Οχτώ στους δέκα Έλληνες «κουρεύουν» τα έξοδα τους

Σε «κούρεμα» των εξόδων τους προχωρούν οι Έλληνες σύμφωνα με έρευνα της Boston Consulting Group που δείχνει μεγάλες αλλαγές στην ψυχολογία των Ελλήνων καταναλωτών. Αίσθηση προκαλεί ότι το 85% των καταναλωτών δήλωσε ότι θα μειώσει τις δαπάνες του τους επόμενους μήνες, ποσοστό αυξημένοκατά 32 ποσοστιαίες μονάδες από αντίστοιχη έρευνα που είχε γίνει επτά μήνες πριν την τελευταία έρευνα. Σημειώνεται δε, ότι ποσοστό 18% των καταναλωτών δηλώνει ότι έχει μεταφέρει τις καταθέσεις
στο εξωτερικό ενώ σε ότι αφορά στην κατανάλωση, μόλις το 24% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα αγοράσει ελληνικά προϊόντα διότι θεωρεί τις τιμές υψηλότερες από αυτές που μπορεί να ανταποκριθεί, ποσοστό ιδιαίτερα μειωμένο αν αναλογιστεί κανείς ότι ποσοστό 12% των Ελλήνων δήλωσαν ότι δεν θα στραφούν στην αγορά ελληνικών προϊόντων.

Από την έρευνα προκύπτει ότι το 65% των Ελλήνων βρίσκεται σε οικονομικό πρόβλημα, ενώ το 56% νοιώθει ανασφάλεια. Την ίδια ώρα έχει διπλασιαστεί το ποσοστό των Ελλήνων που απάντησαν ότι φοβούνται ότι θα χάσουν τη δουλειά τους, το επόμενο διάστημα.

Σύμφωνα με την έρευνα:
Το 85% των ερωτηθέντων απάντησε ότι οι δαπάνες τους επόμενους 12 μήνες θα μειωθούν σε ποσοστό 32% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2011
Οικονομικό πρόβλημα αντιμετωπίζει το 29% από 15%
Εργασιακή ανασφάλεια αισθάνεται το 45% από 24% το πρώτο τρίμηνο του 2011.
Σε ότι αφορά στις καταθέσεις, το 18% του δείγματος δήλωσε ότι μετέφερε ήδη μέρος ή όλες τις καταθέσεις του στο εξωτερικό, σε αντίθεση με το 49% που δεν σκέφτεται να κάνει κάτι τέτοιο. Μόνο το 7% δήλωσε ότι τοποθέτησε τα χρήματά τους σε ασφαλέστερες επενδύσεις, ενώ η πλειοψηφία, δηλαδή το 64%, δεν σκέφτεται να προχωρήσει σε κάτι αντίστοιχο.

Η αποταμίευση έχει ήδη ενταχθεί στην ψυχολογία του Έλληνα καταναλωτή με το 23% να δηλώνει ότι έχει ήδη αποταμιεύσει για το μέλλον, ενώ το 25% σκέφτεται να το κάνει. Σχετικά μεγάλο είναι και το ποσοστό 36% εκείνων που απάντησε ότι η αποταμίευση δεν είναι στα σχέδιά του.
8 στους 10 ερωτηθέντες πιστεύει ότι η οικονομική δυσπραγία επηρεάζει όλους τους Έλληνες και τους ίδιους προσωπικά και δεν αφορά μόνο σε κρίση στα χρέη της Κυβέρνησης, των Τραπεζών και των αγορών.
Το 73% του δείγματος δήλωσε ότι έχει αποδεχθεί πλήρως την ιδέα ότι θα πρέπει να καταναλώνει λιγότερο από ότι τα παλαιότερα χρόνια, ενώ το 94% απάντησε ότι θα αναβάλει τις μεγάλες αγορές που δεν επείγουν.

9 στους 10 δήλωσαν ότι θα περικόψει σημαντικά τα έξοδα σε προϊόντα, που δεν αποτελούν είδη πρώτης ανάγκης
Το 78% δήλωσε ότι θα καταναλώνει πιο συχνά από μαγαζιά που κάνουν εκπτώσεις. Αντίστοιχο είναι το ποσοστό που θα αφιέρωνε περισσότερο χρόνο αναζητώντας καλύτερες τιμές.
Το 24% απάντησε ότι δεν θα αλλάξει τις καταναλωτικές τους συνήθειες, ενώ ποσοστό 3% δήλωσε ότι θα καταναλώνει περισσότερο από παλιά.
Οι παιδικές τροφές και τα φρέσκα προϊόντα είναι πιο ανθεκτικά στην κρίση και το 10% των ερωτηθέντων δήλωσε προετοιμασμένο να δαπανήσει περισσότερα χρήματα για να
Keywords
Τυχαία Θέματα