Καταρρέει και το τελευταίο άλλοθι του Άκη...

04:17 14/2/2012 - Πηγή: 24wro

Καταρρίπτεται, σύμφωνα με τα έγγραφα που αποκάλυψε η Real news, το βασικό επιχείρημα του Ακη Τσοχατζόπουλου, πως η ...

προμήθεια των γερμανικών υποβρυχίων ήταν μονόδρομος για τη χώρα μας.

Βάσει δύο ενημερωτικών - εισηγητικών σημειωμάτων, του... ότε γενικού γραμματέα Εξοπλισμών Γιάννη Σμπώκου, τον Φεβρουάριο του 1998, και της Διεύθυνσης Εξοπλισμών του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, με ημερομηνία 20
Αυγούστου 1997, υπήρχε προσφορά για 4 βρετανικά υποβρύχια τύπου UPHOLDER σε άριστη κατάσταση, όπως αναφέρεται στο έγγραφο του ΓΕΝ, τα οποία το βρετανικό ναυτικό πωλούσε σε συμφέρουσα τιμή, λόγω αλλαγής στη ναυτική στρατηγική της Βρετανίας:

«Η γενική κατάσταση των Υ/Β εκτιμάται από πολύ καλή έως άριστη η ποιότητα κατασκευής θεωρείται υψηλή το κόστος πρόσκτησης είναι ιδιαίτερα χαμηλό, 185 δισ. δρχ., με πιθανότητα μειώσεώς του, ενώ ο χρόνος παράδοσης είναι ιδιαίτερα μικρός -1,5 έως 3 χρόνια- σε αντίθεση με τη ναυπήγηση των νέων, που θα απαιτήσει 6 με 7 χρόνια περίπου...».

Παρότι στο εν λόγω έγγραφο επισημαίνονται και μειονεκτήματα που παρουσιάζουν τα βρετανικά υποβρύχια, όπως σημειώνεται: «Παρά τα ανωτέρω μειονεκτήματα, πρόθεση του ΓΕΝ είναι να διατηρηθεί το ενδιαφέρον του Πολεμικού Ναυτικού για τα Υ/Β τύπου UPHOLDER, προκειμένου αυτά να συνεξεταστούν με τις προσφορές για τη ναυπήγηση νέων υποβρυχίων...».

Υπέρ της απόκτησης των βρετανικών υποβρυχίων ήταν και ο τότε γ.γ. Εξοπλισμών Γ. Σμπώκος, όπως φαίνεται από το έγγραφο-σχόλιο που καταθέτει στις 17 Φεβρουαρίου 1998.

«Προφήτης»

Ο Γ. Σμπώκος εξ αυτού αποδεικνύεται και προφητικός: «Η απόκτηση των 4 υποβρυχίων UPHOLDER αποτελεί μοναδική ευκαιρία γρήγορης ενίσχυσης των δυνατοτήτων υποβρύχιου αγώνα του Πολεμικού Ναυτικού και κάλυψης πιεστικών αναγκών για τα προσεχή 8 χρόνια η προετοιμασία, διενέργεια και κατακύρωση διαγωνισμού για την πρόσκτηση του μελλοντικού τύπου Υ/Β του Πολεμικού Ναυτικού θα απαιτήσει τουλάχιστον 26 μήνες, με αφετηρία την αρχική έγκριση προμήθειας. Η ναυπήγηση, οι έλεγχοι και δοκιμές και οι διαδικασίες επιχειρησιακής ένταξης του πρώτου Υ/Β θα απαιτήσουν συνολικά τουλάχιστον 56 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Ετσι, με τις καλύτερες προϋποθέσεις, το πρώτο νέο Υ/Β θα είναι επιχειρησιακό στις αρχές του 2005, το δεύτερο στα μέσα ή στο τέλος του 2007 και το τρίτο στα μέσα ή στο τέλος του 2009.

Το διάστημα των 7 χρόνων μέχρι την επιχειρησιακή ένταξη του πρώτου νέου Υ/Β αποτελεί το αισιόδοξο σενάριο, αν ληφθούν υπόψη η δυσκολία του διαγωνισμού λόγω πολυπλοκότητας και μεγάλου οικονομικού μεγέθους (ουσιαστικά πρόκειται για προμήθεια άνω των 300 δισ. δρχ. - 4 νέα Υ/Β μέχρι το 2010) και το ενδεχόμενο έναρξης ναυπήγησης λόγω πιθανής εκτέλεσης προηγούμενης παραγγελίας».

Αξιόμαχα έως το 2020

Σύμφωνα με τον γ.γ. Εξοπλισμών, σε αυτό το κρίσιμο διάστημα των 7-8 ετών ο μόνος τρόπος κάλυψης των πιεστικών αναγκών σε υποβρύχια είναι η γρήγορη αγορά μεταχειρισμένων: «Τα 4 UPHOLDER, επειδή είνα
Keywords
Τυχαία Θέματα