Ηλεκτρονικά τιμολόγια: Τι κερδίζουν επιχειρήσεις και κράτος

06:53 30/5/2012 - Πηγή: 24wro

Οφέλη 1 δισ. ευρώ ετησίως από τη χρήση του ηλεκτρονικού τιμολογίου μπορούν να έχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις...

Aπαλλαγή των επιχειρήσεων από σημαντικά διοικητικά βάρη, αυτοματοποίηση των διαδικασιών συναλλαγής και δραστική μείωση του οικονομικού κόστους, είναι μερικά από τα οφέλη της ηλεκτρονικής τιμολόγησης που εφαρμόζεται στη χώρα μας.
Σύμφωνα με συνέντευξη του διευθυντή του ερευνητικού κέντρου για το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Γεώργιο Ι. Δουκίδη στην εφημερίδα Ισοτιμία, μέσα
από την ηλεκτρονική τιμολόγηση το ποσό που μπορεί εξοικονομηθεί για τις ελληνικές επιχειρήσεις, εκτιμάται ότι ξεπερνάει το 1 δισ. ευρώ ετησίως, ενώ μέχρι τις αρχές του 2013 η αύξηση των η-τιμολογίων που διακινούνται στην Ελλάδα θα αγγίξει το 20% με 25%.
* κ. Δουκίδη, όντας διευθυντής του ερευνητικού κέντρου για το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Eltrun (www.eltrun.gr) έχετε ασχοληθεί με αρκετές εκφάνσεις του. Αναφορικά με την Ηλεκτρονική Τιμολόγηση, για την οποία υπάρχει και σχετική ανάρτηση, πώς βλέπετε να εφαρμόζεται στη χώρα μας;
Η ηλεκτρονική τιμολόγηση στην Ελλάδα ξεκίνησε πριν από περίπου 10 χρόνια στο λιανεμπόριο τροφίμων (σούπερ μάρκετ) στις συναλλαγές τους με τους προμηθευτές για να διαχειρίζονται αποδοτικά τα χιλιάδες τιμολόγια που αντάλλασσαν.
Άρα ήταν μια επιχειρηματική ανάγκη που βοήθησε αρχικά η τεχνολογία EDI και μετά το Διαδίκτυο. Βέβαια την πρώτη πρόταση για υιοθέτηση του η-τιμολογίου το Εργαστήριό μας την είχε καταθέσει το 1992. Με την πολύ πρωτοποριακή ΠΟΛ 1049/2006 του Υπουργείου Οικονομικών, θεσμοθετήθηκε και επίσημα η δυνατότητα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και επέτρεψε σταδιακά την εξάπλωσή της σε μεγάλο εύρος ελληνικών επιχειρήσεων.
Σε επίπεδο ωριμότητας βρισκόμαστε στο μέσο όρο της Ευρώπης, αφού το 5% των τιμολογίων Β-Β στην Ελλάδα ανταλλάσσεται ηλεκτρονικά. Αν εναρμονιστούν όλοι οι εμπλεκόμενοι (κλαδικοί φορείς, Δημόσιο, service providers κ.λπ.), τότε νομίζω ότι θα επιτύχουμε τον στρατηγικό ευρωπαϊκό στόχο, όπου για το 2020 η ηλεκτρονική τιμολόγηση θα καταστεί ο κυρίαρχος τρόπος τιμολόγησης στην Ε.Ε. Είναι από τις λίγες φορές που μπορεί να επιτύχει τέτοιο στρατηγικό στόχο η Ελλάδα, αλλά έχουμε και την τεχνογνωσία και τη σχετική ζήτηση.
* Ποιες εταιρείες μπορούν να εφαρμόσουν ηλεκτρονική τιμολόγηση; Είναι δηλαδή, «προνόμιο» των μεγάλων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας ή μπορούν να την εφαρμόσουν και μικρότερες επιχειρήσεις;
Οι μεγάλες εταιρείες ξεκίνησαν πρώτες το ηλεκτρονικό τιμολόγιο πριν χρόνια. Αυτή την στιγμή όμως υπάρχουν περίπου 4000 ελληνικές επιχειρήσεις που εφαρμόζουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση, οι περισσότερες εκ των οποίων είναι τυπικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αυτό συμβαίνει είτε γιατί ένας μεγάλος εμπορικός εταίρος (π.χ. λιανεμπορική εταιρεία) «επιβάλλει» αυτό τον τρόπο συνεργασίας ή γιατί η τυπική εταιρεία καταλαβαίνει τη στρατηγική σημασία της εφαρμογής αυτής και την υλοποιεί, αξιοποιώντας εξωτερικούς συμβούλ
Keywords
Τυχαία Θέματα