Πόσο καθαρά είναι τα αυτοκίνητα στην Ευρώπη;
21:40 30/9/2011
- Πηγή: 24wro
Η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα...
δεν εκτινάσσει το κόστος τους Η έκθεση «Πόσο "καθαρά" είναι τα αυτοκίνητα στην Ευρώπη;» που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα ο περιβαλλοντικός όμιλος «Transport and Environment» καταρρίπτει τον ισχυρισμό αυτοκινητοβιομηχανίας ότι οι υποχρεωτικοί στόχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την ενεργειακή αποδοτικότητα των αυτοκινήτων θα καταστήσει το κόστος τους δυσβάσταχτο για τον καταναλωτή.
Η T&E καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν πέρυσι στην Ευρώπη ήταν κατά 4% πιο αποδοτικά από ενεργειακής σκοπιάς, κατά
μέσον όρο, οι εκπομπές τους διοξειδίου του άνθρακα ήταν κατά 3,7% μικρότερες και παρόλα αυτά ήταν κατά 2,7% φθηνότερα σε σχέση με τα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το 2009.
Μόνον τα επιβατηγά είναι υπεύθυνα για το περίπου 12% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, του κύριου αερίου του θερμοκηπίου, στην Ευρώπη ενώ σε αυτά αντιστοιχεί έως και το 10% των συνολικών εκπομπών παγκοσμίως.
Το 2009, η ΕΕ έθεσε τα πρώτα, νομικά δεσμευτικά, πρότυπα αποδοτικότητας καυσίμων για τα αυτοκίνητα και από τις αρχές του 2012 οι εκπομπές τους δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 130 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
Παράλληλα, το 2013, αναμένεται η επιβεβαίωση του προτύπου των 95 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιθυμεί για το 2020.
«Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει σταθερά και επίμονα αντισταθεί στις ρυθμίσεις για την ενεργειακή αποδοτικότητα, παραπονούμενη ότι το κόστος των αυτοκινήτων θα γίνει "δυσβάστακτο"», είπε ο διευθυντής της T&E, Τζος Ντινγκς. «Όμως, οι εκπομπές των αυτοκινήτων έχουν σήμερα υποχωρήσει στα 140 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο και δεν συνέβη κάτι τέτοιο, οι τιμές έχουν σε πραγματικούς όρους πέσει», πρόσθεσε.
Η T&E εξέτασε δύο εκτιμήσεις κόστους που είχαν παραγγελθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η μία, το 2001, από την εταιρεία έρευνας και συμβούλων AEA Technology και η άλλη, το 2006, από κονσόρτσιουμ εταιρειών του οποίου ηγείτο η εταιρεία έρευνας και συμβούλων TNO.
Η πρώτη κατέληγε στο συμπέρασμα ότι η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο θα είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της μέσης λιανικής τιμής του νέου αυτοκινήτου κατά 2.400 ευρώ σε σχέση με το έτος βάσης 1995.
Η δεύτερη έκανε λόγο για αύξηση κατά 1.200 ευρώ σε σχέση με το έτος βάσης 2002.
Αντιθέτως, σύμφωνα με την έκθεση της T&E, τα νέα αυτοκίνητα έχουν γίνει κατά μέσον όρο πιο φθηνά σε ποσοστό 13% τα τελευταία οκτώ χρόνια κατά μέσον όρο.
Δηλαδή, ένα αυτοκίνητο με τιμή πώλησης 20.000 ευρώ το 2003, σήμερα θα πωλείτο αντί 17.400 ευρώ.
Σημειώνεται, επίσης, ότι οι τιμές των αυτοκινήτων μειώνονται με ταχύτερους ρυθμούς από τότε που άρχισαν να μειώνονται συστηματικά οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα: κατά 2,4% ετησίως, κατά μέσον όρο, την περίοδο 2007-201
δεν εκτινάσσει το κόστος τους Η έκθεση «Πόσο "καθαρά" είναι τα αυτοκίνητα στην Ευρώπη;» που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα ο περιβαλλοντικός όμιλος «Transport and Environment» καταρρίπτει τον ισχυρισμό αυτοκινητοβιομηχανίας ότι οι υποχρεωτικοί στόχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την ενεργειακή αποδοτικότητα των αυτοκινήτων θα καταστήσει το κόστος τους δυσβάσταχτο για τον καταναλωτή.
Η T&E καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν πέρυσι στην Ευρώπη ήταν κατά 4% πιο αποδοτικά από ενεργειακής σκοπιάς, κατά
Μόνον τα επιβατηγά είναι υπεύθυνα για το περίπου 12% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, του κύριου αερίου του θερμοκηπίου, στην Ευρώπη ενώ σε αυτά αντιστοιχεί έως και το 10% των συνολικών εκπομπών παγκοσμίως.
Το 2009, η ΕΕ έθεσε τα πρώτα, νομικά δεσμευτικά, πρότυπα αποδοτικότητας καυσίμων για τα αυτοκίνητα και από τις αρχές του 2012 οι εκπομπές τους δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 130 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
Παράλληλα, το 2013, αναμένεται η επιβεβαίωση του προτύπου των 95 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιθυμεί για το 2020.
«Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει σταθερά και επίμονα αντισταθεί στις ρυθμίσεις για την ενεργειακή αποδοτικότητα, παραπονούμενη ότι το κόστος των αυτοκινήτων θα γίνει "δυσβάστακτο"», είπε ο διευθυντής της T&E, Τζος Ντινγκς. «Όμως, οι εκπομπές των αυτοκινήτων έχουν σήμερα υποχωρήσει στα 140 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο και δεν συνέβη κάτι τέτοιο, οι τιμές έχουν σε πραγματικούς όρους πέσει», πρόσθεσε.
Η T&E εξέτασε δύο εκτιμήσεις κόστους που είχαν παραγγελθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η μία, το 2001, από την εταιρεία έρευνας και συμβούλων AEA Technology και η άλλη, το 2006, από κονσόρτσιουμ εταιρειών του οποίου ηγείτο η εταιρεία έρευνας και συμβούλων TNO.
Η πρώτη κατέληγε στο συμπέρασμα ότι η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο θα είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της μέσης λιανικής τιμής του νέου αυτοκινήτου κατά 2.400 ευρώ σε σχέση με το έτος βάσης 1995.
Η δεύτερη έκανε λόγο για αύξηση κατά 1.200 ευρώ σε σχέση με το έτος βάσης 2002.
Αντιθέτως, σύμφωνα με την έκθεση της T&E, τα νέα αυτοκίνητα έχουν γίνει κατά μέσον όρο πιο φθηνά σε ποσοστό 13% τα τελευταία οκτώ χρόνια κατά μέσον όρο.
Δηλαδή, ένα αυτοκίνητο με τιμή πώλησης 20.000 ευρώ το 2003, σήμερα θα πωλείτο αντί 17.400 ευρώ.
Σημειώνεται, επίσης, ότι οι τιμές των αυτοκινήτων μειώνονται με ταχύτερους ρυθμούς από τότε που άρχισαν να μειώνονται συστηματικά οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα: κατά 2,4% ετησίως, κατά μέσον όρο, την περίοδο 2007-201
Keywords
αυτοκινητα, εταιρεία, νέα, αυτοκινητο, τα νεα, αυξηση, γινει, ευρω, ειπε, εκθεση, εταιρεία, ετος, ευρωπη, λογο, μειωση, ομιλος, οκτω, ρυθμισεις, τιμη, φθηνα, εκπομπες
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Blogs
- ΜΠΟΥΡΛΟΤΟ ΣΤΟ ΜΑΞΙΜΟΥ
- ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΓΓΡΟΥ ΝΑ ΤΟΥ ΠΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΞΑΝΑΒΓΕΙ ΣΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ;
- Δε μπορεί να κοιμηθεί γιατί θα πεθάνει
- Δημιουργήθηκαν 149.000 νέες θέσεις εργασίας στη Γερμανία στη διάρκεια του Σεπτεμβρίου
- Athens Eye Hospital: Ένα σύγχρονο οφθαλμολογικό νοσοκομείο (video)
- Στην Γερμανία απέτυχε η κάρτα του Πολίτη εδώ γιατί να πετύχει;
- ΔΕΥΤΕΡΑ 3 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ,ΣΤΙΣ 7ΜΜ,ΑΝΟΙΧΤΗ ΟΜΙΛΙΑ ΚΟΡΥΦΑΙΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ,ΣΤΟ ΚΥΒΕ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ -ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΜΑΣ-
- ΑΔΕΔΥ: Το νέο Μισθολόγιο καταδικάζει την πλειονότητα των Δημοσίων Υπαλλήλων σε μισθολογική καθήλωση
- VIDEO: Έστειλε την Στρατονομία ο Μπεγλίτης στους απόστρατους!
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις 24wro
- ΕΦΕΔΡΕΙΑ ΚΑΙ ΕΝΙΑΙΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ ΣΥΖΗΤΗΣΕ Η ΤΡΟΙΚΑ ΜΕ ΒΕΝΙΖΕΛΟ ΚΑΙ ΡΕΠΠΑ
- ΔΕΙΤΕ: Τιτάνια γυναίκα εμφανίστηκε στην λίμνη του Αμβούργου!
- Ο ιμπρεσιονισμός στη μόδα
- Η ΔΕΗ εμπαίζει τους αγρότες για τα φωτοβολταϊκά
- Πρόσκρουση σκάφους με 45 επιβάτες στο λιμάνι του Σίσι Λασιθίου
- ΣΟΚ: Έρευνα από την Εισαγγελία για να εντοπιστούν οι κακοποιοί γέροντες που εισέβαλαν στο Πεντάγωνο!
- ΔΕΙΤΕ: Η κομμωτική είχε και κακές μέρες
- Υποσχόταν εργασία στη Γερμανία
- Κοιμόταν στα παγκάκια ενώ σπίτι τον περίμεναν 21 εκατ. δολάρια
- Και τα πεθερικά έχουν τις οδηγίες χρήσεις
- Τελευταία Νέα 24wro
- Πόσο καθαρά είναι τα αυτοκίνητα στην Ευρώπη;
- Καλύτερη διατροφή στο γραφείο σε 10 βήματα
- ΚΑΛΠΑΖΕΙ ΣΤΟ 16,7% Η ΑΝΕΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
- Υπάλληλος της Εθνικής Τράπεζας ο Μητροπολίτης Ιωαννίνων, με μισθό 24.000 ευρώ;
- Η ΔΕΗ εμπαίζει τους αγρότες για τα φωτοβολταϊκά
- ΠΑΟΚ: Εκτός μάχης Κοντρέας, Αρίας
- Απόψε θα φάμε πάνω στο... iPhone 4
- Έντονο ρωσικό ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα
- Ασπίδα σωτηρίας οι καθρέπτες
- Κρύβει μέσα του ένα παιδί για ποιον ηθοποιό το δήλωσε η Λέχου;
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Blogs
- Η τρόικα βλέπει Θύμιο στην TV
- Παραποίησαν δήλωση του Θ. Καράογλου για την εργαιακή εφεδρεία
- ΠΟΕΣΥ: Απεργούμε κατά της εργασιακής εφεδρείας
- «Αντάρτικο» από τα ιστολόγια ξεκίνησαν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ!
- Οι μπαλωθιές αποκάλυψαν οπλοστάσιο στο Ρέθυμνο
- ΕΚΤΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ Ο Γ.ΜΙΧΑΣ!
- Σταυροὶ ἐμφανίζονται μέσα στὴν Ἁγιὰ Σοφιὰ
- ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ: ΄΄ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΕ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΟΥΝ…΄
- Μπαίνουν διόδια στην Εγνατία οδό