Τι πρέπει να γνωρίζουν οι επιβάτες των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών


Μάθετε τα δικαιώματά σας!Τα δικαιώματα των επιβατών των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών επαναφέρει στο προσκήνιο το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕ.Π.ΚΑ.), λίγες ημέρες μετά την έναρξη της φετινής καλοκαιρινής περιόδου και ενόψει των πρώτων εκδρομικών αποδράσεων.

Α. Ο μεταφορέας πρέπει να παρέχει τη θέση ή την καμπίνα στο συγκεκριμένο πλοίο και ταξίδι, που αναγράφεται, στο εισιτήριο. Σε περίπτωση, που
δεν μπορεί να τα παράσχει, ο επιβάτης δικαιούται:

-Να ακυρώσει το εισιτήριό του και να του επιστραφεί ο ναύλος, καθώς και να του δοθεί αποζημίωση ίση με το διπλάσιο του ναύλου.

-Να ταξιδέψει σε θέση κατώτερη από αυτήν που πλήρωσε, λαμβάνοντας αποζημίωση το διπλάσιο της διαφοράς των δυο ναύλων.

-Να ζητήσει να ταξιδέψει σε θέση ανώτερη από αυτήν που πλήρωσε, καταβάλλοντας το μισό της διαφοράς των δύο ναύλων. Εάν, όμως, ο μεταφορέας από μόνος του, του προσφέρει ανώτερη θέση, τότε, δεν δικαιούται να εισπράξει τη διαφορά.

Β. Εάν θελήσει ο επιβάτης να ακυρώσει το εισιτήριό του, δικαιούται, εφόσον επιστρέψει το σώμα:

-Επιστροφή του μισού ναύλου και όλων των κρατήσεων υπέρ τρίτων και του ΦΠΑ, εάν η ακύρωση γίνει 12 ώρες, πριν τον προγραμματισμένο απόπλου.

-Επιστροφή του 75% του ναύλου και όλων των κρατήσεων υπέρ τρίτων και του ΦΠΑ, εάν η ακύρωση γίνει 7 ημέρες, πριν τον προγραμματισμένο απόπλου.

-Επιστροφή ολόκληρου του ναύλου και όλων των κρατήσεων υπέρ τρίτων και του ΦΠΑ, εάν η ακύρωση γίνει 14 ημέρες, πριν τον προγραμματισμένο απόπλου. Επίσης, δικαιούται τα ίδια, ανεξάρτητα, από το χρόνο ακύρωσης, όταν υπάρχουν λόγοι ανωτέρας βίας ή υγείας, οι οποίοι αποδεικνύονται, εγγράφως.

-Να τροποποιήσει το εισιτήριό του, για το ίδιο ή άλλο δρομολόγιο, εφόσον υπάρχουν θέσεις, χωρίς, όμως, να δικαιούται επιστροφή πιθανής διαφοράς ναύλων, εφόσον ζητήσει την αλλαγή 24 ώρες, πριν τον προγραμματισμένο απόπλου.

Για να ισχύουν τα παραπάνω, πρέπει να ενημερώσει γραπτώς τον εκδότη των εισιτηρίων. Για να επιστρέψει ή να αλλάξει το εισιτήριό του, πρέπει να απευθυνθεί στον εκδότη ή στο ναυτικό πράκτορα του μεταφορέα ή στον εκπρόσωπο του.

Γ. Τα άτομα με αναπηρία άνω του 80%, δικαιούνται έκπτωση 50% επί του ναύλου. Η ίδια έκπτωση χορηγείται στο συνοδό του ανάπηρου, καθώς και στο αναπηρικό όχημα.

Δ. Υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς χειραποσκευών μέχρι 50 κιλά. Για επιπλέον βάρος, ο ταξιδιώτης πληρώνει επιπλέον ναύλο. Τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα δεν πληρώνουν για επιπλέον βάρος, εάν αυτό προέρχεται από τον εξοπλισμό, που διευκολύνει την κίνησή τους.

Ο μεταφορέας ευθύνεται για πιθανή φθορά, απώλεια των αποσκευών, μόνο εάν ο επιβάτης τις έχει παραδώσει για φύλαξη και έχει λάβει τη σχετική απόδειξη.

Ε. Αν το πλοίο καθυστερήσει να αποπλεύσει από υπαιτιότητα του μεταφορέα (βλάβη ή ζημιά), ο ταξιδιώτης μπορεί:

-Ή να ακυρώσει το εισιτήριό του και να του επιστραφεί όλο το αντίτιμο.

-Ή να μείνει στο πλοίο και να
Keywords
Τυχαία Θέματα