Προς δημιουργία λιμένα κρουαζιέρας στον Πειραιά
09:39 10/1/2013
- Πηγή: 24wro
Τον προγραμματισμό των δράσεων για το 2013 ανακοίνωσε την Τρίτη, παρουσία του...
πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά, ο υπουργός Υποδομών & Ανάπτυξης, κ. Κωστής Χατζηδάκης, από τον οποίο προέκυψαν τρεις ειδήσεις:
Πρώτον, θα δημιουργηθεί λιμάνι κρουαζιέρας στον Πειραιά
με την μέθοδο της Σύμπραξης Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Δεύτερον, το αεροδρόμιο του Καστελίου Κρήτης δεν θα βρίσκεται στο «πακέτο» των αερολιμένων που θα ιδιωτικοποιηθούν, αλλά θα αποτελέσει αυτοτελή σύμβαση παραχώρησης, η οποία θα ενεργοποιηθεί μόλις ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των παραχωρησιούχων των τεσσάρων σταματημένων αυτοκινητοδρόμων και των τραπεζών, και δοθεί η συγκατάθεση της ΕΤΕπ.
Και τρίτον, το υπουργείο Υποδομών είναι σχεδόν βέβαιο ότι οι πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις για την απόσχιση της Μονάδας Συντήρησης από τον ΟΣΕ εν όψει της ιδιωτικοποίησής της, την μεταβίβαση του Τροχαίου Υλικού του ΟΣΕ που δεν χρησιμοποιείται σε άλλο φορέα και την μεταφορά της ΓΑΙΑΟΣΕ στο δημόσιο, θα λάβει το «πράσινο» φως από τις Βρυξέλλες για το επιχειρηματικό σχέδιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ο Πειραιάς κέντρο κρουαζιέρας
Σε συνεργασία με τα υπουργεία Περιβάλλοντος, Τουρισμού και Ναυτιλίας αποφασίστηκε να δημιουργηθεί λιμάνι κρουαζιέρας στον Πειραιά. Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα λιμάνι homeporting με τη μέθοδο ΣΔΙΤ.
«Φιλοδοξία της κυβέρνησης είναι η Αθήνα, το μεγάλο και το ευρύτερο πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας να γίνει, όπως λέγεται στη γλώσσα της κρουαζιέρας, προορισμός. Δηλαδή να μην περνάνε απλώς τα κρουαζιερόπλοια, αλλά να ξεκινάνε από εδώ οι κρουαζιέρες και να καταλήγουν εδώ, έτσι ώστε οι τουρίστες να αφήνουν πολύ περισσότερα χρήματα» τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, σημειώνοντας ότι «θα υπάρχει ενδιαφέρον από ιδιώτες επενδυτές για ένα τέτοιο έργο και γι' αυτό το λόγο η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να προχωρήσει με τη μέθοδο ΣΔΙΤ».
Σύμφωνα με τον υφυπουργό, κ. Νότη Μηταράκη, «υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και για το κατασκευαστικό κομμάτι, αλλά πιο σημαντικό απ' όλα είναι ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην παγκόσμια κρουαζιέρα να χρησιμοποιήσουν αυτό το λιμάνι». Όπως τόνισε, οι μελέτες έχουν δείξει ότι τα λιμάνια στα οποία ξεκινάνε ταξίδια κρουαζιέρας, «το όφελος που λαμβάνουν είναι οκταπλάσιο, ή ίσως και δεκαπλάσιο από το όφελος που λαμβάνουν όταν οι τουρίστες απλώς βγαίνουν για μια - δυο ώρες, βλέπουν ένα μουσείο και επιστρέφουν πίσω».
«Έχουν επιλεγεί δυο ή τρεις πιθανές τοποθεσίες στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά» είπε ο κ. Μηταράκης. «Στην πρώτη φάση του διαγωνισμού μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου θα υπάρχει μια οριστικοποίηση των τεχνικών προδιαγραφών μιλώντας με την αγορά, ώστε να υπάρξει δεύτερη φάση, ευελπιστούμε εντός του πρώτου εξαμήνου του 2013 πλέον πάνω σε συγκεκριμένο σχέδιο» κατέληξε.
Οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι
Το υπουργείο εκτιμά ότι έως τον Απρίλιο θα έχουν μπει μπουλντόζες στα έργα, ελπίζοντας ότι θα καρποφορήσουν οι συνομιλίες μεταξύ των παραχωρησιούχων και των δανειστριών τραπεζών. Ερωτηθείς από «Το Βήμα», ο κ. Χατζηδάκης σημείωσσε ότι «ένας βασικός λόγος της περικοπής ήταν για να γίνουν πιο ελκυστικά τα έργα στη χρηματοδότηση, έτσι ώστε αποφεύγοντας το μαξιμαλισμό να μπορέσουμε να κρατήσουμε τα έργα ζωντανά». «Αυτό, το ότι η συμφωνία ήταν ρεαλιστική, προφανώς μας βοηθάει στις διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες» συμπλήρωσε.
Μετρό και Τραμ
Σε ότι αφορά το Μετρό της Αθήνας η επέκταση της Ανθούπολης θα ολοκληρωθεί έως τον Απρίλιο, προς Ελληνικό έως τον Ιούλιο, ενώ η Αγία Μαρίνα θα δοθεί σε λειτουργία τον Σεπτέμβριο. Παράλληλα, θα δοθεί «μάχη» για το 5ο ΚΠΣ, προκειμένου να βρεθούν χρήματα για την γραμμή 4 του Μετρό, η οποία πλέον έχει ωριμάσει μελετητικά.
Στη Θεσσαλονίκη, το υπουργείο έκανε δεκτό το αίτημα της Κοινοπραξίας για μεταφορά και εγκατάσταση του μετροπόντικα στη Νέα Ελβετία από όπου και θα ξεκινήσουν τα έργα, ενώ ο σταθμός Αμαξοστάσιο θα δοθεί μέσα στη χρονιά. Παράλληλα, η επέκταση για Καλαμαριά θα υπογραφεί τον Μάρτιο του 2013.
Στον Πειραιά το έργο της επέκτασης του Τραμ θα υπογραφεί τις επόμενες ημέρες.
Σιδηροδρομικά έργα
- Η σύνδεση του Θριασίου με το Ικόνιο ολοκληρώνεται μέσα στον Γενάρη
- Μειοδότης για το Θριάσιο αναμένεται τον Φεβρουάριο
- Το έργο Τρεις Γέφυρες - ΣΚΑ ολοκληρώνεται τον Μάρτιο
- Η νέα γραμμή Τιθορέας - Δομοκού συμβασιοποιείται στον Μάιο
- Η ανάταξη της ηλεκτροκίνησης ξεκινά τον Μάρτιο
- Η δημοπράτηση της σύνδεσης του λιμένα Αλεξανδρούπολης με τον τοπικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων θα γίνει έως τον Απρίλιο
Λύθηκε ο «γρίφος» του Καστελίου
Τελικώς, το υπουργείο κράτησε το αεροδρόμιο του Καστελίου εκτός του «πακέτου» των αποκρατικοποιήσεων, που «τρέχει» το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και ο νέος διαγωνισμός για την κατασκευή και λειτουργία του νέου αερολιμένα θα γίνει, όταν ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις για τα μεγάλα έργα και δώσει το «ΟΚ» η ΕΤΕπ.
Μεταφορά στο ΤΑΙΠΕΔ έναντι της έγκρισης της Κομισιόν
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, τοποθετούνται σύμβουλοι αποκρατικοποίησης για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO και οι δύο εταιρίες θα μεταφερθούν στο ΤΑΙΠΕΔ στα τέλη Μαρτίου και τον Ιούνιο θα ξεκινήσει η διαδικασία της αποκρατικοποίησής τους.
Το υπουργείο Υποδομών θεωρεί ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δώσει το «πράσινο φως» έπειτα από μία σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων που έγιναν στον σιδηρόδρομο. «Όλους αυτούς τους μήνες συζητάμε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και όπως σημείωσα και προηγουμένως οι ρυθμίσεις τις οποίες έχουμε περάσει, οι νομοθετικές, είναι ρυθμίσεις οι οποίες έχουν κατατεθεί στη Βουλή μετά από συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή» τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.
«Έπρεπε να πληρωθούν ορισμένες προϋποθέσεις και πληρώθηκαν αυτές σε σχέση με την ΓΑΙΑΟΣΕ, σε σχέση με το τροχαίο υλικό, σε σχέση με την απόσχιση της ROSCO από τον ΟΣΕ, έπρεπε να ολοκληρωθεί και να εγκριθεί το business plan της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και έπρεπε να τοποθετηθούν και σύμβουλοι αποκρατικοποίησης» συμπλήρωσε.
«Στην επιστολή που θα στείλω στον κ. Αλμούνια θα λέω πολύ απλά ότι όλα όσα είχαμε συζητήσει, έγιναν. Επομένως καταλαβαίνετε ότι η κοινή λογική λέει στη συνέχεια ότι η Κομισιόν νωρίτερα ή αργότερα, εξαρτάται από την ίδια και από τις διαδικασίες της -δεν θα υπαγορεύσω εγώ στην Κομισιόν τι θα κάνει και πότε θα αποφασίσει- ότι έχοντας κάνει αυτά τα οποία μας ζητήθηκαν, θα είναι σχεδόν αυτονόητο για την Επιτροπή στη συνέχεια να συμφωνήσει» απάντησε στο «Βήμα» ο κ. Χατζηδάκης.
Ιδιωτικοποιήσεις και άνοιγμα των ΚΤΕΛ
Παράλληλα, θα κατατεθεί στη Βουλή νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) μέσα στον Ιανουάριο και στη συνέχεια το ΤΑΙΠΕΔ θα ξεκινήσει τις διαδικασίες αποκρατικοποίησης των αεροδρομίων.
Επίσης, θα εκδοθούν το πρώτο τρίμηνο του 2013 υπουργικές αποφάσεις για τον καθορισμό της καθολικής υπηρεσίας και την κάλυψή του κόστους της για τα ταχυδρομεία, προκειμένου να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ.
Παρόμοιες διαδικασίες θα ακολουθήσουν για τις ΕΥΔΑΠ και ΕΥΘΑ, καθώς θα κατατεθεί την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή νομοσχέδιο για την Ειδική Γραμματεία Υδάτων, η οποία θα αναλάβει ρυθμιστικές αρμοδιότητες, ενώ προχωρά το ξεκαθάρισμα στο ψηφιακό μέρισμα έως τον Μάρτιο.
Ακόμη, τον Μάρτιο θα κατατεθεί σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση των υπεραστικών ΚΤΕΛ, οι διαδικασίες για την οποία (διαγωνισμοί κτλ) θα ολοκληρθούν το 2015. Παράλληλα, στο πρώτο εξάμηνο προετοιμάζονται από τον ΟΣΚ έργα αξίας 167 εκατ. ευρώ
Έργα τηλεπικοινωνιών
Ο διαγωνισμός για το Rural Broadband, δηλαδή την ευρυζωνική σύνδεση των απομακρυσμένων περιοχών, θα ξεκινήσει στο πρώτο τρίμηνο του 2013, θα έχει ύψος 200 εκατ. ευρώ και θα γίνει με ΣΔΙΤ.
Ο κ. Χατζηδάκης χαρακτήρισε «πάντοτε ζωντανή» την ιδέα του Fiber to the Home (FTTH), ύψους 1 δις. ευρώ, που θα γίνει με ΣΔΙΤ και πόρους από το ΕΣΠΑ, ο φάκελος του οποίου θα κατατεθεί στην Γενική Γραμματεία Δημοσίων Επενδύσεων μέσα στον Γενάρη. Μάλιστα, συντάσσεται και σχέδιο νόμου που θα λύνει προβλήματα σε σχέση με το καθεστώς διέλευσης.
Παράλληλα, η ψηφιακή μετάβαση προχωρά μέσα στο 2013, με τον διαγωνισμό για τους παρόχους δικτύου ψηφιακής τηλεόρασης να προχωρά μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους.
Επίσης, θα ολοκληρωθούν:
- Τα ΜΑΝ (Μητροπολιτικοί δακτύλιοι) έως τον Ιούλιο του 2013,
- Το παρατηρητήριο ηλεκτρομαγνητικών πεδίων στο πρώτο εξάμηνο,
- Το ψηφιακό μητρώο διαδικτυακών υποδομών έως το τέλος Ιουνίου,
- Το e-call στο πρώτο τρίμηνο του 2013.
Τι θα γίνει στις αστικές συγκοινωνίες
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι θα φύγουν εργαζόμενοι από τα γραφεία και θα ενισχύουν τις πωλήσεις και τον έλεγχο των εισιτηρίων, ενώ τόνισε ότι ο ΟΑΣΑ θα μελετήσει την αναδιάταξη του συγκοινωνιακού έργου στην Αττική.
Παράλληλα, ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για την Τηλεματική του στόλου του ΟΑΣΑ, ενώ θα υπάρξει ανάδοχος για τον άλλο διαγωνισμό που αφορά το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τις μπάρες στο Μετρό τον Ιούνιο, με το έργο να παραδίδεται σταδιακά από το 2014.
Το υπουργείο Υποδομών θεωρεί ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους θα προχωρήσει με την μέθοδο ΣΔΙΤ ο νέος κεντρικός σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ.
tovima.gr
πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά, ο υπουργός Υποδομών & Ανάπτυξης, κ. Κωστής Χατζηδάκης, από τον οποίο προέκυψαν τρεις ειδήσεις:
Πρώτον, θα δημιουργηθεί λιμάνι κρουαζιέρας στον Πειραιά
Δεύτερον, το αεροδρόμιο του Καστελίου Κρήτης δεν θα βρίσκεται στο «πακέτο» των αερολιμένων που θα ιδιωτικοποιηθούν, αλλά θα αποτελέσει αυτοτελή σύμβαση παραχώρησης, η οποία θα ενεργοποιηθεί μόλις ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των παραχωρησιούχων των τεσσάρων σταματημένων αυτοκινητοδρόμων και των τραπεζών, και δοθεί η συγκατάθεση της ΕΤΕπ.
Και τρίτον, το υπουργείο Υποδομών είναι σχεδόν βέβαιο ότι οι πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις για την απόσχιση της Μονάδας Συντήρησης από τον ΟΣΕ εν όψει της ιδιωτικοποίησής της, την μεταβίβαση του Τροχαίου Υλικού του ΟΣΕ που δεν χρησιμοποιείται σε άλλο φορέα και την μεταφορά της ΓΑΙΑΟΣΕ στο δημόσιο, θα λάβει το «πράσινο» φως από τις Βρυξέλλες για το επιχειρηματικό σχέδιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ο Πειραιάς κέντρο κρουαζιέρας
Σε συνεργασία με τα υπουργεία Περιβάλλοντος, Τουρισμού και Ναυτιλίας αποφασίστηκε να δημιουργηθεί λιμάνι κρουαζιέρας στον Πειραιά. Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα λιμάνι homeporting με τη μέθοδο ΣΔΙΤ.
«Φιλοδοξία της κυβέρνησης είναι η Αθήνα, το μεγάλο και το ευρύτερο πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας να γίνει, όπως λέγεται στη γλώσσα της κρουαζιέρας, προορισμός. Δηλαδή να μην περνάνε απλώς τα κρουαζιερόπλοια, αλλά να ξεκινάνε από εδώ οι κρουαζιέρες και να καταλήγουν εδώ, έτσι ώστε οι τουρίστες να αφήνουν πολύ περισσότερα χρήματα» τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, σημειώνοντας ότι «θα υπάρχει ενδιαφέρον από ιδιώτες επενδυτές για ένα τέτοιο έργο και γι' αυτό το λόγο η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να προχωρήσει με τη μέθοδο ΣΔΙΤ».
Σύμφωνα με τον υφυπουργό, κ. Νότη Μηταράκη, «υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και για το κατασκευαστικό κομμάτι, αλλά πιο σημαντικό απ' όλα είναι ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην παγκόσμια κρουαζιέρα να χρησιμοποιήσουν αυτό το λιμάνι». Όπως τόνισε, οι μελέτες έχουν δείξει ότι τα λιμάνια στα οποία ξεκινάνε ταξίδια κρουαζιέρας, «το όφελος που λαμβάνουν είναι οκταπλάσιο, ή ίσως και δεκαπλάσιο από το όφελος που λαμβάνουν όταν οι τουρίστες απλώς βγαίνουν για μια - δυο ώρες, βλέπουν ένα μουσείο και επιστρέφουν πίσω».
«Έχουν επιλεγεί δυο ή τρεις πιθανές τοποθεσίες στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά» είπε ο κ. Μηταράκης. «Στην πρώτη φάση του διαγωνισμού μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου θα υπάρχει μια οριστικοποίηση των τεχνικών προδιαγραφών μιλώντας με την αγορά, ώστε να υπάρξει δεύτερη φάση, ευελπιστούμε εντός του πρώτου εξαμήνου του 2013 πλέον πάνω σε συγκεκριμένο σχέδιο» κατέληξε.
Οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι
Το υπουργείο εκτιμά ότι έως τον Απρίλιο θα έχουν μπει μπουλντόζες στα έργα, ελπίζοντας ότι θα καρποφορήσουν οι συνομιλίες μεταξύ των παραχωρησιούχων και των δανειστριών τραπεζών. Ερωτηθείς από «Το Βήμα», ο κ. Χατζηδάκης σημείωσσε ότι «ένας βασικός λόγος της περικοπής ήταν για να γίνουν πιο ελκυστικά τα έργα στη χρηματοδότηση, έτσι ώστε αποφεύγοντας το μαξιμαλισμό να μπορέσουμε να κρατήσουμε τα έργα ζωντανά». «Αυτό, το ότι η συμφωνία ήταν ρεαλιστική, προφανώς μας βοηθάει στις διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες» συμπλήρωσε.
Μετρό και Τραμ
Σε ότι αφορά το Μετρό της Αθήνας η επέκταση της Ανθούπολης θα ολοκληρωθεί έως τον Απρίλιο, προς Ελληνικό έως τον Ιούλιο, ενώ η Αγία Μαρίνα θα δοθεί σε λειτουργία τον Σεπτέμβριο. Παράλληλα, θα δοθεί «μάχη» για το 5ο ΚΠΣ, προκειμένου να βρεθούν χρήματα για την γραμμή 4 του Μετρό, η οποία πλέον έχει ωριμάσει μελετητικά.
Στη Θεσσαλονίκη, το υπουργείο έκανε δεκτό το αίτημα της Κοινοπραξίας για μεταφορά και εγκατάσταση του μετροπόντικα στη Νέα Ελβετία από όπου και θα ξεκινήσουν τα έργα, ενώ ο σταθμός Αμαξοστάσιο θα δοθεί μέσα στη χρονιά. Παράλληλα, η επέκταση για Καλαμαριά θα υπογραφεί τον Μάρτιο του 2013.
Στον Πειραιά το έργο της επέκτασης του Τραμ θα υπογραφεί τις επόμενες ημέρες.
Σιδηροδρομικά έργα
- Η σύνδεση του Θριασίου με το Ικόνιο ολοκληρώνεται μέσα στον Γενάρη
- Μειοδότης για το Θριάσιο αναμένεται τον Φεβρουάριο
- Το έργο Τρεις Γέφυρες - ΣΚΑ ολοκληρώνεται τον Μάρτιο
- Η νέα γραμμή Τιθορέας - Δομοκού συμβασιοποιείται στον Μάιο
- Η ανάταξη της ηλεκτροκίνησης ξεκινά τον Μάρτιο
- Η δημοπράτηση της σύνδεσης του λιμένα Αλεξανδρούπολης με τον τοπικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων θα γίνει έως τον Απρίλιο
Λύθηκε ο «γρίφος» του Καστελίου
Τελικώς, το υπουργείο κράτησε το αεροδρόμιο του Καστελίου εκτός του «πακέτου» των αποκρατικοποιήσεων, που «τρέχει» το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και ο νέος διαγωνισμός για την κατασκευή και λειτουργία του νέου αερολιμένα θα γίνει, όταν ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις για τα μεγάλα έργα και δώσει το «ΟΚ» η ΕΤΕπ.
Μεταφορά στο ΤΑΙΠΕΔ έναντι της έγκρισης της Κομισιόν
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, τοποθετούνται σύμβουλοι αποκρατικοποίησης για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO και οι δύο εταιρίες θα μεταφερθούν στο ΤΑΙΠΕΔ στα τέλη Μαρτίου και τον Ιούνιο θα ξεκινήσει η διαδικασία της αποκρατικοποίησής τους.
Το υπουργείο Υποδομών θεωρεί ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δώσει το «πράσινο φως» έπειτα από μία σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων που έγιναν στον σιδηρόδρομο. «Όλους αυτούς τους μήνες συζητάμε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και όπως σημείωσα και προηγουμένως οι ρυθμίσεις τις οποίες έχουμε περάσει, οι νομοθετικές, είναι ρυθμίσεις οι οποίες έχουν κατατεθεί στη Βουλή μετά από συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή» τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.
«Έπρεπε να πληρωθούν ορισμένες προϋποθέσεις και πληρώθηκαν αυτές σε σχέση με την ΓΑΙΑΟΣΕ, σε σχέση με το τροχαίο υλικό, σε σχέση με την απόσχιση της ROSCO από τον ΟΣΕ, έπρεπε να ολοκληρωθεί και να εγκριθεί το business plan της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και έπρεπε να τοποθετηθούν και σύμβουλοι αποκρατικοποίησης» συμπλήρωσε.
«Στην επιστολή που θα στείλω στον κ. Αλμούνια θα λέω πολύ απλά ότι όλα όσα είχαμε συζητήσει, έγιναν. Επομένως καταλαβαίνετε ότι η κοινή λογική λέει στη συνέχεια ότι η Κομισιόν νωρίτερα ή αργότερα, εξαρτάται από την ίδια και από τις διαδικασίες της -δεν θα υπαγορεύσω εγώ στην Κομισιόν τι θα κάνει και πότε θα αποφασίσει- ότι έχοντας κάνει αυτά τα οποία μας ζητήθηκαν, θα είναι σχεδόν αυτονόητο για την Επιτροπή στη συνέχεια να συμφωνήσει» απάντησε στο «Βήμα» ο κ. Χατζηδάκης.
Ιδιωτικοποιήσεις και άνοιγμα των ΚΤΕΛ
Παράλληλα, θα κατατεθεί στη Βουλή νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) μέσα στον Ιανουάριο και στη συνέχεια το ΤΑΙΠΕΔ θα ξεκινήσει τις διαδικασίες αποκρατικοποίησης των αεροδρομίων.
Επίσης, θα εκδοθούν το πρώτο τρίμηνο του 2013 υπουργικές αποφάσεις για τον καθορισμό της καθολικής υπηρεσίας και την κάλυψή του κόστους της για τα ταχυδρομεία, προκειμένου να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ.
Παρόμοιες διαδικασίες θα ακολουθήσουν για τις ΕΥΔΑΠ και ΕΥΘΑ, καθώς θα κατατεθεί την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή νομοσχέδιο για την Ειδική Γραμματεία Υδάτων, η οποία θα αναλάβει ρυθμιστικές αρμοδιότητες, ενώ προχωρά το ξεκαθάρισμα στο ψηφιακό μέρισμα έως τον Μάρτιο.
Ακόμη, τον Μάρτιο θα κατατεθεί σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση των υπεραστικών ΚΤΕΛ, οι διαδικασίες για την οποία (διαγωνισμοί κτλ) θα ολοκληρθούν το 2015. Παράλληλα, στο πρώτο εξάμηνο προετοιμάζονται από τον ΟΣΚ έργα αξίας 167 εκατ. ευρώ
Έργα τηλεπικοινωνιών
Ο διαγωνισμός για το Rural Broadband, δηλαδή την ευρυζωνική σύνδεση των απομακρυσμένων περιοχών, θα ξεκινήσει στο πρώτο τρίμηνο του 2013, θα έχει ύψος 200 εκατ. ευρώ και θα γίνει με ΣΔΙΤ.
Ο κ. Χατζηδάκης χαρακτήρισε «πάντοτε ζωντανή» την ιδέα του Fiber to the Home (FTTH), ύψους 1 δις. ευρώ, που θα γίνει με ΣΔΙΤ και πόρους από το ΕΣΠΑ, ο φάκελος του οποίου θα κατατεθεί στην Γενική Γραμματεία Δημοσίων Επενδύσεων μέσα στον Γενάρη. Μάλιστα, συντάσσεται και σχέδιο νόμου που θα λύνει προβλήματα σε σχέση με το καθεστώς διέλευσης.
Παράλληλα, η ψηφιακή μετάβαση προχωρά μέσα στο 2013, με τον διαγωνισμό για τους παρόχους δικτύου ψηφιακής τηλεόρασης να προχωρά μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους.
Επίσης, θα ολοκληρωθούν:
- Τα ΜΑΝ (Μητροπολιτικοί δακτύλιοι) έως τον Ιούλιο του 2013,
- Το παρατηρητήριο ηλεκτρομαγνητικών πεδίων στο πρώτο εξάμηνο,
- Το ψηφιακό μητρώο διαδικτυακών υποδομών έως το τέλος Ιουνίου,
- Το e-call στο πρώτο τρίμηνο του 2013.
Τι θα γίνει στις αστικές συγκοινωνίες
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι θα φύγουν εργαζόμενοι από τα γραφεία και θα ενισχύουν τις πωλήσεις και τον έλεγχο των εισιτηρίων, ενώ τόνισε ότι ο ΟΑΣΑ θα μελετήσει την αναδιάταξη του συγκοινωνιακού έργου στην Αττική.
Παράλληλα, ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για την Τηλεματική του στόλου του ΟΑΣΑ, ενώ θα υπάρξει ανάδοχος για τον άλλο διαγωνισμό που αφορά το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τις μπάρες στο Μετρό τον Ιούνιο, με το έργο να παραδίδεται σταδιακά από το 2014.
Το υπουργείο Υποδομών θεωρεί ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους θα προχωρήσει με την μέθοδο ΣΔΙΤ ο νέος κεντρικός σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ.
tovima.gr
Keywords
πειραιας, business plan, σαμαρας, χατζηδακης, ειδήσεις, σδιτ, κρητη, τραπεζες, ΟΣΕ, φως, βρυξέλλες, τραινοσε, αθηνα, συγκεκριμένο, μετρο, κπσ, θεσσαλονικη, νέα, τραμ, βουλη, business, υπα, ΕΛΤΑ, ευδαπ, κτελ, οσκ, fiber, home, ftth, δις, ΟΑΣΑ, tovima, νεα κυβερνηση, Καλή Χρονιά, τελος του κοσμου, σχεδιο αθηνα, βγαινουν, ευδαπ, θριασιο, οσκ, σδιτ, τραινοσε, υψος, φως, αγορα, αεροδρομιο, απλα, αττικη, βρισκεται, βρυξέλλες, γινει, γλωσσα, γραφεια, δημοσιο, δις, δοθει, δωσει, ευρω, ειπε, υπαρχει, ελβετια, εβδομαδα, εργα, επρεπε, ιδεα, ιδια, ικονιο, κυβερνηση, κπσ, κρουαζιερα, κρουαζιεροπλοια, λειτουργια, λογο, μηνες, οφελος, προβληματα, πωλησεις, ρυθμισεις, συγκεκριμένο, συνεχεια, σειρα, σχεδιο, ταξιδια, τριτη, ψηφιακη, ψηφιακο, ωρες, αγια μαρινα, business, business plan, φακελος, fiber, home, υπουργειο, ιουνίου, κομματι, υλικο, ξεκαθαρισμα
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Blogs
- Πληρώνει ο ΕΟΠΥΥ χωρίς «κουρέματα» φαρμακοποιούς, γιατρούς, κλινικές για 2011 και 2012
- ΚΕΝΤΡΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ.
- Καταγγελία: Απαράδεκτη και ανήθικη μεθόδευση για περικοπές μισθών έως 20% στα ΕΛΤΑ
- [ΕΛΛΑΔΑ] Η υπουργική απόφαση για την κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων
- Στην τελικη ευθεια ο οπαπ - αρχη με τον αστερα βουλιαγμενης
- Την αποκεφάλισαν επειδή πέθανε το μωρό που πρόσεχε
- Χάρτες με... γιουβέτσι
- ΚΕΝΤΡΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ
- Η Έμα ποζάρει μόνο με το… σκούφο της!
- Έκτη παράταση για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων...
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις 24wro
- Προς δημιουργία λιμένα κρουαζιέρας στον Πειραιά
- Τα σάντουιτς και το κινητό του Σαμαρά
- Ε.ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ σε ΓΡ.ΨΑΡΙΑΝΟ: Δεν κοιτάς τα χάλια σου ρε!
- ΔΕΙΤΕ: Γυναίκα υιοθέτησε ορφανό ελεφαντάκι και κοιμούνται μαζί
- Τα κριτήρια για την μετάταξη των δημοσίων υπαλλήλων
- Έντονος παγετός στη Βόρεια Ελλάδα
- Οι πολίτες χρηματοδοτούν επιχειρήσεις άλλων
- Π.ΔΟΥΚΑΣ: Όποιος δεν ξέρει πρόσθεση να μην γίνεται βουλευτής
- Δεν στέλνουν το στικάκι στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Πεπόνης και Μουζακίτης
- ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΝΘΙΜΟΣ: Νιώθω ενοχή, όταν αναγκάζω βουλευτές και δημάρχους να επιορκήσουν
- Τελευταία Νέα 24wro
- Προς δημιουργία λιμένα κρουαζιέρας στον Πειραιά
- Έντονος παγετός στη Βόρεια Ελλάδα
- ΔΕΙΤΕ: Γυναίκα υιοθέτησε ορφανό ελεφαντάκι και κοιμούνται μαζί
- Οι πολίτες χρηματοδοτούν επιχειρήσεις άλλων
- Π.ΔΟΥΚΑΣ: Όποιος δεν ξέρει πρόσθεση να μην γίνεται βουλευτής
- Παρατείνεται η λειτουργία 19 ΔΟΥ
- Ε.ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ σε ΓΡ.ΨΑΡΙΑΝΟ: Δεν κοιτάς τα χάλια σου ρε!
- Τα κριτήρια για την μετάταξη των δημοσίων υπαλλήλων
- Δεν στέλνουν το στικάκι στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Πεπόνης και Μουζακίτης
- Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την απασχόληση των νέων παρουσιάζει η κυβέρνηση
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Blogs
- «Σήκωσαν» από εργοτάξιο στην Πατρών - Κορίνθου έξι τόνους χαλκού
- Σχέδιο εκκένωσης των καταλήψεων
- Στην τελικη ευθεια ο οπαπ - αρχη με τον αστερα βουλιαγμενης
- Το «αντίπαλο δέος» της Ζωής Κωνσταντοπούλου...
- Ιεράρχης προτείνει κατάργηση του θρησκευτικού όρκου
- 10 Ιανουαρίου | Ημέρα Εξοικονόμησης Ενέργειας
- Προχωρά η αποκρατικοποίηση του ΟΠΑΠ και του Αστέρα Βουλιαγμένης
- Αποχή των δικηγόρων την Παρασκευή 11 Ιανουαρίου
- Ολυμπιακός: Σέλτικ και Φούλαμ για Μήτρογλου!
- Ευρωλίγκα: Στη… σκιά του Ολυμπιακού (video)