Τέμπη: O κλειστός σταθμός του «Ευαγγελισμού» - Ίσως να έσωζε ζωές

20:36 14/3/2023 - Πηγή: Star
Θα μπορούσε το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη να είχε αποφευχθεί εάν ο σιδηροδρομικός σταθμός του Ευαγγελισμού λειτουργούσε; To Star έκανε αυτοψία και μίλησε με εργαζόμενους και κατοίκους. Οι περισσότεροι είπαν στη δημοσιογράφο του Star, Κατερίνα Ρίστα, ότι το πιθανότερο είναι ότι θα μπορούσε να αποτραπεί η τραγωδία, αν υπήρχε σταθμάρχης και λειτουργούσε ο πίνακας κυκλοφορίας. Τέμπη: Ακατάλληλα 15 από τα 18 τούνελ των σιδηροδρόμωνO κλειστός σιδηροδρομικός σταθμός του
«Ευαγγελισμού» στη Λάρισα απέχει περίπου 1,5 χλμ. από τον τόπο της τραγωδίας. Αποτελείται από τέσσερα κτίρια. Στο πρώτο υπάρχει ο πίνακας ελέγχου και κάποια βιβλία κυκλοφορίας.Ο κλειστός σιδηροδρομικός σταθμός του «Ευαγγελισμού» στη Λάρισα απέχει περίπου 1,5 χλμ. από τον τόπο της τραγωδίαςΗ κάμερα του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του Star κατέγραψε αποκλειστικές εικόνες. Δείχνουν τα λαμπάκια στον πίνακα ελέγχου κυκλοφορίας ν’ ανάβουν. Σύμφωνα με σταθμάρχες γίνονται εργασίες συντήρησης. Αν ο σταθμός ήταν λειτουργικός, ίσως η μοιραία σύγκρουση να είχε αποφευχθεί.Αποκλειστικές εικόνες Star από τον κλειστό σταθμό του Ευαγγελισμού - Δείχνουν τα λαμπάκια στον πίνακα ελέγχου κυκλοφορίας ν’ ανάβουνΕργαζόμενοι στον ΟΣΕ λένε πως αν υπήρχε σταθμάρχης και δεν υπήρχαν λουκέτα, ίσως να είχε δει το τρένο και να είχε αποτραπεί η τραγωδία.Αποκλειστικό Star: «Σφύριζαν αδιάφορα» για τους κινδύνους στα τρέναΣτο γράφημα, το οποίο επιμελήθηκε το τμήμα γραφικών του Star, ο πρώτος σταθμός μετά τη Λάρισα θα ήταν αυτός του Ευαγγελισμού εάν βέβαια ήταν ανοιχτός. Επίσης φαίνεται η απόσταση των σταθμών από το Παλαιοφάρσαλο μέχρι την Κατερίνη. O πρώτος σταθμός μετά τη Λάρισα θα ήταν αυτός του Ευαγγελισμού εάν βέβαια ήταν ανοιχτός/ γράφημα από το τμήμα γραφικών του Star«Υπάρχει πιθανότητα να μην είχε γίνει το δυστύχημα και υπάρχει πιθανότητα να είχε γίνει. Ο Ευαγγελισμός δε γνωρίζω εάν έχει τοπικό πίνακα» είπε ο προϊστάμενος του κέντρου τηλεδιοίκησης Αθηνών, Νίκος Μπορομπόκας.Τέμπη: Η πρώτη δικαιολογία του σταθμάρχη μετά το δυστύχημα«Θα είχε αποτραπεί η τραγωδία. (σ.σ αν ήταν ανοιχτός ο σταθμός του Ευαγγελισμού. Θα ήταν πολύ πιο οργανωμένα τα πράγματα, νομίζω. Θα μπορούσαν να το σταματήσουν» είπε κάτοικος της περιοχής.Γιατί έκλεισε ο σταθμός του ΕυαγγελισμούΣύμφωνα με τους σταθμάρχες, ο σταθμός του Ευαγγελισμού λειτουργούσε πριν το 2005. Μόλις ήρθε η τηλεδιοίκηση μπήκε λουκέτο. Όμως το 2019, σταμάτησε η τηλεδιοίκηση και παρόλα αυτά ο σταθμός αυτός δε λειτούργησε ποτέ ξανά.«Η αιτία που έκλεισε ήταν μια αερογέφυρα για να κατεβαίνουν οι πεζοί από τα τρένα, που δεν υπήρχε. Ούτε σηματοδότες, ούτε τίποτα» είπε κάτοικος της περιοχής.Τι διαπίστωνε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων στις 24 ΦεβρουαρίουΣτις 24 Φεβρουαρίου, δηλαδή μόλις 4 ημέρες πριν από την τραγωδία στα Τέμπη, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ενέκρινε τη Στρατηγική για την εποπτεία ως το 2025. Ο σχεδιασμός βασίζεται στα ευρήματα των προηγούμενων μηνών.Τέμπη: Έφοδος της ΡΑΣ στον ΟΣΕ - Τα αρχεία που ζήτησε από τους εργαζόμενουςΤι χαρακτηρίζει η Αρχή ως κινδύνους υψηλού επιπέδου; Καταρχάς, τα πολλά συμβάντα εκτροχιασμών μετά από λανθασμένους χειρισμούς και τα επαναλαμβανόμενα τεχνικά προβλήματα στις αλλαγές τροχιάς.Επίσης:σημειώνει ότι είναι κρίσιμη η ανάγκη συντήρησης των σηράγγωνδιαπιστώνει μη συμμόρφωση με υποχρεώσεις παρακολούθησης των συστημάτων ασφάλειαςπαρατηρεί ότι είναι μεγάλος ο αριθμός νεκρών σε δυστυχήματα και πολλά τα ατυχήματα σε ισόπεδες διαβάσειςενώ αναδεικνύει ως βασική αιτία πρόκλησης ατυχημάτων την υπέρβαση των ορίων ταχύτητας από τις αμαξοστοιχίες 
Keywords
Τυχαία Θέματα