Σιδηροδρομικά «εμφράγματα»: Τι φταίει για τα αλλεπάλληλα προβλήματα;

Τελικά τι συμβαίνει με τους ελληνικούς σιδηροδρόμους; Είναι σίγουρο ότι η πολυπόθητη άνοιξη με την άφιξη των Ιταλών επενδυτών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ – πριν από έξι χρόνια – δεν ήρθε. Να θυμίσουμε ότι η ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI) απέκτησε τον Ιανουάριο του 2017 το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι τιμήματος 45 εκατ.

ευρώ.

Με δεδομένα τα προβλήματα που παρουσιάζει η σιδηροδρομική υποδομή που βρίσκεται υπό την ευθύνη του ΟΣΕ, η βελτίωση των παρεχόμενων σιδηροδρομικών υπηρεσιών, μετά την ιδιωτικοποίηση της Hellenic Train, παραμένει ισχνή. Μήπως όμως τελικά τα πράγματα έγιναν ακόμα χειρότερα απ’ ό,τι ήταν; Ας δούμε μερικά μόνο από τα τελευταία επεισόδια, όπως τα σταχυολογησε το athenstransport.gr:

1. Στις 12 Αυγούστου κατεγράφησαν προβλήματα μεταξύ Λάρισας και Θεσσαλονίκης λόγω κλοπής εξοπλισμού (σιδηροδρομικοί κάνουν λόγο για μέχρι και 23 κομμένους αναρτήρες / αντηρίδες στο συγκεκριμένο τμήμα, που μένουν χωρίς επισκευή από τον ΟΣΕ).

2. Στις 14 Αυγούστου είχαμε διακοπή κυκλοφορίας μεταξύ των σταθμών Αυλώνα – Θήβας λόγω φωτιάς στα Οινόφυτα.

3. Στις 16 Αυγούστου ακυρώσεις δρομολογίων στον Προαστιακό Αθήνας εξαιτίας προβλήματος με τα κλειδιά στο Κιάτο.

4. Στις 22 Αυγούστου και πάλι καθυστερήσεις στον Προαστιακό αλλά και διακοπή δρομολογίων του Μετρό στο τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο λόγω προβλήματος σε αλλαγή τροχιάς στην Κάντζα.

5. Στις 23 Αυγούστου σταμάτησαν τα δρομολόγια του Οδοντωτού μετά από κατολίσθηση, ενώ την ίδια μέρα διακόπηκαν δρομολόγια λόγω απώλειας ηλεκτροδότησης στον σταθμό των Νέων Πόρων.

Αυτά τα περιστατικά μόνο μέσα στον τελευταίο μήνα. Είναι φανερό ότι κάτι δεν πάει καλά.

● Στον Προαστιακό της Αθήνας οι ακυρώσεις δρομολογίων και η αντικατάστασή τους με λεωφορεία έλαβαν σχεδόν μόνιμο χαρακτήρα μέσα στο καλοκαίρι.

● Πολλά τα προβλήματα και στον Προαστιακό της Πάτρας εξαιτίας έλλειψης προσωπικού λόγω αδειών και Covid-19, υψηλών θερμοκρασιών και βλαβών.

● Όσο για το περιβόητο «Ασημένιο Βέλος», που θα εκμηδένιζε την απόσταση μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, προς το παρόν πηγαινοέρχεται μισοάδειο, χωρίς wi-fi και με προβληματικό κλιματισμό μέσα στο καλοκαίρι.

Όλα αυτά ενώ οι Ιταλοί της τέως ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train) υπέγραψαν συμφωνία για να εισπράξουν από το Δημόσιο επιδοτήσεις 750 εκατομμυρίων ευρώ στην ερχόμενη δεκαπενταετία – μην ξεχνιόμαστε. Ακόμη και όσα τρένα συνδέουν τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) ή διάφορα σημεία του Λεκανοπεδίου με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» θεωρήθηκαν άγονα με τη συγκεκριμένη συμφωνία.

«Φυσιολογικά τα προβλήματα»

Η ίδια η εταιρεία θεωρεί ότι τα προβλήματα είναι μέσα σε φυσιολογικό πλαίσιο και εν πάση περιπτώσει αντικατοπτρίζουν την οπισθοδρόμηση του σιδηροδρόμου τα τελευταία 50 χρόνια στην Ελλάδα. «Οι κυβερνήσεις, ιδιαίτερα οι παλιές, έδιναν πάντα προτεραιότητα στους λεωφορειούχους και αυτό δεν αλλάζει μέσα σε έξι χρόνια» λένε.

Υποστηρίζουν ότι η μεγάλη πλειονότητα του επιβατικού κοινού είναι ικανοποιημένη από τις υπηρεσίες της εταιρείας. Και έδωσαν στη δημοσιότητα δεδομένα ποιότητας των επιβατικών υπηρεσιών για το τρίμηνο Απρίλιος – Ιούνιος 2022 (σ.σ.: αφορά την περίοδο πριν ξεκινήσουν οι καθημερινές ακυρώσεις δρομολογίων στον Προαστιακό της Αθήνας), τα οποία προκύπτουν μέσω ερευνών ικανοποίησης επιβατών και αξιολογήσεων τύπου μυστικού επιβάτη και αφορούν το σύνολο του δικτύου.

Παραπέμπουν και στα όσα είχε πει πρόσφατα, κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στην Αθήνα, ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Ντάριο Λο Μπόσκο. Ο ίδιος είχε υπογραμμίσει τις συνεργασίες που θα κάνει η Hellenic Train με τα ελληνικά πανεπιστήμια και άλλους φορείς προκειμένου να εισαγάγει στον τομέα της εξυπηρέτησης των πελατών της ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στην αγορά, αξιοποιώντας τα νέα μυαλά από τα ελληνικά πανεπιστήμια.

Η εταιρεία αναφέρει ως επίτευγμα τη δρομολόγηση των νέων τρένων ETR μεταξύ Αθηνών και Θεσσαλονίκης, που αναπτύσσουν ταχύτητες μέχρι και 200 χλμ. την ώρα και ανακοίνωσε ότι πολύ σύντομα τα τρένα αυτά θα αποκτήσουν όλες τις ψηφιακές τεχνολογίες που θα κάνουν τη διαδρομή πιο άνετη για τον επιβάτη. Αποκάλυψε μάλιστα στο «Ποντίκι» ότι σύντομα η Hellenic Τrain θα θέσει σε λειτουργία και άλλες σιδηροδρομικές γραμμές στη χώρα για λόγους ιστορικούς αλλά και πολιτιστικούς.

Επίσης έχει αναλάβει τη δέσμευση για 10 τρένα υδρογόνου και τρένα προαστιακού.

Υποκατάστατο τα λεωφορεία

Παρά ταύτα, σε παρόντα χρόνο, η πραγματικότητα συνεχίζει να είναι πολύ δύσκολη: Εδώ και μήνες όσοι ανεβαίνουν σε προαστιακό τρένο στον Πειραιά καλούνται υποχρεωτικά να κατέβουν μαζί με τα μπαγκάζια τους δύο στάσεις παραπάνω, στου Ρέντη, για να επιβιβαστούν σε άλλου τύπου αμαξοστοιχία προκειμένου να φτάσουν στο αεροδρόμιο.

Το φαινόμενο εκατοντάδες σιδηροδρομικά δρομολόγια να καταργούνται για να πραγματοποιηθούν με λεωφορεία ως υποκατάσταταοξύνθηκε τις τελευταίες εβδομάδες.

Υπενθυμίζεται ότι στις αστικές συγκοινωνίες Αθηνών και Θεσσαλονίκης, λόγω έλλειψης προσωπικού και τροχαίου υλικού, μεγάλο μέρος του συγκοινωνιακού έργου, περίπου το 20%, έχει παραχωρηθεί και εκτελείται έναντι αμοιβής από τα ΚΤΕΛ.

Στην περίπτωση της Hellenic Train (HT) το αποτέλεσμα είναι το ίδιο, καθώς ένα ποσοστό του συγκοινωνιακού έργου εκτελείται πλέον από ιδιωτικά πρακτορεία λεωφορείων που σπεύδουν να καλύψουν τα κενά…

Διαβάστε επίσης:

Αύξηση επιτοκίων κατά του πληθωρισμού: Θεαματικό άλμα από την ΕΚΤ σε υψηλά δεκαετίας μέχρι τον Οκτώβριο

ΣΥΡΙΖΑ: Πιο κοντά στο… ΠΑΣΟΚ και την πολιτική ανατροπή

Το οργανωμένο έγκλημα σε δύο τροχούς

Keywords
Τυχαία Θέματα