Πυρόσβεση με σαράβαλα και ελλείψεις που... καίνε

07:13 23/7/2012 - Πηγή: 24wro

Οι μεγάλες πυρκαγιές των τελευταίων ημερών έφεραν για μία ακόμη φορά στην επιφάνεια τα σοβαρά προβλήματα του μηχανισμού...καθώς τα πυροσβεστικά μέσα που διαθέτει η χώρα είναι γερασμένα και ανεπαρκή, με αποτέλεσμα να μένουν ακινητοποιημένα τις κρίσιμες στιγμές

Την περασμένη Τετάρτη, όταν η φωτιά στην Πάτρα ήταν σε πλήρη εξέλιξη, είχαν δηλώσει ετοιμότητα το πρωί 15 αεροπλάνα για όλη την Ελλάδα. Από αυτά τα 7 δήλωσαν βλάβη προς το μεσημέρι και καθηλώθηκαν.

Τις
αντοχές του συστήματος δασοπυρόσβεσης δοκίμασαν οι μεγάλες πυρκαγιές των τελευταίων ημερών, αναδεικνύοντας για άλλη μια φορά τις σοβαρές ελλείψεις και τα χρονίζοντα προβλήματα. Γερασμένα καναντέρ και πυροσβεστικά οχήματα, σύγχρονα ελικόπτερα που μένουν καθηλωμένα, παράλογη γραφειοκρατία, πολιτικές αστοχίες, ελλιπέστατη πρόληψη και τα ψαλίδια της οικονομικής κρίσης συνθέτουν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ που δημιουργεί ισορροπίες τρόμου στα πύρινα μέτωπα.

Αξιωματικοί του πυροσβεστικού σώματος δηλώνουν πως αν χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε δύο μεγάλες φωτιές συγχρόνως, τότε το πρόβλημα θα είναι μεγάλο. «Η φωτιά στην Αχαΐα απέδειξε πως αν έχουμε δυο μεγάλες πυρκαγιές σε διαφορετικά σημεία της χώρας ταυτόχρονα και μάλιστα μακριά από την Αθήνα, θα είναι δύσκολο να τις αντιμετωπίσουμε», τονίζει ο πρόεδρος της Ενωσης Αξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος, Γιάννης Σταμούλης.

Οπως ο ίδιος συμπληρώνει «δυστυχώς φέτος είμαστε σε χειρότερη κατάσταση από άλλες χρονιές, καθώς ακόμη και τα έργα πρόληψης ξεκίνησαν στο και δέκα»... Ο ίδιος ο υπ. Προστασίας του Πολίτη, Νίκος Δένδιας, πρόσφατα παραδέχτηκε πως τα πυροσβεστικά μέσα που διαθέτει η χώρα δεν είναι επαρκή.
Σε χαμηλά επίπεδα
«Θεωρητικά, έχουμε 21 αεροσκάφη και τα 3 από αυτά είναι εκτός λειτουργίας, άρα ξεκινάμε με 18. Αν δείτε τους πίνακες καθημερινής δυνατότητας χρήσης των αεροσκαφών, θα διαπιστώσετε πως είναι μάλλον σε χαμηλά επίπεδα. Χθες ας πούμε είχαμε 10 διαθέσιμα, πριν δύο ημέρες είχαμε 11», δήλωνε πρόσφατα στη Βουλή.

Πράγματι, όπως λένε και αξιωματικοί του πυροσβεστικού σώματος, τα διαθέσιμα αεροπλάνα για πυρόσβεση κυμαίνονται γύρω στα 14 με 16 καθημερινά, ενώ κατά τη διάρκεια της ημέρας ο αριθμός αυτός μπορεί να πέσει κι άλλο. Την περασμένη Τετάρτη για παράδειγμα, όταν η φωτιά στην Πάτρα ήταν σε πλήρη εξέλιξη, είχαν δηλώσει ετοιμότητα το πρωί 15 αεροπλάνα για όλη την Ελλάδα. Από αυτά τα 7 δήλωσαν βλάβη προς το μεσημέρι και καθηλώθηκαν. Λίγο αργότερα επισκευάστηκαν τα τρία με αποτέλεσμα να επιχειρούν το απόγευμα 11.

Σημαντική πληγή για το Πυροσβεστικό Σώμα είναι τα φθαρμένα ελαστικά των υδροφόρων οχημάτων. Οπως καταγγέλλουν συνδικαλιστές, η τελευταία προμήθεια ελαστικών χρονολογείται από το 2008.

Οπως εξηγούν αξιωματικοί της πυροσβεστικής, από τα 21 καναντέρ, μόνο τα 8 είναι σύγχρονα και αρκετά αξιόπιστα. Τα υπόλοιπα 13 είναι παλιάς τεχνολογίας και έχουν κατασκευαστεί τη δεκαετία του 1970. «Πετάνε, αλλά βγάζουν ζημιές. Οταν επικρατούν πολύ υψηλές θερμοκρασίες εμφανίζουν
Keywords
Τυχαία Θέματα