Δοκιμάζουμε το νέο Hyundai KΟΝΑ 1.0T 120 PS 48V Hybrid

09:01 21/4/2024 - Πηγή: Star
To νέο Hyundai KONA έχει μια μεγάλη πρωτοτυπία. Σχεδιάστηκε πρώτα  ως ηλεκτρικό αυτοκίνητο και στην συνέχεια τοποθετήθηκαν οι θερμικού κινητήρες με τα ήπια υβριδικά συστήματα. Η κίνηση αυτή δείχνει πόσο προηγμένη τεχνολογικά είναι η νέα γενιά KONA η οποία είναι γεμάτη με συστήματα άνεσης και ασφαλείας τα οποία συναντάμε σε σαφώς μεγαλύτερη και ακριβότερη κατηγορία. Αλλωστε η Hyundai
επιδίωξε από την πρώτη στιγμή, το κάθε μοντέλο της να είναι value for money  ή πιο απλά να αξίζει κάθε ευρώ που πληρώνετε.Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Νομίζουμε ότι η εμφάνιση του Hyundfai έρχεται από το μέλλον. Μιλάμε για ένα ιδιαίτερα  ελκυστικό SUV με αεροδυναμικό αμάξωμα όπου στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζουν τα ιδιάιτερα φωτιστικά σώματα αλλά και η «κλειστή» μάσκα η οποία σε παραπέμπει σε ηλεκτροκίνητο όχημα. Μόνο που εδώ έχουμε ένα αυτοκίνητο με βενζινοκινητήρα. Η ψύξη του κινητήρα σε όσους αναρρωτιούνται γίνεται με τα δύο ενεργά φλαπς που βρίσκονται πάνω από την πινακίδα.Από το μέλλον έρχονται τα λεπτότατα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led που παραπέμπουν σε διαστημικό όχημα. Χαρακτηριστικοί είναι και οι χαμηλά τοποθετημένοι προβολείς στους προφυλακτήρες.Το πίσω μέρος ακολουθεί την σχεδιαστική νοοτροπία του μπροστινού με λεπτά φωτιστικά σώματα τα οποία ενώνονται μεταξύ τους με μια στενή φωτεινή λωρίδα Σημειώστε ότι στην δυναμική εμφάνιση του αμαξώματος συνεισφέρει και η αυξημένη  απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, η οποία φτάνει τα 16 εκατοστά.  Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά KONA, το νέο μοντέλο έχει μεγαλύτερες  διαστάσεις.Το μήκος του αμαξώματος πλέον φτάνει τα 4.355 χιλιοστά, 175 χλστ. μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά του 2017, με μεταξόνιο στα 2.660 χλστ., το οποίο είναι αυξημένο κατά 60 χλστ. Το πλάτος του είναι στα 1.825 χλστ., τιμή κατά 25 χλστ. μεγαλύτερη και το ύψος κατά 20 χλστ. ψηλότερο φτάνοντας συνολικά τα 1.575 χλστ.Περνώντας στο εσωτερικό εντυπωσιαστήκαμε από την υψηλή ποιότητα κατασκευής με την στιβαρή και πολύ προσεγμένη συναρμογή. Το οδηγοκεντρικό ταμπλό τονίζεται από ένα αιωρούμενο οριζόντιο C-Pad με ενσωματωμένες τις διπλές οθόνες 12,3 ιντσών που τονίζουν τον high-tech χαρακτήρα του νέου KONA.Τα ευκρινέστατα γραφικά του ψηφιακού πίνακα οργάνων αλλά και  της κεντρικής οθόνης με το σύστημα  infotainment, ανεβάζουν επίπεδο τεχνολογίας.Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει πολλές παραμετροποιήσεις ενώ η οθόινη αφής αντιδρά άμεσα σε κάθε κίνηση σου Το ολοκαίνουριο KONA διατηρεί τον εμβληματικό του χαρακτήρα, υποστηρίζοντας το lifestyle  ενώ προσφέρει νέες τεχνολογίες και χαρακτηριστικά ευκολίας που παρέχουν μια ασφαλή, συνδεδεμένη και άνετη εμπειρία.Χαρακτηριστικό της σημασίας που δίνει στην άνεση των επιβατών είναι η δυνατότητς επιλογής ήχων από την φύση μέσω επιλογής στην κεντρική οθόνη για να ηρεμούν οι επιβάτες .Μεταξύ των αναβαθμίσεων είναι ένα Digital Key 2 Touch και οι πλήρεις ενημερώσεις Over-the-Air (OTA) και το Connected Car Navigation Cockpit (ccNC). Σε επίπεδο ασφαλείας προσφέρεται η ομπρέλλα συστημάτων  Hyundai SmartSense που ξεπερνούν τα 20 στον αριθμό.Το Driver Status Monitor (DSM) χρησιμοποιεί την εσωτερική κάμερα για να αναλύσει το πρόσωπο του οδηγού και σε περίπτωση υπνηλίας ή απροσεξίας, να τον ειδοποιήσει ή να παρέμβει, εάν είναι απαραίτητο. Το έξυπνο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (RSPA) βοηθά από απόσταση τους οδηγούς να εισέρχονται και να εξέρχονται από τις θέσεις στάθμευσης.Με το πάτημα του κουμπιού smart key το αυτοκίνητο μετακινείται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω. Όταν αποφασίσετε να κάνετε αλλαγή λωρίδας, το Blind-spot View Monitor (BVM) μπορεί να σας προειδοποιήσει για πιθανό κίνδυνο σύγκρουσης με άλλα οχήματα στην τυφλή γωνία.Απο πλευρά εργονομίας να σημειώσουμε ότι εκτός από τους διακόπτες στο τιμόνι, υπάρχει ένα πάνελ διακοπτών κάτω από την οθόνη του infotainment με άμεση πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου ενώ με διακόπτες μπορεί να γίνει ο  χειρισμός του αυτόματου διζωνικού κλιματισμού από κάτω.Οι αναβαθμισμένες διαστάσεις του μοντέλου και η καινοτόμος αρχιτεκτονική η οποία προέρχεται από το ηλεκτρικό ΚΟΝΑ EV, έδωσαν την δυνατότητα στη Hyundai να δημιουργήσει έναν μεγαλύτερο «χώρο διαβίωσης» για τους επιβάτες.Οι νέες διαστάσεις κάνουν το Hyundai KONA να «ακροβατεί» ανάμεσα στην  Β και C κατηγορίας στα SUV. Ακόμη και οι  πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους άπλετο αέρα για κεφάλια και  πόδια. Το μεγαλύτερο εσωτερικό πλάτος ευνοεί τους μεγαλόσωμους επιβάτες προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση και στον τρίο μεσαίο επιβάτη. Τα μπροστινά καθίσματα παρέχουν βελτιωμένη άνεση στην κατανομή της πίεσης του σώματος, βοηθώντας στην ανακούφιση της κόπωσης μετά την οδήγηση. Στα ίδια ικανοποιητικότατα επίπεδα κινείται και ο χώρος απσοκευών με χωρητικότητα 466 λίτρα. Διαθέτει χαμηλό κατώφλι που διευκολύνει στην φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.Το Curveless Bench Seat στη πίσω σειρά καθισμάτων μεγιστοποιεί την πρακτικότητα και διαθέτει μοχλό δύο σταδίων για εύκολη ανάκληση.Μάλιστα με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων η τιμή εκτοξεύεται στα  1.300 λίτρα..Στην καρδιά του ΚΟΝΑ της δοκιμής μας υπήρχε  ο 1.000άρης 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας  T-GDi της Hyundai με απόδοση  120 ίππους στις 6.000 rpm και με την ροπή των 200 Nm να εμφανίζεται μεταξύ τις 1.500 και 4.000 σ.α.λ.Συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων με μικρές διαδρομές και με σαφές κούμπωμα. Η κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων δίνει καλή ανταπόκρισση στο μοτέρ ακόμη και στις χαμηλές στροφές. Εδώ σημαντικό ρόλο παίζει το ήπιο υβριδκό σύστημα το οποίο περιλαμβάνει ένα  ηλεκτρικό μοτέρ 14 ίππων και μια  μια μπαταρία 0,46 kWh . Το σύστημα αυτό «πουσάρει» στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις και συνεισφέρει και στην χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.Στην πράξη ο  τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας παρά τα 1000 κυβικά του έχει δύναμη από τις χαμηλές στροφές , κρατάει την δύναμη και στις μεσσίες ενώ δεν δείχνει να κουράζεται στις υψηλές στροφές. Μάλιστα η πολιτιοσμένη λειτουργία του κρατάει σχετικά μακρυά τον θόρυβο λόγω του τρικύλινδρου χαρακτήρα του. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,7 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα.Με «αμυντική» οδήγηση και επιλέγοντας το ανάλογο οικονομικό πρόγραμμα οδήγησης πετύχαμε μέση κατανάλωση 6 λίτρα κοντά δηλαδή  στα 5,5 λίτρα της εργοστασιακής ενώ όταν το πατήσαμε η κατανάλωση ανέβσκε στα 8 με 8,5 λίτρα ανά 100 χλιόμετρα. Εκπομπές CO2: 125-134 γρμ./χλμ.Στον δρόμο η ρύθμιση των αναρτήσεων με ημιάκαμπτο άξονα πίσω, δεν αφήνει το KONA να παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές , απορροφά με αποτελεσματικό τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και αντιδρά κάπως απότομα όταν είναι φορτωμένο στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το τιμόνι προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση ενώ τα συστήματα ασφαλείας κάνουν άμεσα την εμφάνιση τους ίσως και πιο γρήγορα από ότι θα θέλαμε.Βέβαια υπάρχει και ρύθμιση ευαισθησίας στο σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα φρενάροντας πιο άμεσα. Το σύστημα διεύθυνσης είναι θετικό σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα.Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα πλαστικά προστατευτικά που υπάρχουν περιμετρικά του αμαξώματος σε προδιαθέτουν να κινηθείς και σε εκτός δρόμου διαδρομές για λίγη περιπέτεια . Απλά δεν το παρακάναμε για να μην «τραυματίσουμε» το KONA.Τελικό συμπέρασμα. Το Hyundai KΟΝΑ 1.0T 120 PS 48V Hybrid είναι καλύττερο από ποτέ. Είναι εντυπωσιακό στην σχεδίαση, έχει υψηλή ποιότητα κατασκευής, υψηλή τεχνολογία με πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας. Οι τιμές  ξεκινούν από 25290 ευρώ για την έκδοση Premium.   ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ
Keywords
Τυχαία Θέματα