Οι πρωτοπόροι της εγχώριας βιομηχανίας μόδας ζουν τη μεγάλη μιζέρια

Είναι οι πρωτοπόροι του lifestyle. Οι επιχειρηματίες εκείνοι που διαπαιδαγώγησαν γενιές και γενιές Ελλήνων -και κυρίως Ελληνίδων- στην ένδυση. Που άνοιγαν τα σύνορα της χώρας σε μεγάλες φίρμες όπως οι Armani, Gucci, Overcame, Canali, Timberland και αγιοποίησαν το εύκολο χρήμα που έρρεε είτε από την ιερή αγελάδα του Ελληνικού Δημοσίου είτε από τα αθρόα
αλλά επί της ουσίας αναξιοποίητα κοινοτικά κονδύλια, είτε φυσικά από την παραοικονομία και το Χρηματιστήριο. Οι businessmen της μόδας, της εγχώριας βιομηχανίας ένδυσης έζησαν τη χώρα μας σε όλη της την πορεία. Και στην έναρξη της πορείας προς τα επάνω και στη μέση κατάσταση της προηγούμενης δεκαετίας και -το χειρότερο- στη σημερινή μίζερη κατάσταση της. Μόνο που αυτή η τελευταία είναι που βρίσκει την άλλοτε glamorous αγορά ένδυσης ανοχύρωτη, έκπληκτη, έως και κεραυνοβολημένη. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως η συρρίκνωση της δαπάνης για ρούχα φτάνει το 40%-50%, με αποτέλεσμα οι απώλειες του κλάδου να είναι προφανείς.Σάκης Χατζηιωάννου: Μετά τον Ρουβά, έκανε μόδα τις επαναδιαπραγματεύσεις ενοικίωνΌλη αυτή η κατάσταση δημιουργεί μια λογική κινητικότητα στην αγορά και στους επιχειρηματίες, με αποτέλεσμα οι λέξεις «αναδιάρθρωση» (στην καλύτερη των περιπτώσεων) αλλά και «λουκέτο» να είναι αυτές που ακούγονται συχνότερα. Δεν ήταν λίγες εκείνες οι εταιρείες που με παρρησία αναγνώρισαν το πρόβλημα. Ήδη από το 2010 ο πρόεδρος της Sprider κ. Σάκης Χατζηιωάννου μιλούσε για ανάγκη επαναδιαπραγμάτευση ενοικίων στα καταστήματα του ομίλου του. Κάποιοι τότε έσπευσαν να μιλήσουν για «επερχόμενη κατάρρευση» του γκρουπ του. Λίγο αργότερα, όμως, ακριβώς οι ίδιοι ήταν που έσπευδαν να κοπιάρουν τον προνοητικό επιχειρηματία, που με την κίνηση αυτή έδωσε ανάσα ζωής στη Sprider. Ο κ. Χατζηιωάννου, λοιπόν, έκανε πρώτος «μόδα» όχι μόνο τα ρούχα με την υπογραφή του Σάκη Ρουβά, αλλά και την τάση για αλλαγή ενός στρεβλού status στις τιμές του real estate, το οποίο πλέον έχει αλλάζει άρδην χάρη στη δική του τόλμη να μιλήσει ξεκάθαρα σε μια περίοδο που οι υπόλοιποι κρύβονταν. Παλεύοντας σε μια δύσκολη αγορά όπως αυτή της ένδυσης, αλλά και της κλωστοϋφαντουργίας, λόγω του βιομηχανικού σκέλους που διατηρεί ο άλλοτε «βασιλιάς της κάλτσας», έχει αποφασίσει πως η περίοδος δεν είναι καλή για ρίσκα και μεγάλες κουβέντες. Χωρίς δισταγμό, συνεχίζει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών. Στο πλαίσιο αυτό, ο όμιλος πρόσφατα προχώρησε στο κλείσιμο τριών καταστημάτων του, καθώς αυτά βρίσκονταν στο κόκκινο, αδυνατώντας να καλύψουν τις λειτουργικές δαπάνες τους, ενώ και οι διαπραγματεύσεις με τους ιδιοκτήτες για την αναπροσαρμογή των μισθωμάτων απέβησαν άκαρπες. Πρόκειται για καταστήματα που βρίσκονται στη Γλυφάδα, στον Ασπρόπυργο και στην Κομοτηνή, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν αποκλείεται η περαιτέρω εκλογίκευση του δικτύου της αλυσίδας μέχρι τη λήξη του έτους. Σημειώνεται ότι η αλυσίδα μετράει σήμερα 113 καταστήματα, ενώ βασική της μέριμνα αποτελεί ο τερματισμός της λειτουργίας των σημείων που δεν αποφέρουν τα αναμενόμενα. Πάντως, βασική πρ
Keywords
Τυχαία Θέματα