Ρεκόρ αμφισβήτησης προς τα ΜΜΕ των ΗΠΑ

Η εμπιστοσύνη των Αμερικανών στις ειδήσεις εξακολουθεί να μειώνεται. Τα ΜΜΕ της χώρας φαίνεται ότι συνεχίζουν να μην χαίρουν εκτίμησης μεταξύ των πολιτών της χώρας, έδειξε πρόσφατη έρευνα η οποία διενεργήθηκε από το μη κερδοσκοπικό Ίδρυμα Νάιτ (Knight Foundation) για την ελεύθερη έκφραση και την προαγωγή της δημοσιογραφίας και την εταιρεία δημοσκοπήσεων Gallup.

Στην

έρευνα «American Views, μέρος 2» μόλις 26% του αντιπροσωπευτικού δείγματος του πληθυσμού των ΗΠΑ εμφανίστηκε με θετική γνώμη για τα ΜΜΕ της χώρας. Είναι το χαμηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί σε ανάλογες έρευνες των δύο φορέων από το 2017, οπότε και άρχισαν να καταγράφουν συστηματικά τις στάσεις και τάσεις της κοινής γνώμης σε θέματα ΜΜΕ.

Πάνω από τους μισούς ενηλίκους (53%) εξέφρασαν δυσαρέσκεια. Το ποσοστό τους είναι ελαφρώς μειωμένο σε σχέση με το 2020 πλην όμως οι αρνητικές γνώμες για τα μίντια, είναι υπερδιπλάσιες των θετικών. Προηγούμενες μελέτες είχαν δείξει ότι η εμπιστοσύνη των Αμερικανών στα ειδησεογραφικά μέσα επηρεάζεται από την εγκυρότητα, την αμεροληψία και την διαφάνεια των ειδησεογραφικών οργανισμών.

Το νέο – ανησυχητικό για τους οργανισμούς ενημέρωσης – στοιχείο που προέκυψε από την έρευνα (έλαβαν μέρος 5.600 πολίτες, αντιπροσωπευτικό δείγμα του πληθυσμού των ΗΠΑ) είναι ότι η κρίση αξιοπιστίας – ή αμφισβήτησης αν προτιμάτε – δεν συνδέεται με τις προσπάθειες που καταβάλουν τα αμερικανικά μίντια να αποκαταστήσουν την σχέση εμπιστοσύνης με την κοινή γνώμη.

Στην αναζήτηση αιτιών η έρευνα έδειξε πως πολλοί πιστεύουν ότι τα ΜΜΕ εξακολουθούν να παραπλανούν σκόπιμα την κοινή γνώμη και αυτό υποδηλώνει σοβαρό έλλειμμα «συναισθηματικής εμπιστοσύνης» παρότι επικρατεί η πεποίθηση πως οι ενημερωτικοί οργανισμοί έχουν την ικανότητα έγκυρης και αμερόληπτης ενημέρωσης. Η έρευνα επίσης έδειξε ότι ο μεγαλύτερος βαθμός εμπιστοσύνης στα ΜΜΕ είναι συνδεδεμένος με τη μεγαλύτερη προθυμία των πολιτών να πληρώνουν για τις ειδήσεις και ότι αισθάνονται πιο έτοιμοι να περιηγηθούν στο σημερινό περιβάλλον των ΜΜΕ.

Η συντριπτική πλειονότητα των Αμερικανών (84%) με υψηλή συναισθηματική εμπιστοσύνη στους εθνικής εμβέλειας δημοσιογραφικούς οργανισμούς εξακολουθούν να θεωρούν ότι οι ειδήσεις δεν είναι εντελώς αντικειμενικές, αλλά νιώθουν – είπαν – ικανοί να διακρίνουν τα αληθινά γεγονότα.

«Τα στοιχεία αυτά είναι απτές αποδείξεις ότι η υπεύθυνη δημοσιογραφία έχει ως αρχή και σκοπό την εμπιστοσύνη», ανέφερε ο πρόεδρος του Ιδρύματος Knight Αλμπέρτ Ιμπάργουεν και εξέφρασε την πεποίθηση του ότι «ένας πολίτης είναι πιο ενεργός στα κοινά και καλύτερα προετοιμασμένος για να συμμετέχει ουσιαστικά στη δημοκρατία όταν εμπιστεύεται τις ειδήσεις».

Η έρευνα έδειξε εξάλλου διαφοροποιήσεις στα επίπεδα συναισθηματικής εμπιστοσύνης μεταξύ ΜΜΕ εθνικής εμβέλειας και τοπικών ειδήσεων. Οι περισσότεροι (44%) εξέφρασαν εμπιστοσύνη στα τοπικά ΜΜΕ παρά στα εθνικής κυκλοφορίας μίντια (21%).

Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι οι δημοσιογράφοι στους μεγάλους – εθνικής κυκλοφορίας – οργανισμούς ενημέρωσης είναι ικανοί – καταρτισμένοι, εντούτοις εξέφρασαν ανησυχία θεωρώντας ότι δεν τους απασχολεί τί αντίκτυπο μπορεί να προκαλέσουν στην κοινή γνώμη με την ενημέρωση που κάνουν.

Μόλις το 35% των Αμερικανών πιστεύει ότι οι μεγάλοι ενημερωτικοί δημοσιογραφικοί οργανισμοί νοιάζονται για την επιρροή που θα ασκήσουν στην κοινωνία, τον πολιτισμό και την πολιτική και ένας στους δύο (50%) δηλώνει ότι οι περισσότεροι εθνικοί ειδησεογραφικοί οργανισμοί σκοπεύουν να παραπληροφορήσουν ή να μεταπείσουν το κοινό.

Στον αντίποδα, η εμπιστοσύνη στα τοπικά ΜΜΕ ήταν υψηλότερη. Το 53% δήλωσε ότι οι περισσότεροι τοπικοί ειδησεογραφικοί οργανισμοί ενδιαφέρονται για τον αντίκτυπο που έχουν τα ρεπορτάζ τους στις (τοπικές) κοινωνίες.

Τα ευρήματα της έρευνας θεωρούνται κρίσιμα για τα οικονομικά των ΜΜΕ. Η μελέτη έδειξε ότι ο υψηλός βαθμός συναισθηματικής εμπιστοσύνης συνδέεται με την μεγαλύτερη πιθανότητα να έχουν πληρώσει για την ενημέρωση τους στο παρελθόν και δηλώνει τη διάθεση και για το μέλλον. Περίπου το 35% των Αμερικανών με υψηλή συναισθηματική εμπιστοσύνη στις εθνικές ειδήσεις δήλωσαν ότι είχαν πληρώσει για ειδήσεις στο παρελθόν, ενώ το 25% δήλωσε ότι θα πλήρωνε για την ενημέρωση του στο μέλλον.

Διαβάστε επίσης:

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων του Σαββάτου (Video)

Αντώνης Κανάκης: Πρόωρο τέλος για το «Βινύλιο» – Τι ανακοίνωσε ο παρουσιαστής

«IQ 160» θα έχει το Star από τις 26 Μαρτίου

Keywords
Τυχαία Θέματα