Οι πρωταγωνιστές της διαφημιστικής δαπάνης το 2011...

12:53 1/2/2012 - Πηγή: 24wro
Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας παρέμειναν και το 2011 ο μεγαλύτερος διαφημιζόμενος στα ΜΜΕ, επενδύοντας στην...
ευρεία προβολή των υπηρεσιών τους από τα Μέσα, ακόμα και κατά την περίοδο της... οικονομικής κρίσης, ακολουθώντας τους κανόνες του μάρκετινγκ.

Με δαπάνη που ξεπέρασε τα 97,36 εκατ. ευρώ, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας αποτελούν όχι μόνο τον πρώτο διαφημιζόμενο, αλλά και τον ισχυρότερο, αφού το δαπανηθέν ποσό αντιστοιχεί στο 6,11% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης στα Μέσα για το 2011,
ενώ είναι μειωμένο κατά 9,12% έναντι του 2010.

Η κινητή τηλεφωνία καθώς και η δεύτερη κατά σειρά κατηγορία, όσον αφορά το ύψος της διαφημιστικής δαπάνης του 2011, οι οικονομικοί Οργανισμοί, είναι οι μόνες δυο κατηγορίες με μερίδιο υψηλότερο του 5%. Το μερίδιο των οικονομικών Οργανισμών ανέρχεται σε 5,83% του συνόλου, με το σχετικό ποσό να ξεπερνά τα 92,85 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά 17,73% έναντι του 2010.

Η πρώτη πεντάδα των μεγαλύτερων κατηγοριών διαφημιζομένων στα ΜΜΕ κατά το 2011 συμπληρώνεται από τις εκδόσεις με κονδύλι 73,86 εκατ. ευρώ και μερίδιο επί του συνόλου 4,63% (μείωση 21,12%), τη διασκέδαση με 66,77 εκατ. ευρώ και μερίδιο 4,19% (μειωμένη 24,74%) και τα επιβατικά αυτοκίνητα με 61,95 εκατ. ευρώ και μερίδιο 3,89% (πτώση 16,68%).

Αξίζει να επισημανθεί ότι η διαφημιστική δαπάνη των πρώτων πέντε κατηγοριών στα ΜΜΕ αποτελεί το 24,64% της συνολικής δαπάνης το 2011, επί συνόλου 70 διαφορετικών κατηγοριών. Η δαπάνη της πρώτης δεκάδας ανέρχεται στο 41,13%.

Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει να γίνει στην κατηγορία Δημόσιο, η οποία βρίσκεται στη 18η θέση της συνολικής λίστας με το ποσό που δαπανήθηκε να ανέρχεται στα 34,32 εκατ. ευρώ αποτελώντας το 2,15%.

Τα βασικά «οχήματα»
Το βασικό επικοινωνιακό όχημα για τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας ήταν η τηλεόραση, στην οποία δαπανήθηκε το 67,28% του ποσού, ενώ το αμέσως επόμενο μεγαλύτερο μερίδιο, 13,99%, επενδύθηκε στις εφημερίδες. Στα περιοδικά δόθηκε το 9,47% και στο ραδιόφωνο το 9,26%.

Αντίθετη κατανομή εμφανίζει η δαπάνη των οικονομικών Οργανισμών, οι οποίοι επέλεξαν ως βασικό επικοινωνιακό όχημα τις εφημερίδες, δαπανώντας στο μέσο το 55,56% του ποσού που δόθηκε για διαφήμιση. Σε ό,τι αφορά τις λοιπές επιλογές των οικονομικών Οργανισμών το 26,16% πήγε στην τηλεόραση, το 9,79% στο ραδιόφωνο και το 8,49% στα περιοδικά.

Σε ό,τι αφορά τις εκδόσεις και τα επιβατικά αυτοκίνητα, η τηλεόραση αποτέλεσε το βασικό επικοινωνιακό τους όχημα, ενώ αντίθετα η κατηγορία διασκέδαση επένδυσε στην προβολή της κατά κύριο λόγο στις εφημερίδες και στα περιοδικά.

Οι μεγαλύτεροι

Τα καταστήματα Γερμανός Cosmote είναι ο μεγαλύτερος διαφημιζόμενος στην τηλεόραση για το 2011, με κονδύλι το οποίο στο διάστημα Ιανουαρίου - Δεκεμβρίου ξεπέρασε τα 7,39 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά το μέσο ακολουθούν κατά σειρά το Vodafone Shops με 5,67 εκατ. ευρώ και τα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών Κωτσόβολος με 4,94 εκατ. ευρώ.

Σ
Keywords
Τυχαία Θέματα