ΚΚΕ: Προδιαγεγραμμένο έγκλημα, διαχρονικές οι ευθύνες

Ευθύνες σε όλα τα κόμματα που κυβέρνησαν βλέπει το ΚΚΕ πίσω από το σιδηροδρομικό δυστύχημα, καθώς με την πολιτική που ακολούθησαν με βάση τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. για ιδιωτικοποιήσεις απαξίωσαν τον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Ευθύνες βλέπει και στο αστικό κράτος, το οποίο χαρακτηρίζει «εχθρικό» απέναντι στις ανάγκες του λαού, αλλά και ικανό όταν πρόκειται για τη στήριξη στα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων. Ένοχη και «εγκληματική», τέλος, θεωρεί καθεαυτή την πολιτική της απελευθέρωσης των κρατικών υποδομών και δημοσίων

αγαθών της Ε.Ε.

Στη δήλωσή του από τον τόπο του δυστυχήματος την περασμένη Πέμπτη ο γ.γ. της Κ.Ε. του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας σημείωσε πως «οι ευθύνες πρέπει να αποδοθούν, και οι κρατικές και οι κυβερνητικές και της ιδιωτικής εταιρείας και οι ατομικές ευθύνες που υπάρχουν, όλες, δεν πρέπει να παραγραφούν, δεν πρέπει να ξεχαστούν». Διεμήνυσε δε πως το ΚΚΕ θα επαγρυπνεί στο εξής για να διασφαλίσει ότι οι ευθύνες αυτές θα αναδειχθούν και θα αποδοθούν, «αυτό τον ρόλο θα επιτελέσουμε από δω και πέρα», είπε χαρακτηριστικά.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε την ίδια μέρα το Γραφείο Τύπου μιλά για «προδιαγεγραμμένο έγκλημα», καθώς «εδώ και καιρό υπήρχαν ενδείξεις ότι έχει διαμορφωθεί μια πολύ επικίνδυνη κατάσταση στις σιδηροδρομικές μεταφορές, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τους εργαζομένους». Δηλαδή υπήρχαν οι προειδοποιήσεις των εργαζομένων ότι είναι θέμα χρόνου να συμβεί ένα τέτοιο δυστύχημα, υπήρχαν καταγγελίες «για το κακοσυντηρημένο δίκτυο, για τις ελλείψεις και τα κενά σε συστήματα ασφάλειας, προσωπικό και κρίσιμες υποδομές, όπως είναι η σήμανση», ζητήματα τα οποία έθεταν και οι συνδικαλιστές του ΚΚΕ στον σιδηρόδρομο.

Στην ίδια ανακοίνωση κάνει λόγο για τεράστιες ευθύνες της Hellenic Train, η οποία μπορεί να επιδοτείται με 50 εκατομμύρια τον χρόνο, αλλά «στις ανακοινώσεις της δεν έδινε καμία απάντηση για τις λεπτομέρειες και τις αιτίες του δυστυχήματος, ούτε καν για τον ακριβή αριθμό των επιβατών των αμαξοστοιχιών».

Αυτά «είναι τα αποτελέσματα της διαχρονικής πολιτικής της λεγόμενης “απελευθέρωσης” των σιδηροδρόμων, της κρατικής υποχρηματοδότησης, της κατάτμησης του σιδηροδρομικού έργου σε πολλά κομμάτια και της ιδιωτικοποίησης της πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ». Αυτή την πολιτική, υπογραμμίζει με κάθε ευκαιρία ο Περισσός, την υπηρέτησαν μέχρι σήμερα όλες οι κυβερνήσεις της Ν.Δ., του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, και «στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής απολύθηκαν εργαζόμενοι, επιβλήθηκαν ελαστικές σχέσεις εργασίας και εντατικοποίηση σε όσους απέμειναν, ενώ η ιταλική εταιρεία επιδοτήθηκε με πακτωλό χρημάτων». Επομένως, «οι ευθύνες δεν παραγράφονται με την παραίτηση ενός υπουργού, ούτε μπορούν να κρυφτούν πίσω από τις δηλώσεις του πρωθυπουργού για ανθρώπινα λάθη».

«Ψευτοκαβγάς»

Μιλώντας στη Βουλή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Δικαιοσύνης, την Τρίτη, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος έκανε λόγο για «ψευτοκαβγά» που στήνουν Ν.Δ., ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ μεταξύ τους για να κρύψουν τις ευθύνες τους για την πολιτική απελευθέρωσης, τεμαχισμού και ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ, που εφάρμοσαν πιστά από τα μέσα της δεκαετίας του ’90, και να αθωώσουν την εγκληματική πολιτική της Ε.Ε.

Συγκεκριμένα, ανέφερε τις νομοθετικές τους πρωτοβουλίες που έγιναν ως εξής:

· Το 2009 η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ του Γ. Παπανδρέου αποφάσισε το δεύτερο πακέτο απελευθέρωσης του σιδηροδρόμου που τεμάχισε τον ΟΣΕ σε διάφορες θυγατρικές.

· Το 2013 η συγκυβέρνηση Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ ξεκίνησε την πορεία ιδιωτικοποίησης του μεταφορικού έργου.

· Το 2016 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προωθεί τον διαχωρισμό του μεταφορικού έργου από το σιδηροδρομικό δίκτυο και περνά η ιδιωτικοποίηση του κερδοφόρου τμήματος, του μεταφορικού έργου, με απαλλαγή του ιδιώτη από τη συντήρηση του δικτύου, που έμεινε στο Δημόσιο.

· Το 2017, πάλι επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, προχώρησε η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την πώλησή της στους Ιταλούς αντί 45 εκατ. ευρώ ενώ το χρέος της έμεινε στο κράτος.

· Το 2018 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κάνει διευθέτηση του χρόνου εργασίας, θεσμοθετώντας για τους εργαζόμενους του ΟΣΕ να δουλεύουν έως και εννέα μέρες χωρίς ρεπό.

· Το 2019, επί κυβέρνησης Ν.Δ., από κοινού με ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ ψήφισαν το τρίτο πακέτο οδηγιών της Ε.Ε. για πλήρη απελευθέρωση.

· Το 2022 η κυβέρνηση της Ν.Δ. επεκτείνει τη σύμβαση με τους Ιταλούς και της δίνει, μάλιστα, ως μπόνους 50 εκατομμύρια ευρώ για την άγονη γραμμή ΑθήναΘεσσαλονίκη, τη μοναδική γραμμή που λειτουργεί στη χώρα μας!

Ο ίδιος σημείωσε πως «το κράτος δεν είναι ανίκανο, δεν έχει κάποιες παθογένειες και κάποιες αδυναμίες, το κράτος είναι εχθρικό», γιατί «είναι ικανό να υπηρετεί και να στηρίζει την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων» και να θυσιάζει την ικανοποίηση των αναγκών του λαού ακόμη και την ίδια τη ζωή όπως έγινε στα Τέμπη, «είναι ένα κράτος της διαπλοκής με τους επιχειρηματικούς ομίλους και τα οικονομικά συμφέροντα, είναι ένα κράτος της σήψης και της διαφθοράς».

Διαβάστε επίσης:

Τέμπη: Τι λέει ο ΣΥΡΙΖΑ για τα δικά του πεπραγμένα

Η δύσκολη διαχείριση της οργής: Μπροστά σε «ποτάμι» αγανάκτησης για την τραγωδία στα Τέμπη η κυβέρνηση

ΣΥΡΙΖΑ: Μετά το πένθος η αναζήτηση ευθυνών – Μήνυμα ότι η παραίτηση Καραμανλή δεν αρκεί

Keywords
Τυχαία Θέματα