομηχανία της μόδας σήμερα παράγει κάθε χρόνο περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια κομμάτια νέου ρουχισμού και σπαταλά 92 εκατομμύρια τόνους υφασμάτων. Μόνο το 1% των υφασμάτων ανακυκλώνεται για να γίνουν νέα ρούχα. Έτσι η βιομηχανία της μόδας επιβαρύνει κατά 10% την εκπομπή επιβλαβών αερίων στον πλανήτη, σύμφωνα με στοιχεία του Ιδρύματος Ellen MacArthur, που υποστηρίζει την μετάβαση στην κυκλική οικονομία, με νέα μοντέλα απόκτησης ρουχισμού, όπως η επιδιόρθωση παλαιών ρούχων και οι αγορές από δεύτερο χέρι.

Η Ρεμπέκα Ίρλι, καθηγήτρια κυκλικής οικονομίας στο University College το Λονδίνου, λέει πως αυτό που κάνει ο Στίβεν Λίαν είναι ένας παρθένος χώρος για επιχειρήσεις. «Οι διαφημίσεις εταιριών που έπεφταν στις πλατφόρμες των social media που χρησιμοποιώ ήταν μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για να σταματήσω να αγοράζω καινούρια ρούχα», λέει στο BBC, προσθέτοντας: «Οι πολυάσχολες γυναίκες που τους αρέσουν τα ρούχα και όσες έχουν ανάγκη να αλλάζουν γκαρνταρόμπα θα επωφεληθούν αν αποκτήσουν πρόσβαση σε μία γκάμα υπηρεσιών που τους βοηθούν να φτιάχνουν οι ίδιες τα ρούχα τους».

Η Τζένι Σόλουμπαϊ από το Χέρτφορντσαϊρ της Αγγλίας, άρχισε να φτιάχνει η ίδια την γκαρνταρόμπα της στη διάρκεια της πανδημίας και τώρα πλέον χρησιμοποιεί τακτικά υπηρεσίες επιδιόρθωσης και ανανέωσης των ρούχων που έχει ήδη στην κατοχή της. «Αυτό οδήγησε σε μια διαδικασία επαναξιολόγησης των ρούχων μου, πουλάω κάποια, άλλα τα επιδιορθώνω και περιορίζομαι μόνο στην αγορά πέντε καινούριων κομματιών τον χρόνο. Όλα τα άλλα είναι από δεύτερο χέρι», λέει η Σόλουλσμπαϊ, η οποία τον τελευταίο χρόνο επιδιόρθωσε ένα τζιν, ένα πουκάμισο  και ένα παντελόνι για να του αλλάξει στυλ.

Επιπλέον, εξηγεί, «είναι δύσκολο να βρεις πράγματα που πραγματικά τα αγαπάς και θέλεις να τα κρατήσεις, αφού αυτά που ήδη έχουμε συνδέονται με καλές αναμνήσεις».

Τα μυστικά για την ανανέωση της γκαρνταρόμπας

Για να τα καταφέρει κάποιος υπάρχουν κάποια «μυστικά»:

-πρέπει να ξέρει τι ακριβώς του ταιριάζει, από τα χρώματα μέχρι το στυλ, κι έτσι διευκολύνεται όταν αναζητά ρούχα από δεύτερο χέρι.

-επιλέγοντας μία υπηρεσία επιδιόρθωσης από το διαδίκτυο, πρέπει  να κοιτάζει τα σχόλια των προηγούμενων χρηστών.

-είναι χρήσιμο να υποστηρίζονται οι υπηρεσίες που βρίσκονται κοντά στον τόπο κατοικίας.

-απολύτως χρήσιμο είναι επίσης να μαθαίνει κάποιος πως μπορεί να επιδιορθώνει μόνος τα ρούχα του, αναζητώντας συμβουλές στο διαδίκτυο ή σε ομάδες που προσφέρουν τέτοια μαθήματα.

-για να διαλέξεις ρούχα από δεύτερο χέρι πρέπει να είσαι σίγουρος για το πώς θέλεις να εκφράζεσαι μέσα από την εμφάνιση.

Και το σημαντικότερο όλων: Λίγοι αγοράζουν καινούρια ρούχα από ανάγκη: η μόδα είναι ένας κυρίαρχος τρόπος για να εκφραστεί κάθε άτομο. Γι αυτό και περίπου το 30% των ρούχων που έχουμε ήδη στην γκαρνταρόμπα μας δεν έχει χρησιμοποιηθεί τον τελευταίο χρόνο.

Αν αγοράζει κάποιος ρούχα και αξεσουάρ επειδή αυτό επιτάσσει η μόδα, στην ουσία επιλέγει κάτι που το διάλεξε κάποιος άλλος. Όχι γιατί το χρειάζεται πραγματικά ή του ταιριάζει.

Διαβάστε επίσης:

Η Βρετανία κυκλοφορεί νομίσματα με τον… Τζέιμς Μποντ

Σβαρτσενέγκερ: Μήνυση από γυναίκα που ισχυρίζεται ότι έμεινε ανάπηρη μετά από τροχαίο που προκάλεσε

Μπίλι Άιλις: Το σχόλιο για τους άνδρες που προκάλεσε αντιδράσεις

Keywords
Τυχαία Θέματα