Παρεμβάσεις στην αγορά από το υπουργείο Ανάπτυξης

11:58 28/10/2012 - Πηγή: 24wro
Τον πρώτο κύκλο των θεσμικών παρεμβάσεων του υπουργείου Ανάπτυξης στην αγορά με...
στόχο την προστασία του καταναλωτή, τη διευκόλυνση της λειτουργίας των επιχειρήσεων με την άρση εμποδίων και γραφειοκρατικών παρεμβάσεων και τη συγκράτηση των τιμών, παρουσίασε χθες ο υφυπουργός Θανάσης Σκορδάς. Στις πρωτοβουλίες αυτές περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι αλλαγές στους κανόνες
Διακίνησης / Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙΕΠΠΥ), στον Αγορανομικό Κώδικα, καθώς και μια σειρά συγκεκριμένων παρεμβάσεων με στόχο τη μείωση των τιμών και την απλοποίηση του επιχειρηματικού
περιβάλλοντος.

Πιο συγκεκριμένα, το νέο θεσμικό πλαίσιο ΔΙΕΠΠΥ προβλέπει δυνατότητα μη καταβολής του αντιτίμου εάν δεν έχει προσκομιστεί το νόμιμο παραστατικό και ο καταναλωτής να είναι σε θέση να γνωρίζει την τιμή προ και μετά ΦΠΑ η οποία θα αναγράφεται στις πινακίδες βιομηχανικών προϊόντων σε καταστήματα. Επίσης απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του καταναλωτή μετά την εκτίμηση κόστους της παρεχόμενης υπηρεσίας, καθώς και μειωμένα βάρηυλικών συσκευασίας. Σε ό,τι αφορά τις νέες θεσμικές παρεμβάσεις, αυτές αφορούν το βρεφικό γάλα, όπου επανεισάγεται η ρύθμιση για την απελευθέρωση της διακίνησής του από τα σουπερμάρκετ με τρόπο που δεν θα προσκρούει στην απόφαση του ΣτΕ.

Υπενθυμίζεται ότι κατά την περίοδο που ίσχυσε η απελευθέρωση, οι τιμές μειώθηκαν κατά 20%. Επίσης, δίνεται δεύτερη ευκαιρία στους επιχειρηματίες με οφειλές προς ασφαλιστικά ταμεία μέχρι ενός ορισμένου ορίου να επαναδραστηριοποιηθούν στην αγορά, δίνεται η δυνατότητα αδειοδότησης επιχειρήσεων από τα επιμελητήρια και, τέλος, στον Αγορανομικό Κώδικα καταργούνται απαρχαιωμένες διατάξεις, ενοποιείται το νομικό πλαίσιο για τις εκπτώσεις και τις προσφορές, κ.α. Για το τελευταίο θέμα μάλιστα το υπουργείο στοχεύει στην πλήρη ενσωμάτωση του σχετικού νομικού πλαισίου στον νέο Κώδικα και ο εκσυγχρονισμός του, που πολλές φορές τείνει να είναι δυσνόητο. Μέσα από αυτή τη διαδικασία θα δοθεί η ευκαιρία να επανασυζητηθεί το θέμα των εκπτώσεων και των προσφορών. Παράλληλα, μεταξύ άλλων, προτείνονται αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο για τις εκπτώσεις με τη θέσπιση τεσσάρων περιόδων εκπτώσεων το χρόνο. Το θέμα αυτό θα τεθεί σε διαβούλευση, έπειτα από αίτημα αρμόδιων φορέων στο υπουργείο με την εξής πρόταση: οι χειμερινές εκπτώσεις να ξεκινούν το πρώτο Σάββατο του Ιανουαρίου και οι θερινές το πρώτο Σάββατο του Ιουλίου. Η διάρκεια και των δυο προτείνεται να είναι από 4 έως 6 εβδομάδες. Επίσης προτείνεται η θεσμοθέτηση ενδιάμεσων εκπτώσεων το πρώτο 10ήμερο του Μαΐου και το πρώτο 10ήμερο του Νοεμβρίου. Για το θέμα επίκειται συνάντηση με εκπροσώπους της αγοράς για ανταλλαγή απόψεων.

moneypro.gr
Keywords
Τυχαία Θέματα