ΚΟΚ: Τι αλλάζει στα πρόστιμα της Τροχαίας

00:16 4/2/2021 - Πηγή: Star
Μέτρα και δράσεις δεσμευτικού χαρακτήρα με σκοπό τη μείωση των νεκρών και των σοβαρά τραυματιών κατά 50% από τροχαία ατυχήματα περιλαμβάνει το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την οδική ασφάλεια, που ανακοινώθηκε την Τετάρτη παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, σε εκδήλωση στο Μουσείο Αυτοκινήτων.Μητσοτάκης για Οδική Ασφάλεια: Παρεμβάσεις σε 7.000 «επικίνδυνα» σημείαΜία από τις βασικές αλλαγές που αναφέρθηκαν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης αφορά στην αλλαγή του ΚΟΚ και των προστίμων με αυστηροποίηση στα πρόστιμα
με βάση το βαθμό επικινδυνότητας και συχνότητας, πέντε επικίνδυνες παραβάσεις:την υπερβολική ταχύτητα,τη μη χρήση ζώνης σε όλους τους επιβαίνοντες,τη μη χρήση κράνους από οδηγό και συνοδηγό,την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών καιτη χρήση κινητού τηλεφώνουΣτόχος είναι ο τερματισμός του καθεστώτος της γενικευμένης πεποίθησης ατιμωρησίας και η αύξηση των εσόδων των ΟΤΑ. Κάθε παραβάτης του ΚΟΚ θα γνωρίζει ότι θα πρέπει να καταβάλει το προβλεπόμενο πρόστιμο και η διοικητική διαδικασία θα έχει ως εξής: Βεβαίωση και καταχώρηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με ηλεκτρονικά μέσα.Πρόβλεψη ώστε η ευθύνη για παράβαση που επιβάλλεται απουσία του οδηγού (κάμερες, ραντάρ) να αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος.Δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM.Βεβαίωση της υπερήμερης οφειλής στο TAXIS.Βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, τα πρόστιμα του Κ.Ο.Κ. έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα και αποτελούν πόρους των ΟΤΑ στην περιοχή των οποίων συντελέστηκε η παράβαση.Προτείνεται η θεσμοθέτηση ενός Εθνικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας. Τα ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ θα εξακολουθούν να αποδίδονται υπέρ του οικείου ΟΤΑ, αλλά θα διασφαλίζεται ότι θα επενδύονται σε πολιτικές ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας στο πλαίσιο υλοποίησης των ΣΒΑΚ.Τα βασικά χαρακτηριστικά του ταμείου είναι τα εξής:Σύσταση νομικού προσώπου υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εσωτερικών με συμμετοχή εκπροσώπων των Υπουργείων Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών και της ΚΕΔΕ.Το Ταμείο θα είναι ο βασικός μηχανισμός συλλογής των χρηματικών ποσών από τα πρόστιμα του ΚΟΚ. Θα κατανέμει τα ποσά στους Δήμους με βάση τη γεωγραφική κατανομή των προστίμων.Οι Δήμοι θα δίνουν αναφορά στο Ταμείο για τις δράσεις οδικής ασφάλειας που υλοποιούν.Το Ταμείο θα εγκαθιδρύσει μηχανισμό εποπτείας των δράσεων οδικής ασφάλειας στη βάση δεικτών επίτευξης/επίδοσης.Θα παρέχει τεχνογνωσία και συμβουλευτικό ρόλο στους ΔήμουςΚαθιέρωση ηλεκτρονικής διαδικασίας για την παρακολούθηση των παραβάσεων του Κ.Ο.Κ.Πρώτον, μέσω του ανασχεδιασμού του συστήματος, ο παραβάτης θα γνωρίζει ότι οι προβλεπόμενοι πόντοι θα καταγράφονται σε εύλογο χρόνο.Δεύτερον, θα γίνει εφικτή η άμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεών τους και των πόντων που έχουν στο point system.Τρίτον, η Τροχαία θα έχει τη δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης για την οδηγική συμπεριφορά όλων των οδηγών.Τέταρτον, θα αντλούνται στατιστικά στοιχεία για το είδος και τη συχνότητα της παραβατικότητας των Ελλήνων οδηγών.
Keywords
Τυχαία Θέματα