Περιβαλλοντικό χαράτσι στα τρόφιμα από γερμανική αλυσίδασούπερ μάρκετ

Ένα νέο «χαράτσι» επέβαλε στο καταναλωτικό κοινό λόγω της κλιματικής αλλαγής και τις επιπτώσεις της παραγωγής και συσκευασίας τροφίμων στο περιβάλλον γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη Γερμανία με στόχο την ευαισθητοποίηση των πελατών!

Έτσι λοιπόν οι Γερμανοί καταναλωτές καλούνται από την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Penny να πληρώνουν για μια εβδομάδα επιπλέον χρήματα για κάποια τρόφιμα και προϊόντα από τα ράφια και τους πάγκους, προκειμένου να καλύψουν το πραγματικό τους κόστος.

Συγκεκριμένα το περιβαλλοντικό κόστος που καλούνται να πληρώσουν οι καταναλωτές αφορά 9 προϊόντα:

από γιαούρτι μέχρι λουκάνικα και vegan σνίτσελ. Π.χ. το κόστος για 300 γρ. τυρί ανεβαίνει στα 4,84 ευρώ (από 2,49 ευρώ μέχρι πρότινος). «Πρέπει να μεταφέρουμε το άβολο μήνυμα ότι οι τιμές των τροφίμων μας δεν αντιστοιχούν στα επακόλουθα κόστη για το περιβάλλον και την κοινωνία» ανέφερε με νόημα ο Στέφαν Γκέργκενς, στέλεχος της γερμανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Penny.

Οι ειδικοί άλλωστε επιβεβαιώνουν ότι τα φθηνά τρόφιμα, τα οποία συχνά παράγονται σε βιομηχανική κλίμακα, έχουν υψηλό περιβαλλοντικό κόστος. Η γερμανική γεωργία παρήγαγε πέρυσι 55,5 εκατομμύρια τόνους αερίων του θερμοκηπίου, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 7,4% των συνολικών εκπομπών της ευρωπαϊκής χώρας. Τον Μάρτιο, σύμφωνα με περιβαλλοντική έρευνα που δόθηκε στη δημοσιότητα, οι ακραίες καιρικές συνθήκες μπορεί να κοστίσουν στη Γερμανία έως και 900 δισ. ευρώ μέχρι το 2050.

Η πρωτοβουλία της γερμανικής αλυσίδας ολοκληρώνεται την Κυριακή και πραγματοποιείται στα 2.150 καταστήματα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Αν και οι καταναλωτές στην Γερμανία απολαμβάνουν μερικές από τις πιο χαμηλές τιμές προϊόντων στην Ευρώπη, στελέχη της εν λόγο αλυσίδας θεωρούν ότι οι πωλήσεις στα 9 προϊόντα με το περιβαλλοντικό κόστος θα είναι μειωμένες, καθώς ήδη οι Γερμανοί βρίσκονται αντιμέτωποι με την ακρίβεια ελέω υψηλού πληθωρισμού. Τις αντιδράσεις των καταναλωτών στις νέες τιμές θα εξετάσουν ερευνητές του Τεχνικού Πανεπιστημίου της Νυρεμβέργης και του πανεπιστημίου Γκράιφσβαλντ, επεσήμανε η Penny.

Όπως και να έχει πάντως στην ανακοίνωσή της η Penny γνωστοποιεί ότι τα επιπλέον κέρδη από τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία θα δοθούν ως δωρεά σε προγράμματα βιώσιμης γεωργίας, αν και αναμένει μεγάλη μείωση στις πωλήσεις της καθώς οι καταναλωτές είναι αντιμέτωποι με υψηλό πληθωρισμό.

Θυμίζουμε ότι οι Γερμανοί δαπάνησαν το 2022 μόλις το 11,1% του προϋπολογισμού τους για την αγορά τροφίμων, την ώρα που ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι 15,9%, ενώ στην Ισπανία φτάνει το
20,6%. Ωστόσο στη Γερμανία οι τιμές των τροφίμων παραμένουν πιο υψηλές σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα και με τα προκαταρκτικά στοιχεία που δημοσίευσε η ομοσπονδιακή στατιστική υπηρεσία.

Διαβάστε επίσης:

Πυρά Πολάκη κατά της επιλογής Ζαχαριάδη για το Δήμο Αθηναίων: Μέγα λάθος

Ο Άδωνις παρήγγειλε σουβλάκια εν μέσω καύσωνα και… έριξε πρόστιμα (video)

Μενέντεζ: Δικαστική έρευνα για την γυναίκα του – Η τέταρτη θητεία και τα… τουρκικά f-16 (Photo)

Keywords
Τυχαία Θέματα