Ναυάγιο στην Πύλο: Το Λιμενικό ήξερε ώρες πριν ότι κινδύνευε το αλιευτικό

Το Λιμενικό γνώριζε ώρες πριν ότι το υπερφορτωμένο αλιευτικό βρισκόταν σε κίνδυνο, για τουλάχιστον τέσσερις ώρες πριν σημειωθεί το ναυάγιο, όπως προκύπτει από την ένορκη κατάθεση του Έλληνα πλοιάρχου του εμπορικού πετρελαιοφόρου «Faithful Warrior».

Ο πλοίαρχος του Faithful Warrior, που είχε δεσμευθεί από τις 21:00 της Τρίτης 13 Ιουνίου από το Λιμενικό, είχε ενημερώσει ήδη από τις 21.45 της 13ης Ιουνίου

ότι το αλιευτικό «κλυδωνιζόταν επικίνδυνα λόγω των υπέραριθμων ατόμων σε όλα τα καταστρώματα».

Από την αναφορά του πλοιάρχου, η οποία βρίσκεται στη διάθεση των δικαστικών αρχών που ερευνούν την υπόθεση, προκύπτει ότι το Ελληνικό Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης του Λιμενικού γνώριζε εγκαίρως και αρκετές ώρες πριν τη βύθισή του, ότι το μοιραίο αλιευτικό σκάφος των προσφύγων «κλυδωνιζόταν επικίνδυνα λόγω των υπεράριθμων ατόμων σε όλα τα καταστρώματα», ωστόσο, παρά την προειδοποίηση κινδύνου, το πλωτό 920 του Λιμενικού επέλεξε να προσεγγίσει το αλιευτικό «σε απόσταση παροχής βοήθειας», αγνοώντας την προειδοποίηση από το εμπορικό πλοίο, δίνοντας ταυτόχρονα εντολή στο εμπορικό να απομακρυνθεί και στη συνέχεια να αποδεσμευτεί από την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης και να συνεχίσει το ταξίδι του.

Η κατάθεση του πλοιάρχου

Σύμφωνα με την κατάθεση του πλοιάρχου του Faithful Warrior, που έφεραν στο φως της δημοσιότητας η Καθημερινή, η «Εφημερίδα των Συντακτών» και το Documento, στις 21:45 «έκανε αναφορά στο Ελληνικό Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης ότι το σκάφος κλυδωνιζόταν επικίνδυνα λόγω των υπεράριθμων ατόμων σε όλα τα καταστρώματα και ενημέρωσε για την εξέλιξη της προσπάθειας παροχής εφοδίων και όλων των τεκταινόμενων».

Στις 21:51 «οι επιβάτες του σκάφους άρχισαν να πετούν στη θάλασσα τα εφόδια που τους δώσαμε» κατά μαρτυρία του πληρώματος και ιδίοις όμμασι του πλοιάρχου. Το Ελληνικό Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης ενημερώθηκε από τον πλοίαρχο σχετικώς, καθώς το πλοίο έλαβε εντολή να παραμείνει στα πέντε ναυτικά μίλια δυτικά του αλιευτικού. Την ίδια ώρα το σκάφος 920 του Λιμενικού προσέγγισε το αλιευτικό με τους υπεράριθμους επιβάτες σε απόσταση παροχής βοήθειας όπως φάνηκε στα ηλεκτρονικά όργανα ναυσιπλοοίας του πλοίου λόγω και του προχωρημένου της ώρας (είχε πέσει πια για καλά το σκοτάδι)».

Σύμφωνα με την ένορκη κατάθεση, στις 00:18 της Τετάρτης 14 Ιουνίου το Ελληνικό Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης αποδέσμευσε το πλοίο από την επιχείρηση της έρευνας και διάσωσης και δόθηκε εντολή σε αυτό να συνεχίσει το ταξίδι του, ενώ το παρακείμενο σκάφος του Λιμενικού ήταν ακόμα δίπλα στο αλιευτικό όπως φάνηκε στα ραντάρ του εμπορικού. Λίγα λεπτά μετά, στις 00:30, το πετρελαιοφόρο συνέχισε το ταξίδι του προς το λιμένα προορισμού του.

Τι απαντά το Λιμενικό σε δημοσίευμα του BBC

Ανακοίνωση με διευκρινίσεις αναφορικά με τα ερωτήματα που τίθενται στο δημοσίευμα του BBC, το οποίο σε ανάλυσή του ανέφερε πως το αλιευτικό σκάφος έμεινε ακίνητο για 7 ώρες προτού βυθιστεί στα ανοιχτά της Πύλου εξέδωσε το Λιμενικό.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι «το συγκεκριμένο αλιευτικό σκάφος από την ώρα του εντοπισμού του μέχρι την βύθιση του διήνυσε συνολικά περί τα 30 ν.μ..».

Το δημοσίευμα του BBC ανέφερε χθες ότι το αλιευτικό σκάφος φέρεται να μην είχε καμία πλευσιμότητα και δεν είχε χαράξει πορεία προς την Ιταλία.

Μάλιστα, το δημοσίευμα ανέφερε πως το σκάφος ήταν ακινητοποίημενο επί επτά ώρες στο συγκεκριμένο σημείο στο οποίο τελικά βυθίστηκε.

Η ανακοίνωση του Λιμενικού

«Με αφορμή δημοσιεύματα διεθνούς και εγχώριου, έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου, τα οποία αναπαράγονται και σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διευκρινίζονται τα κάτωθι:

Το Α/Κ σκάφος που βυθίστηκε σε διεθνή ύδατα στη θαλάσσια περιοχή 47 ν.μ. νοτιοδυτικά Πύλου, έπλεε από την στιγμή του εντοπισμού του κατά τις πρωινές, μεσημβρινές και απογευματινές ώρες της 13ης Ιουνίου, διανύοντας συνολικά 24 ν.μ..

Εν συνεχεία απογευματινές ώρες της ίδιας ημέρας, το Α/Κ σκάφος προσεγγίστηκε από παραπλέον Δ/Ξ πλοίο προς παροχή συνδρομής, το οποίο ανέφερε ότι το Α/Κ απομακρύνεται με ίδια μέσα κάθε φορά που προσπαθεί να το προσεγγίσει. Το Α/Κ σκάφος σταμάτησε και ξεκίνησε η παροχή τροφοεφοδίων.

Επιπροσθέτως, δεύτερο παραπλέον Δ/Ξ πλοίο ανέλαβε να προσεγγίσει το Α/Κ σκάφος προς παροχή τροφοεφοδίων, αναφέροντας άρνηση του Α/Κ και κίνηση του με ίδια μέσα με δυτική πορεία. Εν τέλει, ανωτέρω Δ/Ξ ξεκίνησε τη διαδικασία παροχής τροφοεφοδίων στους επιβαίνοντες του Α/Κ σκάφους. Αφού ολοκληρώθηκε αυτή η διαδικασία, οι επιβαίνοντες του Α/Κ άρχισαν να πετούν στη θάλασσα τα εφόδια.

Η όλη διαδικασία παροχής τροφοεφοδίων προς τους επιβαίνοντες του αλιευτικού σκάφους από τα δύο (02) δεξαμενόπλοια διήρκησε συνολικά περισσότερο από τέσσερις ώρες και τριάντα λεπτά (4:30).

Ακολούθως, βραδινές ώρες της ίδιας ημέρας, αφίχθη στην περιοχή, Παράκτιο Περιπολικό Σκάφος Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. και εντόπισε το Α/Κ να κινείται αυτοδύναμα, με χαμηλή ταχύτητα.

Εκκίνησε διαδικασία προσέγγισης του με σκοπό τη διακρίβωση της υφιστάμενης κατάστασης του Α/Κ σκάφους και των επιβαινόντων. Το Α/Κ σταμάτησε εκ νέου για λίγα λεπτά κατά τη προσέγγιση του από το Π.Π.Λ.Σ. και ακολούθως συνέχισε τη πορεία του.

Από τη στιγμή που ολοκληρώθηκε η διαδικασία παροχής τροφοεφοδίων μέχρι την ακινητοποίηση του λόγω μηχανικής βλάβης, το Α/Κ σκάφος διήνυσε απόσταση περί τα 6 ν.μ.. Συνολικά το συγκεκριμένο αλιευτικό σκάφος από την ώρα του εντοπισμού του μέχρι την βύθιση του διήνυσε συνολικά περί τα 30 ν.μ..

Στοιχεία με λεπτομερή καταγραφή των ανωτέρω αποτελούν μέρος της προανάκρισης».

Διαβάστε επίσης:

Καιρός: «Καμπανάκι» Κολυδά για νέα κακοκαιρία από την Κυριακή – «Ο Ω Εμποδιστής δεν έφυγε ακόμη»

Μαρξιστικό Θερινό Σχολείο στην Κάσο

Πανελλήνιες 2023: Εισαγγελική έρευνα για μαθητή που πιάστηκε με «ψείρα» στο αφτί

Keywords
Τυχαία Θέματα
Ναυάγιο, Πύλο, Λιμενικό,navagio, pylo, limeniko