DACIA: Η ιστορία της ρουμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας

Συναισθηματικά δεμένος με την ρουμανική φίρμα - από τα πρώτα αυτοκίνητα που είχα στην κατοχή μου ήταν ένα Dacia 1.200 TL (αντίγραφο του Renault 12) -  που εδώ και μερικά χρόνια έχει αποποιηθεί το...κακό της παρελθόν σας παρουυσιάζω ένα σύντομο ιστορικό της εταιρείας:

Η Αρχή
Οι εργασίες κατασκευής για το εργοστάσιο Mioveni άρχισαν το 1966. Μετά την υπογραφή παραχώρησης άδειας μεταξύ της Renault
και της ρουμανικής πολιτείας το 1968, το εργοστάσιο ξεκίνησε την παραγωγή του μοντέλου Dacia 1100 με τις προδιαγραφές του Renault 8, που ακολουθήθηκε από την κατασκευή του μοντέλου Dacia 1300 το 1969 με τις προδιαγραφές του Renault 12.
Μεταξύ 1970-1980 η Dacia ανέπτυξε μια ολoκληρωμένη σειρά μοντέλων, που περιελάμβανε αρκετούς τύπους επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων. Ξεκινώντας από το 1978, η Automobile Dacia συνεχίζει την παραγωγή, σε ανεξάρτητη βάση, οχημάτων που βασίζονται στην σειρά μοντέλων Renault 12. Το 1995 σηματοδοτεί την έναρξη παραγωγής του μοντέλου Dacia Nova που βασίζεται σε 100%...
ρουμανικό σχεδιασμό. Το 1998, χρονιά της επετείου των 30 χρόνων από την παραγωγή του πρώτου Dacia, το όχημα με τον αριθμό 2.000.000 βγήκε από το εργοστάσιο. Την ίδια χρονιά η εταιρεία απέκτησε την πιστοποίηση ISO 9001.

1966 Κατασκευή του εργοστάσιου αυτοκινήτων Mioveni. 1968 Υπογραφή παραχώρησης άδειας κατασκευής μεταξύ Dacia και Renault.Λανσάρισμα του Dacia 1100 ( με τις προδιαγραφές του Renault 8).1969 Λανσάρισμα του Dacia 1300 ( με τις προδιαγραφές του Renault 12).1973 Λανσάρισμα του Dacia 1300 Station-wagon.1975 Λανσάρισμα του Dacia 1302 Pick-Up1978 Τερματισμός της άδειας παραχώρησης κατασκευής.1987 Λανσάρισμα του Dacia 13201991 Λανσάρισμα του Dacia 1325 Liberta.1992 Λανσάρισμα των Dacia 1307 και 1309 με διπλή καμπίνα.1995 Λανσάρισμα του Dacia Nova , του πρώτου αυτοκινήτου με 100% ρουμανικό σχεδιασμό.1998 Απόκτηση της πιστοποίησης ISO 9001Κατασκευή του οχήματος no. 2.000.000
Η Dacia και η Renault – μαζί για παραπάνω από 35 χρόνια.
Η συμφωνία ιδιωτικοποίησης υπογράφτηκε στις 2 Ιουλίου του 1999. Από εκείνη την ημερομηνία η Dacia έγινε και επισήμως μέλος του γκρουπ Renault, έχοντας ως κύρια αποστολή της την υποστήριξη της ανάπτυξης του γκρουπ σε ανερχόμενες αγορές.Το έτος 2000 έγινε το λανσάρισμα του μοντέλου Dacia Super Nova, του πρώτου απτού αποτελέσματος της γαλλορουμανικής συνεργασίας: ενός οχήματος που χρησιμοποιούσε κινητήρα και κιβώτιο ταχυτήτων της Renault. Η σειρά επαγγελματικών οχημάτων εξοπλισμένων με κινητήρες diesel της Renault λανσαρίστηκε τον Νοέμβριο του 2002.
Το μοντέλο Dacia Solenza λανσαρίστηκε τον Απρίλιο του 2003, αρχικά η έκδοση 1.4 MPI, και αργότερα , τον Σεπτέμβριο του 2003 η diesel έκδοση 1.9D. Το έτος 2004 έγινε το λανσάρισμα του μοντέλου Dacia Logan σε δύο εκδόσεις κινητήρα του: 1.4 MPI και 1.6MPI. Το 2005 σηματοδοτήθηκε από τα εγκαίνια του Κέντρου Εξαγωγών CKD (ILN) και το λανσάρισμα της τρίτης έκδοσης του μοντέλου Dacia Logan με κινητήρα 1.5dCi. Χάρη στο μοντέλο Logan,
Keywords
Τυχαία Θέματα