Βασιλική Τρουφάκου: «Υποδύομαι πράγματα έξω από την ασφάλεια της καθημερινής εμπειρίας που έχω ως άνθρωπος»

Τρείς σειρές μυθοπλασίας και δύο θεατρικά έργα την ίδια σεζόν με σχεδόν ταυτόχρονες πρόβες και γυρίσματα (σε μια έστω σειρά) πιθανόν να δημιουργούν οριακές συνθήκες, ως προς τις αντοχές, για τον ίδιο άνθρωπο, την ίδια στιγμή όμως επενεργούν ως ιαματικό νερό που αναζωογονεί τον οργανισμό και προκαλεί ψυχική ανάταση.

Για την Βασιλική Τρουφάκου περίπου έτσι είναι τα πράγματα το τελευταίο διάστημα.

Τα πρώτα επεισόδια της περιπετειώδους σοβαρής κωμωδίας «Αόρατοι» της Cosmote

TV είναι ήδη στον αέρα. Παράλληλα προβάλλονται τα επεισόδια της κοινωνικοψυχαναλυτικής σειράς «ΣτΟργή» του Σκάι με κομβικό ρόλο στα πρώτα τέσσερα από αυτά, κάνει γυρίσματα για τη νέα σειρά (με τίτλο εργασίας) «Στα χέρια σου» του Alpha στην οποία με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη έχουν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους, ετοιμάζεται- στο τέλος της εβδομάδας μάλιστα- να παρουσιάσει την κατά Ευρυπίδη «Ελένη» σε σκηνοθετική προσέγγιση Ιόλης Ανδρεάδη στο θέατρο «Ροές» και πολύ σύντομα- σχεδόν «στο καπάκι»- από τη σκηνή του θεάτρου Πόλη συμμετέχει στο επίσης επίκαιρο «Βόυτσεκ» του Γκέοργκ Μπίχνερ σε σκηνοθεσία Σπύρου Τσακίρη με τον Ιωάννη Παπαζήση (με τον οποίον είναι τηλεοπτικό ζευγάρι στην σειρά «ΣτΟργή»).

Η συσσωρευμένη ενέργεια από την παρατεταμένη αναμονή που προκάλεσε η αναστολή κάθε πολιτιστικής δραστηριότητας εξαιτίας της πανδημίας και η συγκυρία δελεαστικών προτάσεων έχουν προκαλέσει μια δημιουργική ζάλη, στην Τρουφάκου, που αφήνει όμως με γλυκιά αίσθηση.

Στους «Αόρατους» τι σας κινητοποίησε;

Η ομάδα των συντελεστών. Έχει σημασία και με ποιους συνυπάρχεις. Αν και η τηλεόραση έχει απαιτητικά ταχείς ρυθμούς, απολαύσαμε τα γυρίσματα. Το σενάριο ήταν ενδιαφέρον από μόνο του. Με ενεργοποίησε. Είναι μίνι σειρά, η ιστορία ολοκληρώνεται σε μόλις οκτώ επεισόδια, είναι μια ιδιαίτερη ιστορία, με πρωτότυπο κείμενο. Είναι η ιστορία μιας ομάδας που παρέχει άλλοθι σε διάφορους ανθρώπους που το χρειάζονται και γίνεται χαμός. Πραγματικά κάτι φρέσκο.

Οι πλατφόρμες στρίμινγκ θεωρείται ότι έχουν παίξει το ρόλο τους και για να γίνονται παραγωγές μικρής φόρμας;

Είναι μια τάση αναπτυσσόμενη. Το καλό είναι ότι υπάρχουν επιλογές. Υπάρχουν παγκοσμίως, μονοπάτια που φαίνεται να τα ακολουθούμε ώστε να γίνονται ωραίες δουλειές.

Στους «Αόρατους» από τις μέχρι τώρα προσλαμβάνουσες που έχω εκείνο που κέρδισε τους τηλεθεατές είναι οι διαφορετικοί χαρακτήρες. Είναι συμπαθητικοί αλλά με ένα «κλείσιμο του ματιού».

Στη «ΣτΟργή» υποδύεστε μια γυναίκα θύμα ενδοοικογενειακής βίας, από έναν άνδρα με τα δικά του στρεβλά πρότυπα και τραυματικά βιώματα. Εδώ το κίνητρο ποιο ήταν;

Ως ηθοποιός υποδύομαι πράγματα έξω από την απόλυτη ασφάλεια της καθημερινής εμπειρίας που έχω ως άνθρωπος. Μ’ άρεσε που ψηλάφισα έναν τέτοιο χαρακτήρα.

Η τηλεόραση είναι σε θέση να κινητοποιήσει να παίξει ρόλο για ανοίξουν στόματα να καταρριφθούν ταμπού;

Νομίζω πως τώρα υπάρχει ομοφωνία για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση. Μίλησε η Σοφία Μπεκατώρου, η Ζέτα Δούκα και βλέπουμε ότι η κατάσταση από το προσωπικό φεύγει και πάει στο συνολικό.

Ίσως αγγίζει χορδές με ευθύ τρόπο η συγκεκριμένη σειρά του Σκάι. Ο τηλεθεατής πάντως κάτι παίρνει μαζί του. Κάτι θα καταλάβει. Θα ενεργοποιηθεί.

Με ψυχαναλυτικό προσανατολισμό είναι και η σειρά του Alpha. Tί σας κέρδισε σε αυτήν;

Το ψυχικό τοπίο. Μια γυναίκα, μια επιστήμονας, χάνει τη γη κάτω από τα πόδια της. Βιώνει έναν ψυχικό εφιάλτη. Ο άνθρωπος της, ο μέντοράς της παθαίνει απώλεια μνήμης. Είναι η ιστορία ενός χαρισματικού γιατρού που υποδύεται ο Μαρκουλάκης ,ο οποίος μετά από μια σφαίρα που δέχεται στο κεφάλι χάνει τη μνήμη του. Ξεχνάει τα πάντα. Δεν αναγνωρίζει ούτε τον άνθρωπο που είναι μαζί του. Και εδώ είναι το ενδιαφέρον. Πώς δηλαδή διαχειρίζεται ένας άνθρωπος μια τέτοια συνθήκη. Χρειάζεται αξιοπρέπεια και αγάπη.

Πού αναζητήσατε τα «εργαλεία» σας για το ρόλο αυτό;

Δεν έκανα κάτι διαφορετικό από ό,τι στις προηγούμενες δουλειές που έχω κάνει. Διάβασμα και αρκετή συζήτηση με τον σεναριογράφο, τον σκηνοθέτη και βεβαίως με τον Κωνσταντίνο (σ.σ. Μαρκουλάκη).

Στην θεατρική «Ελένη» ποια είναι η πρόκληση;

Έχει ενδιαφέρον διότι είναι ένα έργο σε εξέλιξη. Άρχισε ως έργο αναλογίου που παρουσιάστηκε στο φεστιβάλ Φιλίππων το 2020. Η Ιόλη Ανδρεάδη τώρα είχε την ιδέα να δοκιμάσουμε όλους τους ρόλους κάτι που δέχθηκα με χαρά. Είναι ένα ιδιαίτερο κείμενο. Η ανάγνωση μας είναι αντιπολεμική θέλοντας να δείξουμε πως εμπλέκεται η μοίρα της γυναίκας στην ιστορία. Διότι στο μύθο του Ευριπίδη η Ελένη είναι αθώα. Και βλέπουμε ότι γίνεται ένα παιχνίδι στα χέρια των ανθρώπων και των αποφάσεων των θεών.

Στη σκηνή θα κάνει όλους τους ρόλους. Τί σημαίνει αυτό;

Είναι ό,τι πιο δύσκολο και απαιτητικό έχω κάνει έως σήμερα, από κάθε άποψη. Σωματικά, νοητικά, ψυχικά. Όμως την ίδια στιγμή είναι από τα πράγματα που με τονώνουν. Και βεβαίως στα ευεργετικά της ιστορίας είναι η συνεργασία με την Ιόλη. Όχι τώρα. Όλο το προηγούμενο διάστημα.

Ο Ευριπίδειος μύθος διαπραγματεύεται το «είναι» και το «φαίνεσθαι». Δηλαδή η Ελένη φαίνεται να είναι στην Τροία ενώ βρίσκεται στην Αίγυπτο. Φαίνεται να είναι κάτι άλλο από αυτό που στην πραγματικότητα είναι. Σε αυτή την «ισορροπία» που βρίσκεστε εσείς;

Τα πράγματα θέλουν μια δεύτερη ανάγνωση. Είμαστε στην εποχή του fast forward και του fast food. Όλα γρήγορα. Όλα πρόχειρα. Χρειάζεται να παίρνουμε τον χρόνο μας, όμως να τον δίνουμε και στους άλλους.

Δύο γυναίκες «συζητούν» για μια τρίτη που με τη σειρά της «μιλά» για κάτι που είναι ανδρική υπόθεση, τον πόλεμο. Τί θέλετε να πείτε εδώ;

Νομίζω ότι στο πέρασμα του καιρού δεν αλλάζει κάτι. Μοιάζει να είναι η μοίρα της ανθρωπότητας. Οφείλουμε όμως να το παλεύουμε. Κάθε φορά, σε κάθε δουλειά, ιδίως στο θέατρο, οι ηθοποιοί ελπίζουμε να πάρει κάτι «μαζί» του ο θεατής, κάτι ξεχωριστό. Να του μείνει.

Με ένα τρόπο, αντιπολεμικό δράμα είναι και το «Βόυτσεκ», όμως με ανατριχιαστική συνάφεια σε ότι έχουμε δει να συμβαίνει με γυναικοκτονίες/συζυγοκτονίες, κακοποιητικές συμπεριφορές. Βοηθά να μιλήσετε για ό,τι ζούμε;

Πράγματι είναι αντιπολεμικό έργο με τον τρόπο του και άπτεται της πραγματικότητας. Περιγράφει παράλληλα τη φτώχεια, την ψυχολογική καταπίεση, την αυτοαποξένωση. Τη στέρηση της ανθρωπιάς. Με έναν τρόπο ακολουθούμε τον παλμό της κοινωνίας. Υπάρχουν πράγματα που πλέον τα διαπραγματευόμαστε ως σύνολο.

Info «Αόρατοι», Cosmote TV

«ΣτρΟργή», Σκάι (κάθε Παρασκευή & Σάββατο, 21.00)

«Στα χέρια σου» (τίτλος εργασίας), Αlpha (στα γυρίσματα)

«Ελένη» του Ευριπίδη, σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη, 14 Εως 16 Οκτωβρίου, θέατρο Ροές ( Ιάκχου 16, τηλ 2103474312)

«Βόυτσεκ», Γκέοργκ Μπίχνερ, σκηνοθεσία Σταύρος Τσακίρης, από 11 Νοεμβρίου, θέατρο Πόλη (Φώκαιας 4, πλ Βικτωρίας, τηλ 2111828900)

Διαβάστε επίσης:

Στέφανος Κωνσταντινίδης: Ξέσπασε σε κλάματα για την υπόθεση της 12χρονης στον Κολωνό – «Να βγουν οι 213 φωτογραφίες τώρα» (Video)

Πορτοσάλτε για 53χρονο στον Κολωνό: «Φασιστικό να λες ότι επειδή φωτογραφήθηκε με διαφόρους της ΝΔ, όλοι στη ΝΔ είναι παιδεραστές…» (video)

Τηλεόραση: Κινητικότητα στα περιφερειακά κανάλια Action24 και Attica TV

Keywords
ασφαλεια, θεατρο, cosmote, νέα, alpha, μνήμη, σημαίνει, αιγυπτος, forward, food, καιρος, δραμα, info, τηλ, νεα δημοκρατια, attica, σταση εργασιας, ομαδα διας, παγκόσμια ημέρα της γυναίκας 2012, eurobank alpha, alpha eurobank, τελος του κοσμου, ελενη, τι σημαινει, μνήμη, γυναικα, δουλεια, ζετα δουκα, ηθοποιοι, ηθοποιος, σκαι, σφαιρα, τηλεοραση, τηλεθεατης, φτωχεια, φωτογραφιες, alpha, attica, αγαπη, ανθρωπος, αξιοπρεπεια, απωλεια, απωλεια μνημης, βρισκεται, γινεται, γινονται, γυρισματα, διαστημα, υπαρχει, ενεργεια, εργα, εξελιξη, εποχη, ζαλη, ζετα, ιδεα, ιδια, ιδιο, υποθεση, κειμενο, κωνσταντινιδης, μοιρα, μινι, μυθος, νερο, ομαδα, παντα, οκτω, πλατφορμες, ροες, ρολο, σαββατο, σεζον, σειρες, σεναριο, συζητηση, συντομα, σειρα, σκηνοθεσια, σοφια, σπυρου, ταση, τηλ, τριτη, τροια, φεστιβαλ, φορα, χαρα, ψυχικο, δουλειες, επεισοδια, food, forward, ιδιαιτερο, μεινει, μοιαζει, παιχνιδι, ποδια, σημαίνει, σκηνη, βεβαιως, βιωματα, χερια, υπαρχουν πραγματα, ζευγαρι
Τυχαία Θέματα
Βασιλική Τρουφάκου, Υποδύομαι,vasiliki troufakou, ypodyomai