Δοκιμάζουμε το νέο DS 3 1.2 PureTech 130 PS EAT8

09:03 16/7/2023 - Πηγή: Star
Προσιτή πολυτέλεια. Αυτό είναι το μυστικό της DS Automobiles η οποία μαζί με το DS7 ανανέωσε και το μικρότερο DS3. Επιπλέον... εξαφανίστηκε από την ονομασία το Crossback που το συνόδευε από το 2018 όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό. Το ανανεωμένο DS 3  αποτελεί πλέον σημείο αναφοράς στην Premium B SUV κατηγορία.Το ανανεωμένο DS 3 δέχθηκε αισθητικές επεμβάσεις στην ήδη  πρωτοποριακή σχεδίαση αλλά  και στα πολυτελή υλικά με τις εξειδικευμένες τεχνικές κατεργασίας . Βελτίωση
δέχθηκαν και οι τεχνολογικές καινοτομίες του που το κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Πέτυχε τον τελικό σκοπό που δεν ήταν άλλος από το να παρέχει στους επιβάτες του ένα επίπεδο ποιότητας και πολυτέλειας που δεν είχε επιτευχθεί ποτέ στο παρελθόν σε αυτή την κατηγορία.Το  DS 3 «πατάει» στην πλατφόρμα νέας γενιάς CMP («Common Modular Platform»), η οποία εκτός από την ασφάλεια που προσφέρει είναι πασπαρτού και μπορεί να δέχεται και μοντέλα με πλήρως ηλεκτρική κίνηση.Στο μπροστινό τμήμα του νέου DS 3 ακολουθείται η  νέα σχεδιαστική ταυτότητα της DS Automobiles, με τους λεπτούς προβολείς LED με την  κυματοειδή διαμόρφωση των φωτιστικών σωμάτων και τα φώτα ημέρας τα οποία αποτελούνται από δύο κάθετες λωρίδες LED.Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν η έκδοση Performance Line+, με τα προηγμένα DS Matrix LED Vision. Υπάρχει νέα μάσκα χαρακτηριστικής DS σχεδίασης  και  επανασχεδιασμένα DS Wings. Στο κάτω τμήμα της μάσκας οι αεραγωγοί πλαισιώνονται από δύο αεροτομές, που βελτιώνουν αισθητά τον αεροδυναμικό συντελεστή του οχήματος.Στο πλάι έχουν διαατηρηθεί  οι έντονες γραμμές με τα πίσω παράθυρα να είναι πιο μικρά ενώ παραμένει το σήμα κατατεθέν του DS 3 που είναι οι  αναδυόμενες χειρολαβές, καθώς και το μικρό πτερύγιο καρχαρία στο οποίο βασίζονται οι μεσαίες κολόνες.Στο πίσω μέρος, οι αλλαγές αν και μμικρότερες εντοπίζονται στα «καθαρότερα» φωτιστικά σώματα στον προφυλακτήρα αλλά και στο  νέο  λογότυπο «DS Automobiles» στην μέση της πόρτας του πόρτμπαγκάζ.H λωρίδα με το λογότυπο ουσιαστικά ενώνει οπτικά τα φωτιστικά σώματα μεταξύ τους.Περνώντας στο εσωτερικό αντιλαμβάνεσαι ότι όλα έχουν αναβαθμιστεί. Ο εσωτερικός χώρος του DS 3, παραμένει σημείο αναφοράς για την ποιότητα με έμφαση στη λεπτομέρεια, και πολυτελή  στοιχεία τα οποία συναντάμε σε πολύ μεγαλύτερες και ακριβότερες κατηγορίες αυτοκινήτων. Το DS 3,αποτελεί το πρώτο όχημα της κατηγορίας B του ομίλου Stellantis το οποίο ενσωματώνει το νέο DS IRIS SYSTEM, που υπάρχει στα μεγαλύτερα  DS 4 και DS 7. Μιλάμε για ένα νέο διαισθητικό σύστημα Infotainment το οποίο είναι  πλήρως προσαρμόσιμο με widgets, προσφέρει τρισδιάστατη  πλοήγηση.O ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων προσφέρει ξεχωριστές παραμετροποιήσεις ενώ είναι πλούσιος και σε πληροφόρηση.Ο χειρισμός των συστημάτων στην έγχρωμη οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης 10,3 ιντσών γίνεται και με την προσωπικό βοηθό IRIS, η οποία  αναγνωρίζει φυσική ομιλία. Το νέο σύστημα infotainment παρέχεται η λειτουργία wireless Mirror Screen (Android Auto, Apple CarPlay)Πίσω από το τιμόνι με τους νέους ενσωματωμένους διακόπτες  υπάρχει έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών για τον πίνακα οργάνων με πολλές  δυνατότητες παραμετροποίησης.Το επανασχεδιασμένο DS 3 διαθέτει  πλουσιότερο εξοπλισμό με αναβαθμισμένα συστήματα προειδοποίησης και υποβοήθησης του οδηγού. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται η  διατήρηση του οχήματος στην λωρίδα κυκλοφορίας «Lane Keeping Assist» με  αναγνώρισης των ρυθμιστικών πινακίδων κυκλοφορίας («Traffic Sign Recognition»).Αν βάλετε λίγο πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη μπορείτε να πάρετε εξοπλισμό «DS Drive Assist»  που είναι η ημιαυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2), την κάμερα «Vision Park 2» (που προβάλει την εικόνα περιμετρικά του αυτοκινήτου  και ξεκλείδωμα χωρίς να χρειάζεται να κρατάτε  το κλειδί στο χέρι σας. Σημειώστε ακόμη ότι το DS 3 είναι το μόνο αυτοκίνητο στην που διαθέτει στάνταρντ πίσω πλευρικούς αερόσακους θώρακος μαζί με τους αερόσακους οροφής.Οι επιβάτες ζουν σε ένα φιλόξενο και ποιοτικότατο περιβάλλον με στοιχεία πολυτέλειας όπως είναι το αλκαντάρα πατρόν του ρόμβου στο ταμπλό που  όπως είπαμε συναντάς σε πολύ μεγαλύτερες και σαφώς ακριβότερες κατηγορίες.Τα αναπαυτικά καθίσματα με υφάσματα υψηλής ποιότητας, με δέρμα Claudia και δέρμα Nappa, ή αλκαντάρα ανάλογα με την έκδοση νιώθεις ότι σε αγκαλιάζουν και αποδείχθηκαν ξεκούραστα σε πολύωρες διαδρομές. Οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων που θυμίζουν «διαμάντια» στην βάση της κονσόλας  αναβαθμίζουν την όλη εικόνα.Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πολύ καλοί με το πορτμπαγκάζ να έχει διαθέσιμα από 350-1.050 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Διαστάσεις αμαξώματος (Μ/Π/Y): 4.118/1.802/1.534 mm.Στην «καρδιά» του δικού μας DS3 υπήρχε ογνωστός και πασπαρτού  υπετροφοδοτούμενος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας των  1.199 κ.εκ.. Η αποδοσή του είναι 130 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ.με την ροπή τρέψης των 230 Nm να εμφανίζεται στις  1.750 σ.α.λ. Η κίνηση μεταφέρεται μπροστά με την συνεργασία του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων EAT-8 με τις 8 σχέσεις.Το μοτέρ αποδείχθηκε πολιτισμένο με γραμμμμική απόδοση αν και ο τρόπος που αποδίδει την δύναμη του εξαρτάται από τον τρόπο που χρησιμοποιείς τα προγράμματα οδήγησης.Στην διάθεση μας είχαμε στο σύστημα παραμετροποίησης οδήγησης με την κωδική ονομασία «Drive Mode». Μιλάμε για 6 διαφορετικά προγράμματα που επηρεάζουν θετικά την οικονομία , τις επιδόσεις αλλά και την πρόσφυση του αυτοκινήτου.Τα προγράμματα «Eco», «Κανονική», «Σπορ» από ότι αντιλαμβάνεστε είναι συνυφασμένα και με την μέση κατανάλωση καυσίμου.Στο πρόγραμμα «Eco», το μοτέρ μπορεί να δείχνει πιο νωχελικό είναι όμως σαφώς πιο οικονομικό στο καύσιμο πετυχαίνοντας μέση κατανάλωση στα 5 με 5,5 λίτρα. Το δεύτερο πρόγραμμα είναι συνυφασμένο με  την άνεση ενώ η επιλογή Sport επεμβαίνει σε αναρτήσεις, τιμόνι και μοτέρ .Όλα ανταποκρίνονται πιο άμεσα στις εντολές του οδηγού ,με τον ρυθμό αλλαγής των 8 σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων να γίνεται πιο γρήγορα. Χειροκίνητα οι αλλαγές  γίνονται με τα διαφορετικά πλέον  paddles αλλαγής σχέσεων που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,2 δευτερόλεπτα με την βελόνα του ταχύμετρου να αγγίζει με ευκολία τα 201 χλμ./ώρα. Όταν είχαμε ενργοποιημένο το πρόγραμμα «Σπορ» η μέση καατνάλωση καυσίμου αυξήθηκε στα 8- 8,3 λίτρα/100 χλμ.Εκπομπές CO2: στα 135 γρμ./χλμ.Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά το αννεωμένο DS 3  σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο μας φάνηκε πιο «σφιχτό» στον δρόμο. Μπροστά υπάρχουν γόνατα ΜακΦέρσον >και πίσω ημιάκαμπτος άξονας Οι κλίσεις στις στροφές παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος είναι περιορισμένες με τους επιβάτες να έχουν έντονο το αίσθημα της ασφάλειας.Βελτίωση έχουμε και στον τρόπο απορρόφησης των κακοτεχνιών του οδοστρώματος καθώς έχουν υιοθετηθεί αποτελεσματικότεροι ελαστικοί σύνδεσμοι,Οι τελευταίοι δίνουν και μια πιο σαφή αίσθηση στο τιμόνι. Τα φρένα ακολούθησαν την υπόλοιπη ασφαλή εικόνα της οδικής συμπεριφοράς.Η αυξημένη απόσταση κατά 170 χλστ. από το έδαφος σε αφήνει να ξεθαρρέψεις και να κινηθείς σε εκτός δρόμου διαδρομές.Εδώ βέβαια έχουμε και τα υπόλοιπα 3 προγράμματα οδήγησης τα «Άμμος», «Λάσπη» και «Χιόνι».τα οποία προσφέρουν  μεγαλύτερη πρόσφυση σε ανάλογα εδάφη και καταστάσεις. Όμως παρά την αυξημένη πρόσφυση η έλλειψη της τετρακίνησης σε εμποδίζει να υπερβείς τα όρια και να κινηθείς σε πιο δύσβατες διοαδρομές Οι Γάλλοι μετά την τελευταία ανανέωση έφτιαξαν το καλύτερο DS 3 που υπήρξε ποτέ. Όμορφο, δυναμικό πολυτελές, πλούσιο σε εξοπλισμό ,διεκδικεί για μια ακόμη φορά θέση στην κορυφή της κατηγορίας. Με 5 χρόνια της εργοστασιακή εγγύηση και  5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια για να το αποκτήσετε στην βασική έκδοση ε 1.2 Puretech 130 EAT8 Bastille χρειάζεστε 35.000 ευρώ. Για την 1.2 Puretech 130 EAT8 Performance: 36.000 ευρώ για την 1.2 Puretech 130 EAT8 Performance Line +: 39.000 ευρώ για την έκδοση Rivoli: 39.300 υερώ και για την κορυφαία  Opera η τιμή ανεβάινει στα  45.700 ευρώ.ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ
Keywords
Τυχαία Θέματα