Τηλεθέαση σεζόν 2020-2021: Γερασμένη τηλεόραση (Πίνακες)

Της δώσαμε και κατάλαβε πέρσι της τηλεόρασης. Και ήταν αναμενόμενο. Το «Μένουμε σπίτι», εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, «δούλεψε» υπερ του σύγχρονου «τζακιού».

Πόσες βόλτες με τα πόδια ή με ποδήλατο να έκανε κάποιος στην καθισιά του καθημερινά; Έπειτα ήταν και η απαγόρευση κυκλοφορίας από νωρίς το απόγευμα. Να παίξεις τζένγκα; Τρίβιαλ περσούτ; Μονόπολη ή γκρινιάρη; Πόσα παζλ να φτιάξεις ή πόσα πουλόβερ– πλεκτά τέλος πάντων- να έφτιαχνε κάποιος/κάποια; Κάποια στιγμή θα άνοιγε την τηλεόραση.

Αυτό φαίνεται και από τα

αποτελέσματα καταγραφών που πραγματοποίησε την προηγούμενη σεζόν η Nielsen Audience Measurement και τα συγκέντρωσε στην ετήσια έκθεση της, το περίφημο Yearbook.

Τον Σεπτέμβριο του 2020, με χαλαρά μέτρα προστασίας, που σήμαινε ότι μπορούσαμε και  κυκλοφορούσαμε ελεύθερα (αλλά με μάσκα, πλένοντας τα χέρια πολύ σχολαστικά), ο μέσος χρόνος τηλεθέασης ήταν σχεδόν κατά μισή ώρα αυξημένος σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2019. Υπήρχε μια κάποια ανησυχία.

Υπερκατανάλωση λόγω κορωνοϊού

Στην περίοδο του «σκληρού» lockdown του δώσαμε και κατάλαβε. Από τις περίπου πέντε ώρες ημερήσιας τηλεθέασης το Νοέμβριο του 2019, ο δείκτης πήγε στις σχεδόν έξι ώρες τον αντίστοιχο μήνα του επόμενου χρόνου- για την ακρίβεια αφιερώσαμε πέντε ώρες και 51 λεπτά.

Το Δεκέμβριο 2020 πιά, ο μέσος χρόνος τηλεπαρακολούθησης έπιασε «ταβάνι» καθώς αφιερώσαμε έξι ώρες και τέσσερα λεπτά (έναντι των πέντε ωρών και τεσσάρων λεπτών το Δεκέμβριο του 2019).

Και οι επόμενοι μήνες μέχρι περίπου το τέλος Φεβρουαρίου κυμάνθηκαν στα ίδια πάνω- κάτω επίπεδα κατανάλωσης του Μέσου.

Οι εμβολιασμοί στο μεταξύ είχαν αρχίσει, η πλατφόρμα διεύρυνε σταδιακά την ηλικιακή βάση, ο καιρός βελτιωνόταν και η καμπύλη του χρονοδιαγράμματος από το Μάρτιο 2021 κι έπειτα άρχισε να εμφανίζει πτωτική πορεία.

Το μπάφιασμα του κόσμου από την κλεισούρα αποτυπώθηκε στον πυρήνα της άνοιξης (Απρίλιο- Μάιο) καθώς η χρονοκατανάλωση έπεσε κάτω από τα αντίστοιχα περσινά επίπεδα.

Ο αυξημένος χρόνος τηλεθέασης που παρατηρείται κατά τους καλοκαιρινούς μήνες οφείλεται κυρίως στα σημαντικά αθλητικά γεγονότα, όπως το εξ αναβολής ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου (Euro 2020).

Οι heavy viewers

Πάντως από το τον πίνακα δεδομένων της Nielsen Audience Measurement για τον χρόνο τηλεθέασης ανα ηλικιακή ομάδα και μορφωτικό επίπεδο είναι ξεκάθαρο σε ποιους θέλει να απευθύνεται και για ποιους εν τέλει ενδιαφέρεται η ελληνική τηλοψία, ιδίως τα ιδιωτικά κανάλια που έχουν κάνει καραμέλα και ομνύουν στο αποκαλούμενο «δυναμικό» κοινό.

Οι πιο συστηματικοί καταναλωτές του Μέσου, οι λεγόμενοι heavy viewers, εκείνοι που στηρίζουν την τηλεόραση είναι τηλεθεατές χαμηλού μορφωτικού επιπέδου άνω των 55 ετών κα ως επι τω πλείστων γυναίκες.

Προφανώς και οι νέοι έχουν την πιο χαλαρή έως αδιάφορη σχέση με την τηλεόραση, αφού πρώτα εκείνη- τα κανάλια δηλαδή- τους έχει γυρίσει την πλάτη και επιμένει να μην πιάνει τον σφυγμό τους.

Διαβάστε επίσης

Άγριες Μέλισσες: Ο παράνομος δεσμός που θα έχει απρόβλεπτες συνέπειες

Νέα «καμπάνα» του ΕΣΡ στο Alert TV εξαιτίας του Βελόπουλου

Καπουτζίδης: Τι είπε για τον Νίκο Μουτσινά και τη λήξη της συνεργασίας του με την Ελένη Γερασιμίδου

Keywords
Τυχαία Θέματα