Το μεγάλο στοίχημα της πολιτικής μετά τα Τέμπη

Από τη στιγμή που ανακοινώθηκε η ακριβής ημερομηνία των εκλογών από τον Πρωθυπουργό, όλα μοιάζουν να κυλούν γρηγορότερα από πριν. Παρά τον πολιτικό χρόνο που κρύβει πολλές παγίδες και με όσα έχουμε βιώσει την τελευταία τετραετία, οι βεβαιότητες είναι μάλλον είδος υπό εξαφάνιση.

Μετά το οδυνηρό δυστύχημα των Τεμπών που στιγμιαία πάγωσε τον πολιτικό χρόνο κι ανέδειξε με τρομακτικό τρόπο πολλές από τις παθογένειες του ελληνικού κράτους επανήλθε στον δημόσιο διάλογο η μικροπολιτική της καρέκλας και της διανομής της εξουσίας με φόντο την 22α Μαΐου.

Σα να μην πέρασε μία μέρα δηλαδή, συνέχισε μία συζήτηση που είχε σταματήσει στις 28 Φεβρουαρίου και αφορά μόνο τα πρόσωπα και όχι τις ασκούμενες πολιτικές.

Κάποιοι προσπαθούν με επιμονή να εκτρέψουν τη συζήτηση σε μονοπάτια που θεωρούν ότι τους συμφέρουν και να αφήσουν στην άκρη το κυριότερο που αφορά τις θέσεις και τις πράξεις των πολιτικών κομμάτων ειδικότερα την τελευταία τετραετία. Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, στήριξε στην πανδημία και στον εμβολιασμό τις κυβερνητικές πολιτικές και με προτάσεις πιο προωθημένες και λιγότερο δημοφιλείς.

Άσκησε δομική αντιπολίτευση με τροπολογίες σε κρίσιμα θέματα προσπαθώντας να προστατέψει ευάλωτους συμπολίτες μας όπως οι δανειολήπτες σε ελβετικό φράγκο. Αλλά σε θέματα όπως η δημόσια υγεία, η οικονομία και η ενεργειακή κρίση διαφωνησαμε και καταθέσαμε τις δικές μας προτάσεις στη Βουλή.

Στα περισσότερα, η αλαζονεία της κυβερνητικής παράταξης με κύριο εφόδιο την αυτοδυναμία οδήγησε σε απαξίωση της αντιπολίτευσης. Τώρα, παρά τις κραυγές για αυτοδυναμία και την αντιθεσμικη συμπεριφορά για την απλή αναλογική, εγκαλείται το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής για τη μετεκλογική του συμπεριφορά. ΠΡΙΝ ΚΑΝ ΓΙΝΟΥΝ ΕΚΛΟΓΕΣ!

Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής πολιτεύθηκε με μετριοπάθεια και ρεαλισμό αυτά τα 4 χρόνια. Στηρίξαμε στην πράξη την ψηφιακή μετάβαση και δεν υποτιμούμε τα όποια βήματα έγιναν τα τελευταία 4 χρόνια. Όταν όμως αρμόδιος υπουργός Μεταφορών έκανε λόγο για τα τραίνα υδρογόνου, ο Πρόεδρος μας Νίκος Ανδρουλάκης επέμενε στην ορθότερη κατανομή των πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης, με έμφαση στις υποδομές σε συνδυασμό με την ψηφιακή πολιτική. Το ψηφιακό θαύμα κατέρρευσε όμως όταν αρχές Μαρτίου, στο γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, ακύρωσαν 17 ερωτήσεις επειδή δεν υπήρχε ευκρίνεια στις φωτοτυπίες των θεμάτων.

Μιας και το σιδηροδρομικο δικτυο μπήκε στη δημόσια ατζέντα με αυτόν τον τραγικό τραγικό τρόπο, αξίζει να επικοινωνήσουμε τη σημασία του στο νέο παραγωγικό μοντέλο. Η μεταποίηση των αγροτικών προϊόντων, η αξιοποίηση και όχι το ξεπούλημα των λιμανιών μας και όλες οι εξαγωγικές δραστηριότητες προς τα Βαλκάνια και πιο βόρεια, πρέπει να συνδεθούν άμεσα με το σύγχρονο μεταφορικό δίκτυο.

Ένα σύγχρονο μεταφορικό δίκτυο που για να είναι αποτελεσματικό και εναρμονισμενο με τις απαιτήσεις της εποχής μας πρέπει να επικεντρωθεί στο σιδηρόδρομο αντί για τις οδικές μεταφορές για λόγους ταχύτητας αλλά και περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Η θέση της Ελλάδας στον ευρωπαϊκό χάρτη και η άμεση εμπορική σύνδεση με τα Βαλκάνια θα έπρεπε να αποτελεί στρατηγική αναπτυξιακή προτεραιότητα διαχρονικά. Ποτέ δεν είναι αργά όμως για να συνεννοηθούμε πολιτικά μεταξύ μας για την αναγκαιότητα της.

Το στοίχημα που έχουμε να κερδίσουμε είναι πολύ πιο δύσκολο από αυτό που ήταν πριν το δυστύχημα στα Τέμπη. Γιατί δεν αφορά την εμπιστοσύνη στον πολιτικό μας χώρο, στο ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, αλλά την εμπιστοσύνη στην πολιτική γενικώς. Πρέπει να γυρίσουμε πολύ πίσω, για το ρόλο της πολιτικής στην καθημερινότητα μας και στη ζωή μας.

Το πόσα πολλά πράγματα ορίζει και πόσα επηρεάζει έμμεσα και να πείσουμε τον κόσμο να συμμετέχει και να ασκήσει το σημαντικότερο πολιτικό δικαίωμα. Αυτό για το οποίο έχει χυθεί πολύ αίμα παγκοσμίως και δυστυχώς ακόμα και τώρα δεν είναι αυτονόητο για όλο τον πλανήτη. Φέτος ψηφίζουν οι γεννηθέντες το 2006, απλα το θυμίζω για να σκέφτουμε τα βιώματα και τις αναμνήσεις αυτών των παιδιών που η ζωή τους είναι μια αλληλουχία κρίσεων.

Κλείνοντας, η μάχη έχει φύγει ήδη από το επικοινωνιακό πεδίο, ίσως με τη φωτογραφία των τεθλιμμένων υπουργών και γυρίζει εκεί που πρέπει να είναι, στην πολιτική. Εμείς με τις θέσεις μας και το πρόγραμμα μας, τις ιδέες μας που έχουν στο επίκεντρο τον άνθρωπο θα είμαστε εκεί που πρέπει για να εκπροσωπήσουμε τους πολλούς, τους μη προνομιούχους και να τους πείσουμε ότι αξίζουμε την εμπιστοσύνη τους.

* Ο Γιώργος Γιάνναρος είναι υποψήφιος βουλευτής Α’ Αθήνας με το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, Μέλος Πολιτικού Συμβουλίου

​Διαβάστε επίσης:

Εκλογές 2023: Εκλογικές συνεργασίες (;) και πολιτική καρτελοποίηση

Το δίλημμα της κάλπης: Pepsi ή Coca Cola

Η «Κίνηση ΜΑΤ» ως ανατομία της σημερινής κοινωνίας

Keywords
Τυχαία Θέματα