Mercedes-Benz: Ημερομηνίες σταθμοί για την εταιρεία κατασκευής πολυτελών οχημάτων


Η Mercedes-Benz είναι γερμανική εταιρία κατασκευής πολυτελών επιβατικών αυτοκινήτων, καθώς και φορτηγών. Παλαιότερα, η εταιρία ονομαζόταν επίσημα Daimler-Benz AG και το Mercedes ήταν μόνο το όνομα των αυτοκινήτων της. Ιδρύθηκε στην σημερινή της μορφή το 1926, με την ένωση των εταιριών Daimler-Motoren-Gesellschaft και Benz & Cie.
Στην Ελλάδα κατασκεύαζε λεωφορεία Mercedes-Benz
η εταιρία Βιαμάξ. Το 1982 ιδρύθηκε η Mercedes-Benz Ελλάς, η οποία είναι κατά ποσοστό 100% θυγατρική της αντίστοιχης γερμανικής.
Η Daimler AG, όπως ονομάζεται σήμερα η μητρική εταιρία είναι η μεγαλύτερη ...παραγωγός εταιρία φορτηγών παγκοσμίως και η δεύτερη μεγαλύτερη παραγωγός εταιρία πολυτελών αυτοκινήτων.

Οι κυριότεροι ανταγωνιστές της είναι οι BMW, Audi, Lexus, ενώ ειδικότερα στις ΗΠΑ είναι οι Cadillac και Lincoln.
Η Mercedes-Benz παραδοσιακά θεωρείται ως μία από τις εταιρίες που δίνουν πρώτη προτεραιότητα στην ασφάλεια των επιβατών. Οι κυριότεροι ιστορικοί σταθμοί της στον τομέα αυτό (κατά κανόνα και καινοτομίες της εταιρίας αν και ορισμένα από τα παρακάτω δεν πρωτοεμφανίστηκαν παγκοσμίως σε μοντέλα της Mercedes-Benz, αλλά συνήθως πανευρωπαϊκά, παρά κάποιες ανακριβείς αναφορές σε ορισμένα διαφημιστικά έντυπα) είναι οι εξής:
* 1924: To πρώτο παγκοσμίως αυτοκίνητο με φρένα και στους 4 τροχούς.* 1951: Πλήρης «κλωβός ασφαλείας», σε συνδυασμό και με τη «ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης» στο εμπρός και πίσω μέρος του οχήματος. Αυτό σημαίνει ότι οι επιβάτες προστατεύονται από ένα εξαιρετικά ανθεκτικό πλαίσιο και ότι η ενέργεια της σύγκρουσης απορροφάται μέσω της καταστροφής μόνο του μπροστινού (και του πίσω) τμήματος του αυτοκινήτου και όχι και της καμπίνας επιβατών. Μάλιστα η Mercedes-Benz ήταν η πρώτη παγκοσμίως εταιρία που καθιέρωσε δοκιμές πρόσκρουσης για την εξασφάλιση αυτής της «ζώνης» όχι μόνο στο μπροστινό μέρος του σασί, αλλά και στο πίσω μέρος.* 1972: Απομάκρυνση της δεξαμενής καυσίμων από το πίσω άκρο του αμαξώματος και τοποθέτησή της πάνω από τον πίσω άξονα, μειώνοντας έτσι τις πιθανότητες να εκραγεί σε οπίσθια πρόσκρουση και να αρπάξει φωτιά το αυτοκίνητο (ωστόσο στο Citroën DS, πολύ παλαιότερα, είχε ήδη τοποθετηθεί μπροστά από τον πίσω άξονα και προς το κέντρο του αμαξώματος.)* 1978 / Δεκέμβριος: ABS (Anti-lock Braking System / Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος Τροχών) και στους 4 τροχούς (το πρώτο σε ευρωπαϊκό μοντέλο - στις ΗΠΑ είχε πρωτοεισαχθεί από την Chrysler, υπό το όνομα «Sure Brake», στο Imperial του 1971. Επίσης, η General Motors εισήγαγε την ίδια σεζόν σε όλες τις πισωκίνητες Cadillac το «Trackmaster», το οποίο όμως ενεργούσε μόνο στους πίσω τροχούς.* 1980 / Δεκέμβριος: Αερόσακος οδηγού, μαζί με πυροτεχνικούς προεντατήρες και σύστημα περιορισμού δύναμης για τις μπροστινές ζώνες ασφαλείας (μεταξύ 1974 και 1976 προσφέρονταν προαιρετικοί αερόσακοι οδηγού / συνοδηγού σε κάποια πολυτελή μοντέλα των Cadillac, Buick και Oldsmobile. Ωστόσο, το κοινό τότε δεν έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την πατέντα αυτή και ελάχιστα αυτοκίνη
Keywords
Τυχαία Θέματα