Τζένη Μαρκέτου : κατέστρεψαν σημαντικό έργο της στην Πλατεία Κοτζιά

Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης ανακοίνωσε με λύπη του τον βανδαλισμό και την καταστροφή του έργου red Sky Walkers της καλλιτέχνιδος Τζένης Μαρκέτου.Η Δ/ντρια του ΕΜΣΤ κ. Άννα Καφέτση δήλωσε για την καταστροφή του έργου:«Στήθηκε χθες Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου στην Πλατεία Κοτζιά μπροστά από το Δημαρχιακό Μέγαρο η μεγάλη εγκατάσταση Red Eyed Sky Walkers της Τζένης Μαρκέτου.
Το σημαντικό αυτό έργο που ανήκει στη συλλογή του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης αποτελείτο από 99 μετεωρολογικά κόκκινα μπαλόνια και μικρές ασύρματες βίντεο κάμερες τοποθετημένες ανάμεσά τους, που πρόβαλλαν σε πραγματικό χρόνο τις εικόνες στο εσωτερικό ενός γειτονικού καφενείου.Ήδη από την πρώτες ώρες του στησίματος, μόλις τα τεράστια κόκκινα μπαλόνια άρχισαν να φουσκώνουν και να υψώνονται στον ουρανό αλλάζοντας την όψη της πολυσύχναστης αυτής πλατείας, η παρουσία του έργου βρήκε μια πρωτοφανή ενθουσιώδη υποδοχή από τους περαστικούς και ξένους επισκέπτες της πρωτεύουσας, που έπαιζαν, χαίρονταν και φωτογραφίζονταν μαζί του.Σήμερα το πρωί το έργο δεν υπάρχει μετά από νυχτερινό βανδαλισμό. Απέμειναν μόνο οι σάκοι με την άμμο που το κρατούσαν στο έδαφος. Ήταν ένα ποίημα που κράτησε λίγες ώρες…Οι καιροί είναι δύσκολοι για όλους και για τη χώρα μας αλλά αυτός είναι ένας λόγος παραπάνω για να μη το βάλουμε κάτω. Τέχνη και παιδεία είναι τα μόνα μας όπλα. To EΜΣΤ θα συνεχίσει με όλες του τις δυνάμεις σ΄ αυτή την προσπάθεια.».Η Τζένη Μαρκέτου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1954 και ζει στη Νέα Υόρκη. Στο έργο της χρησιμοποιεί τις βιντεοεγκαταστάσεις, το διαδίκτυο, την περφόρμανς, τη φωτογραφία και τον δημόσιο διάλογο για να διερευνήσει την πολιτισμική και κοινωνική σχέση ανάμεσα στην τέχνη και τη τεχνολογία. Η Μαρκέτου έχει πραγματοποιήσει πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις ανά τον κόσμο. Σπούδασε φωτογραφία και time-based art και πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Ινστιτούτο Πρατ της Νέας Υόρκης.Το έργο Red Εyed Sky Walkers είναι μια εγκατάσταση που παρουσιάζεται στο περιστύλιο του κτιρίου του Ωδείου Αθηνών και στην Αίθουσα Νέων Έργων του μουσείου, και προσκαλεί τον θεατή να μπει σε διάλογο με το έργο. Ο επισκέπτης θα συναντήσει 99 κόκκινα μετεωρολογικά μπαλόνια στην είσοδο του μουσείου, στα εννέα από τα οποία είναι τοποθετημένες μικρές ασύρματες βίντεο κάμερες. Οι κάμερες καταγράφουν την κίνηση των περαστικών και τις δραστηριότητες των ανθρώπων που συχνάζουν στο χώρο. Το οπτικό υλικό που προκύπτει, προβάλλεται σε πραγματικό χρόνο στο Project Room. Στο έργο αυτό ο θεατής είναι αντικείμενο παρακολούθησης αλλά συγχρόνως και παρατηρητής, αφού μπαίνοντας στο μουσείο συνειδητοποιεί ότι γίνεται ο ίδιος κοινωνός της πληροφορίας. Η καλλιτέχνις συνδυάζει τις εναέριες εικόνες που έχουν καταγραφεί, με έτοιμο υλικό που παραλαμβάνει από τη δεξαμενή του you tube και άλλων πηγών του διαδικτύου. Η επαναχρησιμοποίηση και η μίξη του υλικού, δημιουργεί ένα έργο μη γραμμικό, με πολλαπλές αναγνώσεις, που έχει ως στόχο όχι μια απλή καταγραφή αλλά τη δημιουργία μιας οπτικής αφήγησης η οποία εκτείνεται πέ
Keywords
Αναζητήσεις
konstantina marketou
Τυχαία Θέματα