Ηλεκτρονικό το πορτοφόλι των Ελλήνων

Όλο και περισσότερο προσαρμόζονται οι Έλληνες καταναλωτές στην παγκόσμια τάση που θέλει τη συνεχή μείωση της χρήσης μετρητών στις καθημερινές αγορές, καθώς και στην ευκολία που παρέχει πλέον η τεχνολογία με τα «ψηφιακά πορτοφόλια».

Η αύξηση στη χρήση των e-wallets είναι πλέον εντυπωσιακή και στη χώρα μας, ιδίως στις μικρότερες ηλικίες, οι οποίες προτιμούν όλο και περισσότερο τη χρήση αυτής της μεθόδου για την ολοκλήρωση των διαδικτυακών – και όχι μόνο – αγορών τους.

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τα αποτελέσματα της τελευταίας έκδοσης της έρευνας «Focus on techlife» της Focus Bari,

σύμφωνα με την οποία στο δεύτερο μισό του 2022 το 14% των Ελλήνων online καταναλωτών έκανε αγορές μέσω ενός ψηφιακού πορτοφολιού.

Και αν το ποσοστό αυτό από μόνο του ίσως δεν λέει και πολλά, το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της αμέσως προηγούμενης έρευνας, που είχε διενεργηθεί στο δεύτερο μισό του 2020, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις στο 6%, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι μιλάμε για μία άνοδο τουλάχιστον εντυπωσιακή.

Στην Ελλάδα τα ψηφιακά πορτοφόλια που χρησιμοποιούνται περισσότερο μέχρι στιγμής αφορούν εφαρμογές όπως είναι το Apple Pay, το Google Pay και το PayPal. Θα πρέπει όμως να σημειωθεί ότι στο εξωτερικό υπάρχουν και χρησιμοποιούνται ευρέως και άλλες δημοφιλείς πλατφόρμες ηλεκτρονικών συναλλαγών, με πιο γνωστές το Cash App και το Venmo.

Μάλιστα το PayPal, το Cash App και το Venmo χρησιμοποιούνται και για τη μεταφορά χρημάτων μεταξύ των χρηστών – όχι μόνο για αγορές, και ίσως γι’ αυτόν τον λόγο είναι αρκετά δημοφιλή στις νεαρές ηλικίες.

Οι νέοι πρωταγωνιστούν

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το γεγονός ότι το «ψηφιακό πορτοφόλι» λειτουργεί κατά κύριο λόγο μέσω μίας εφαρμογής που είναι εγκατεστημένη στο κινητό τηλέφωνο το κάνει περισσότερο δημοφιλές στις νεαρές ηλικίες. Πιο συγκεκριμένα, στην ηλικιακή κατηγορία 16-24 ετών το ποσοστό χρήσης φθάνει στο 27%, παρουσιάζοντας εντυπωσιακή άνοδο σε σχέση με το 9% που είχε καταγραφεί στο δεύτερο μισό του 2020.

Στις υπόλοιπες κατηγορίες και όσο οι ηλικίες ανεβαίνουν παρατηρούμε ότι τα ποσοστά είναι ακόμα σχετικά χαμηλά. Έτσι σε αυτή των ηλικιών 25-34 ετών το ποσοστό είναι περίπου στο 13% (από 7% στην προηγούμενη σχετική έρευνα), σε εκείνη των 35-44 ετών στο 11% (από 5%), ενώ στο 11% (επίσης από 5%) είναι και το ποσοστό στην κατηγορία 45 έως 54 ετών.

Εδώ βέβαια θα πρέπει να επισημάνουμε την αξιοσημείωτη προς τα πάνω μεταβολή που παρατηρήθηκε στη χρήση ψηφιακών πορτοφολιών στην κατηγορία 55-64 ετών, καθώς από μόλις 2% έφθασε στο 10%.

Μόνο με το smartphone τους

Έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον η διαπίστωση ότι στη χώρα μας υπάρχει μία πολύ μικρή διαφορά από 10% έως 13% στη χρήση του «ψηφιακού πορτοφολιού» σε ένα πολύ μεγάλο εύρος ηλικιών που εκτείνεται από τα 25 έως τα 64 χρόνια.

Πάντως, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, η τάση αυτή, δηλαδή της αύξησης χρήσης «ψηφιακών πορτοφολιών», αναμένεται να συνεχιστεί δεδομένης της ευκολίας που αυτά προσφέρουν. Υπενθυμίζεται ότι Apple Pay και Google Pay χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο για τη διεκπεραίωση συναλλαγών ανέπαφα σε φυσικά σημεία πώλησης, καταργώντας την ανάγκη να έχει κανείς μαζί του τις κάρτες του (πιστωτικές ή χρεωστικές), καθώς το κινητό τηλέφωνο αποτελεί το μόνο αντικείμενο που χρειάζεται να έχει κάποιος μαζί του.

Αυτό ακριβώς είναι που κάνει τα «ψηφιακά πορτοφόλια» ιδιαίτερα δημοφιλή κυρίως στις νεαρές ηλικίες, οι οποίες έχουν ουσιαστικά καταργήσει τα κλασικά πορτοφόλια, ιδίως από τη στιγμή που ακόμη και την αστυνομική ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης μπορούν πλέον να τα έχουν και αυτά εγκατεστημένα μέσω εφαρμογής στο smartphone τους.

Σημειώνεται ότι πλέον όλες οι ελληνικές τράπεζες προσφέρουν στους πελάτες τους τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν είτε το Apple Pay είτε το Google Pay (ανάλογα με τη συσκευή κινητού τηλεφώνου που έχουν) για να κάνουν συναλλαγές σε φυσικά σημεία πώλησης, γεγονός που ενισχύει τη δημοτικότητα αυτών των «ψηφιακών πορτοφολιών».

Διαβάστε επίσης:

Αντιμεταναστευτικό κλίμα στην ελληνική κοινωνία – Αποκαλυπτική έρευνα του Ινστιτούτου Eteron

Μηνύματα Τσίπρα για την κρισιμότητα της κάλπης του Μαΐου

ΠΑΣΟΚ: Στην τελική ευθεία με στόχο το… 12%

Keywords
Τυχαία Θέματα