Η γκουρού του Facebook

19:05 12/10/2012 - Πηγή: 24wro
Την ονομάζουν Lady Facebook και όχι άδικα...
Η Σέριλ Σάντμπεργκ, η Νο 2 στην ιεραρχία του Facebook μετά τον ιδρυτή του Μαρκ Ζούκερμπεργκ...

βρίσκεται πίσω από την παγκόσμια επιτυχία του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου. Η δυναμική Αμερικανίδα κατάφερε να μετατρέψει ένα εντυπωσιακό κοινωνικό πείραμα σε μια εύρωστη, εστιασμένη και άκρως κερδοφόρα επιχείρηση.

Η χαρισματική
και δυναμική αυτή γυναίκα κέρδισε το πιο σημαντικό στοίχημα της ζωής της και θα μπορέσει να απολαύσει σύντομα τους καρπούς των κόπων της. Τον Απρίλιο, όταν το Facebook θα μπει στο χρηματιστήριο, η Σέριλ Σάντμπεργκ θα γίνει δισεκατομμυριούχος και μία από τις πιο πλούσιες αυτοδημιούργητες γυναίκες στον κόσμο, μιας και στην κατοχή της έχει ήδη 1,9 εκατομμύριο μετοχές του κοινωνικού δικτύου, όπως δημοσιεύει η Espresso της Κυριακής.

Η γεννημένη στην Ουάσινγκτον πριν από σαράντα τρία χρόνια μάνατζερ εντάχθηκε στο Facebook το 2008, αφού πρώτα παραιτήθηκε από τη θέση τής αντιπροέδρου του Google. Με τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ γνωρίστηκε το 2007 σε ένα πάρτι την παραμονή των Χριστουγέννων και μετά στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός. Εκείνο το διάστημα, τη «φλέρταρε» και η εφημερίδα «Washington Post», οι εκδότες της οποίας ήθελαν να της αναθέσουν το πέρασμα στην εποχή της ηλεκτρονικής έκδοσης της εφημερίδας μέσω συνδρομών. Ο 23χρονος όμως ιδρυτής του Facebook την έπεισε να τον προτιμήσει και της πρόσφερε 300.000 δολάρια ετήσιο μισθό και μεγάλο ετήσιο μπόνους σε μετοχές.

Το πλούσιο βιογραφικό της Σέριλ Σάντμπεργκ ήταν όμως ήδη γνωστό στον επιχειρηματικό κόσμο. Με πτυχίο και μεταπτυχιακό στο Χάρβαρντ, η νεαρή οικονομολόγος τράβηξε την προσοχή του καθηγητή της, του οικονομολόγου Λόρενς Σάμερς, ο οποίος της πρότεινε να εργαστεί μαζί του στην Παγκόσμια Τράπεζα και όταν έγινε υπουργός Οικονομικών επί δεύτερης προεδρίας του Μπιλ Κλίντονν την τοποθέτησε επικεφαλής του προσωπικού του.

Οταν η Σάντμπεργκ ανέλαβε τη νέα θέση της στο Facebook, έβαλε στόχο να φέρει διαφημίσεις σε μια εποχή που δύσκολα οι εταιρείες αποφάσιζαν να διαφημίσουν τα προϊόντα τους στο Διαδίκτυο. Προσπάθησε και τα κατάφερε. Οι χρήστες δεν διαμαρτυρήθηκαν με τον τρόπο που εμφανίζονταν τα διαφημιστικά και πολλές εταιρείες, όπως η Procter & Gamble, τόλμησαν να διαφημίσουν τα νέα προϊόντα τους πρώτα στο Facebook και μετά στην τηλεόραση.

Ομως, η Σάντμπεργκ δεν περιορίστηκε στις διαφημίσεις. Θέλησε επίσης να ενισχύσει την εταιρεία με ταλαντούχους ανθρώπους. Μόνο που εξόργισε τους πρώην εργοδότες της στο Google, επειδή πήρε πολλά στελέχη και από εκεί. Οι κινήσεις που έκανε ήταν εξαιρετικές και από 70 εκατομμύρια που ήταν οι χρήστες της κοινωνικής δικτύωσης το 2008 βοήθησε με την πολιτική της να ανέβουν στα 300 εκατομμύρια. Σήμερα, ο Ζούκερμπεργκ απασχολεί 2.500 άτομα, κάνει τζίρο 3,7 δισεκατομμύρια και έχει καθαρά κέρδη ένα δισεκατομμύριο δολάρια. Στην ιλιγγιώδη αυτή ανάπτυξη μεγάλο ρόλο έχει παίξει και πάλι η διορατικότητα και η επιχειρηματικότητα της Σέριλ Σάντε
Keywords
Τυχαία Θέματα